اخبار داغ

دبیر انجمن قطعه‌سازان استان مرکزی:

بدهی خودروسازان به قطعه‌سازی ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت/ ۸۰ درصد قطعات داخلی‌سازی شده

بدهی خودروسازان به قطعه‌سازی ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت/ ۸۰ درصد قطعات داخلی‌سازی شده
رعنایی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش قطعه‌سازان گفت: بدهی زنجیره خودروسازی به صنعت قطعه‌سازی طی یکسال اخیر با افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی همراه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ صنعت خودروسازی ایران علیرغم تمام کمبودها، نقاط ضعف و کاستی‌ها یکی از بزرگ‌ترین صنایع فعال حال حاضر کشور است که در کنار آن واحدهای مختلفی به‌صورت زنجیره‌وار در حال فعالیت هستند، صنعت قطعه‌سازی اما سهم بسیار پررنگ‌تری را در این حوزه ایفا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

استان مرکزی نیز به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور و پتانسیل‌های ویژه در این بخش، سهم بسزایی در تولید قطعات خودرو داشته و ۱۲۰ واحد صنعتی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه قطعه‌سازی در این استان فعالیت می‌کنند.

در همین راستا نیز اواخر سال گذشته تفاهم‌نامه ۱۰ هزار میلیارد تومانی همکاری قطعه سازان استان مرکزی با مجموعه‌های ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل به‌منظور طراحی و داخلی ساز قطعاتی که وارداتی هستند به امضا رسید.

اجرای تفاهم نامه ایران خودرو با قطعه سازان استان مرکزی کند پیش می رود

احمدرضا رعنایی عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور و دبیر انجمن قطعه سازان استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص آخرین وضعیت اجرای این تفاهم‌نامه گفت: البته این تفاهم‌نامه سه‌ساله است و ظرف سه سال باید اتفاق بیفتد هرچند کارهای اولیه تا حد زیادی انجام‌شده ولی هیچ‌کدام فعلاً به بحث قرارداد نرسیده است.

دبیر انجمن قطعه سازان استان مرکزی ادامه داد: تعدادی از واحدهای قطعه‌سازی استان با مجموعه‌ی ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل وارد مذاکره شده‌اند اما مشکل اصلی تأمین نقدینگی و سرمایه لازم برای پروژه‌های مشترک است.

وی تصریح کرد: در سال جدید از طرف ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل هیچ برنامه‌ای برای تأمین نقدینگی اعلام‌نشده است و این موضوع مقداری سرعت کار را کند کرده است،  با توجه به اینکه تعداد زیادی از شرکت‌های قطعه‌سازی از قبل قراردادهایی را با مجموعه ایران‌خودرو داشتند و دارند و مطالبات آن‌ها افزایش پیداکرده و طبق تاریخ قرارداد دریافتی نداشته‌اند بنابراین الآن مشکل مهم نقدینگی است.

افزایش قیمت مواد اولیه و عدم تأمین نیاز صنعت قطعه سازی/ بدهی صنعت خودروسازی به قطعه سازان ۵۰ هزار میلیارد تومان است

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با اشاره به شعار سال و برشمردن برخی موانع موجود در این صنعت گفت: مواد اولیه فلزی و صنایع پالایشگاه و پتروشیمی افزایش قیمت‌های شدیدی را در سال جدید اعمال کرده‌اند، البته در توزیع نیز مشکل هست و مواد اولیه به مقدار موردنیاز صنایع قطعه‌سازی تحویل داده نمی‌شود که این کمبود باعث شده تا واحدهای قطعه ساز مجبور باشند مقداری زیادی از مواد اولیه را با قیمت گزاف از بازار آزاد تهیه کنند تا خط تولید نخوابد مضاف بر اینکه سرمایه در گردش لازم را به دلایل گفته‌شده ندارند و دچار مشکل هستند.

رعنایی اظهار کرد: از طرف دیگر بانک مرکزی همکاری خوبی را با صنایع قطعه‌سازی ندارد و تأمین ارز لازم صورت نمی‌گیرد.

دبیر انجمن قطعه سازان استان مرکزی افزود: پاشنه آشیل اصلی علاوه بر تحریم‌ها مشکل نقدینگی است، الآن صنعت قطعه‌سازی کشور حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از زنجیره خودروسازی مطالبات دارد که پرداخت‌نشده و باعث کند شدن حرکت صنعت قطعه‌سازی است.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور  ادامه داد: بدهی زنجیره خودروسازی به  صنعت قطعه‌سازی طی یکسال اخیر با افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی همراه بوده چراکه از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته در حال حاضر نقطه‌به‌نقطه آن ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

رعنایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش صنعت قطعه‌سازی داخلی در خروج ارز از کشور خاطرنشان کرد: ۷۵ تا ۸۰ درصد قطعات داخلی سازی شده و این یک عدد کلانی از واردات و خروج ارز چند میلیارد دلاری را جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

انعقاد تفاهم‌نامه ۱۰ هزارمیلیاردی ایران‌خودرو با قطعه سازان استان مرکزی/همکاری دانشگاه آزاد اراک در طراحی پلتفرم‌های جدید و قطعات وارداتی خودرو

مواد اولیه تولید داخل نباید به‌صورت تحریمی به تولید کننده داده شود/بدهی۴۰ هزار میلیاردی خودروسازان به صنعت قطعه سازی

انتهای پیام/

,

استان مرکزی نیز به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور و پتانسیل‌های ویژه در این بخش، سهم بسزایی در تولید قطعات خودرو داشته و ۱۲۰ واحد صنعتی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه قطعه‌سازی در این استان فعالیت می‌کنند.

, .,

در همین راستا نیز اواخر سال گذشته تفاهم‌نامه ۱۰ هزار میلیارد تومانی همکاری قطعه سازان استان مرکزی با مجموعه‌های ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل به‌منظور طراحی و داخلی ساز قطعاتی که وارداتی هستند به امضا رسید.

,

اجرای تفاهم نامه ایران خودرو با قطعه سازان استان مرکزی کند پیش می رود

, اجرای تفاهم نامه ایران خودرو با قطعه سازان استان مرکزی کند پیش می رود, اجرای تفاهم نامه ایران خودرو با قطعه سازان استان مرکزی کند پیش می رود,

احمدرضا رعنایی عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور و دبیر انجمن قطعه سازان استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص آخرین وضعیت اجرای این تفاهم‌نامه گفت: البته این تفاهم‌نامه سه‌ساله است و ظرف سه سال باید اتفاق بیفتد هرچند کارهای اولیه تا حد زیادی انجام‌شده ولی هیچ‌کدام فعلاً به بحث قرارداد نرسیده است.

,

دبیر انجمن قطعه سازان استان مرکزی ادامه داد: تعدادی از واحدهای قطعه‌سازی استان با مجموعه‌ی ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل وارد مذاکره شده‌اند اما مشکل اصلی تأمین نقدینگی و سرمایه لازم برای پروژه‌های مشترک است.

,

وی تصریح کرد: در سال جدید از طرف ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل هیچ برنامه‌ای برای تأمین نقدینگی اعلام‌نشده است و این موضوع مقداری سرعت کار را کند کرده است،  با توجه به اینکه تعداد زیادی از شرکت‌های قطعه‌سازی از قبل قراردادهایی را با مجموعه ایران‌خودرو داشتند و دارند و مطالبات آن‌ها افزایش پیداکرده و طبق تاریخ قرارداد دریافتی نداشته‌اند بنابراین الآن مشکل مهم نقدینگی است.

,

افزایش قیمت مواد اولیه و عدم تأمین نیاز صنعت قطعه سازی/ بدهی صنعت خودروسازی به قطعه سازان ۵۰ هزار میلیارد تومان است

, افزایش قیمت مواد اولیه و عدم تأمین نیاز صنعت قطعه سازی/ بدهی صنعت خودروسازی به قطعه سازان ۵۰ هزار میلیارد تومان است, افزایش قیمت مواد اولیه و عدم تأمین نیاز صنعت قطعه سازی/ بدهی صنعت خودروسازی به قطعه سازان ۵۰ هزار میلیارد تومان است,

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با اشاره به شعار سال و برشمردن برخی موانع موجود در این صنعت گفت: مواد اولیه فلزی و صنایع پالایشگاه و پتروشیمی افزایش قیمت‌های شدیدی را در سال جدید اعمال کرده‌اند، البته در توزیع نیز مشکل هست و مواد اولیه به مقدار موردنیاز صنایع قطعه‌سازی تحویل داده نمی‌شود که این کمبود باعث شده تا واحدهای قطعه ساز مجبور باشند مقداری زیادی از مواد اولیه را با قیمت گزاف از بازار آزاد تهیه کنند تا خط تولید نخوابد مضاف بر اینکه سرمایه در گردش لازم را به دلایل گفته‌شده ندارند و دچار مشکل هستند.

,

رعنایی اظهار کرد: از طرف دیگر بانک مرکزی همکاری خوبی را با صنایع قطعه‌سازی ندارد و تأمین ارز لازم صورت نمی‌گیرد.

,

دبیر انجمن قطعه سازان استان مرکزی افزود: پاشنه آشیل اصلی علاوه بر تحریم‌ها مشکل نقدینگی است، الآن صنعت قطعه‌سازی کشور حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از زنجیره خودروسازی مطالبات دارد که پرداخت‌نشده و باعث کند شدن حرکت صنعت قطعه‌سازی است.

,

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور  ادامه داد: بدهی زنجیره خودروسازی به  صنعت قطعه‌سازی طی یکسال اخیر با افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی همراه بوده چراکه از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته در حال حاضر نقطه‌به‌نقطه آن ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

,

رعنایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش صنعت قطعه‌سازی داخلی در خروج ارز از کشور خاطرنشان کرد: ۷۵ تا ۸۰ درصد قطعات داخلی سازی شده و این یک عدد کلانی از واردات و خروج ارز چند میلیارد دلاری را جلوگیری می‌کند.

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:,

انعقاد تفاهم‌نامه ۱۰ هزارمیلیاردی ایران‌خودرو با قطعه سازان استان مرکزی/همکاری دانشگاه آزاد اراک در طراحی پلتفرم‌های جدید و قطعات وارداتی خودرو

مواد اولیه تولید داخل نباید به‌صورت تحریمی به تولید کننده داده شود/بدهی۴۰ هزار میلیاردی خودروسازان به صنعت قطعه سازی

,

انعقاد تفاهم‌نامه ۱۰ هزارمیلیاردی ایران‌خودرو با قطعه سازان استان مرکزی/همکاری دانشگاه آزاد اراک در طراحی پلتفرم‌های جدید و قطعات وارداتی خودرو

, انعقاد تفاهم‌نامه ۱۰ هزارمیلیاردی ایران‌خودرو با قطعه سازان استان مرکزی/همکاری دانشگاه آزاد اراک در طراحی پلتفرم‌های جدید و قطعات وارداتی خودرو,

مواد اولیه تولید داخل نباید به‌صورت تحریمی به تولید کننده داده شود/بدهی۴۰ هزار میلیاردی خودروسازان به صنعت قطعه سازی

, مواد اولیه تولید داخل نباید به‌صورت تحریمی به تولید کننده داده شود/بدهی۴۰ هزار میلیاردی خودروسازان به صنعت قطعه سازی,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه