اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

مهار آتش‌سوزی گسترده "شادگان" و "شاه‌بهرام" باشت

مهار آتش‌سوزی گسترده "شادگان" و "شاه‌بهرام" باشت
محمدی از مهار و کنترل آتش‌سوزی در منطقه شادگان و شاه‌بهرام شهرستان باشت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیزالله محمد در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس از مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه شادگان و شاه بهرام شهرستان باشت خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 15 مورد آتش سوزی در سطح استان داشتیم، آتش سوزی باشت نیز از غروب روز گذشته آغاز شد و همه نیروهای دولتی و مردمی بسیج شدند و با وجود این که آتش سوزی گسترده و خطرناکی بود، چند ساعتی بیشتر طول نکشید اما کنترل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

محمدی ادامه داد: هم اکنون در محل آتش سوزی هستیم و حدود ساعت ۳ بامداد امروز اکثر نقاط مهار شد و پایش منطقه آتش‌سوزی در حال انجام گرفتن است.

,

وی ادامه داد: شایسته نیست که در این شب عید فردی بخواهد با وجود ممنوع بودن آتش زدن باقی مانده مزارع کشاورزی، این کار را انجام دهد و باعث شود جنگل ها و طبیعت استان دچار مشکل شود؛ رسانه ها می توانند در این زمینه موثر باشند و فرهنگ سازی انجام دهند.

,

محمدی افزود: درختی که ممکن است صدها سال عمر داشته باشد به دلیل سهل‌انگاری برخی افغراد طعمه حریق می شود و این سرمایه ارزشمند را از بین می برند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان در پاسخ به سوالی مبنی بر تامین تجهیزات مقابله با آتش سوزی پس از حوادث سال گذشته بیان کرد: دمنده یکی از ابزارهایی که بسیار تعیین کننده و موثر است اما با وجود گرانی، به اندازه همه عمر استان یعنی تعداد 300 دستگاه دمنده خریداری شد.

,

وی افزود: در سال جاری نیز استاندار مبلغ ۲ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مقابله با آتش‌سوزی و امداد و نجات در نظرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه