اخبار داغ

ضرورت هوشمندسازی واحد‌های اقتصاد زیارتی؛

توسعه کسب‌وکار اینستاگرامی به‌جای دیجیتال مارکت بومی/ میانگین زمان اقامت زائران در مشهد ۲۴ ساعت کاهش یافت

توسعه کسب‌وکار اینستاگرامی به‌جای دیجیتال مارکت بومی/ میانگین زمان اقامت زائران در مشهد ۲۴ ساعت کاهش یافت
در حالی که نیمی از واحد‌های اقتصاد زیارتی مشهد با ضرر مالی مواجه‌اند، ورود کسب‌وکارهای سنتی به عرصه دیجیتال مارکتینگ بومی به جای صفحه‌های مجازی بیش از پیش احساس می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بدون اغراق از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، کسب‌وکارهای حوزه زیارت در مشهد مقدس متحمل بیشترین ضرر و زیان شده‌اند و متأسفانه هیچ‌کدام از نهاد‌های مربوطه در حوزه اقتصادی مشاوره تخصصی و تدبیری برای جبران ضررهای احتمالی اصناف در این شرایط اتخاذ نکرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

نزدیک به چند سالی است که تعداد زیادی از جوانان جویای کار در خراسان رضوی تحت عنوان استارت‌آپ‌های توسعه‌دهنده کسب‌وکار فعالیت می‌کنند ولی متأسفانه نگاه خاص افراد به ظرفیت دیجیتال مارکتینگ در شبکه‌‌های مجازی موجب شده تا بستر بومی دیجیتال مارکتینگ در کشور به بلوغ نرسد.

,

در همین رابطه علیرضا جاوید عربشاهی، مدیر مرکز رشد کسب کار‌های حوزه زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، در رابطه با وضعیت اقتصاد زیارت در مشهد اظهار کرد: در شرایط کرونا تمام کسب‌وکارهای سنتی در شهر مشهد که از طریق وجه زیارتی این شهر و زائران حرم مطهر رضوی امرارمعاش می‌کردند با ورشکستگی مواجه شده‌اند.

,

, ,

حمایت 30 درصدی اقتصاد زیارتی مشهد از شاخص اقتصاد خراسان رضوی

, حمایت 30 درصدی اقتصاد زیارتی مشهد از شاخص اقتصاد خراسان رضوی, حمایت 30 درصدی اقتصاد زیارتی مشهد از شاخص اقتصاد خراسان رضوی,

وی افزود: 30 درصد اقتصاد خراسان رضوی از اقتصاد زیارتی تامین شده است و خلأ این سهم چشمگیر در شرایط کنونی موجب متضرر شدن صاحبان کسب‌وکار و از بین رفتن اقتصاد زیارتی در مشهد می‌شود.

,

مدیر مرکز رشد کسب کار‌های حوزه زیارت در رابطه با اهمیت تقویت اقتصاد زائر محور در مشهد اظهار داشت: مرکز رشد فناوری‌های اقتصاد فرهنگی و زیارتی قصد دارد تا فاصله میان کسب‌وکارهای سنتی را با دیجیتال مارکتینگ کم کرده و صاحبان این مشاغل را متقاعد سازد که برای جلوگیری از زیان بیشتر در شرایط کرونا می‌توانند 70 درصد فروش گذشته خود را جبران کنند.

,

کاهش زمان اقامت زائران در مشهد

, کاهش زمان اقامت زائران در مشهد, کاهش زمان اقامت زائران در مشهد,

وی بابیان اینکه برای نجات صنایع‌ دستی خراسان رضوی از مرگ تدریجی باید از شیوه‌های نوین بازاریابی مستقیم استفاده کرد خاطرنشان کرد: در مرکز رشد پارک علم و فناوری 25 استارت آپ در حوزه تولید صنایع‌ دستی و ارائه خدمات مستقیم به زائران فعالیت دارند، چراکه امروزه زمان اقامت زائران در مشهد کاهش‌یافته و فروش محصولات باید به‌صورت مستقیم صورت گیرد.

,

جاوید عربشاهی بابیان اینکه بدعادتی کسب‌وکار در دوران کرونا پس از ریشه‌کن شدن این ویروس در کشور نیز ادامه دارد، گفت: بیشترین دغدغه ما وضعیت کسب کار در دوران پساکرونا است و با توجه به تابوشکنی‌هایی که در حوزه تأمین محل اقامت و تهیه سوغات انجام‌گرفته است، قطعاً سبک و سیاق فنّاوری و بازاریابی پیشرفته امروزی از کسب‌وکار بیرون نرفته و باید شرایط چگونگی فعالیت در دیجیتال مارکتینگ در پساکرونا به صاحبان کسب‌وکار آموزش داده شود.

,

, ,

ضرورت توانمند‌سازی فروش کسب‌وکارهای سنتی

, ضرورت توانمند‌سازی فروش کسب‌وکارهای سنتی, ضرورت توانمند‌سازی فروش کسب‌وکارهای سنتی,

وی افزود: برنامه این استارت آپ‌ها، توانمندسازی و بروزرسانی مهارت فروش برای کسب کار سنتی است که  کسب‌وکارهای آسیب‌دیده را شناسایی کرده و مشکلاتشان را در شرایط گوناگون عارضه‌یابی کنند و به چرخه اقتصادی بازگردانند.

,

مدیر مرکز رشد کسب کار‌های حوزه زیارت تصریح کرد: کارآفرینانی که در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار خود در انتظار تأمین بودجه هستند می‌توانند با مراجعه به کمیته کارآفرینی خراسان رضوی، سرمایه‌گذار علاقه‌مند به حوزه خود را شناسایی و روند جذب سرمایه را آغاز کنند.

,

اتاق اصناف متولی اصلی تغییر کسب‌‌وکار سنتی به دیجیتال

, اتاق اصناف متولی اصلی تغییر کسب‌‌وکار سنتی به دیجیتال, اتاق اصناف متولی اصلی تغییر کسب‌‌وکار سنتی به دیجیتال,

وی افزود: هیچ ایده خلاقانه و پرکاربردی از زمان شیوع ویروس کرونا توسط اصناف مشهد برای حمایت از کاسب‌های مشهدی و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ارائه نشده است. این در صورتی است که اگر کارشناس اقتصادی در هیئت‌مدیره هر صنف حضورداشته باشد می‌تواند برای جلوگیری از ضررهای  ناشی از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در کسب‌وکارها بخصوص در حوزه اقتصاد زیارت چاره‌اندیشی کند.

,

وی افزود: دیجیتال مارکتینگ بستری مناسب و مهم برای ارتقای کسب‌وکار به شمار می‌رود چراکه امروزه محدودیت در کسب‌وکارها معنایی ندارد.

,

, ,

غفلت دولت از ظرفیت دیجیتال مارکت ایرانی

, غفلت دولت از ظرفیت دیجیتال مارکت ایرانی,

مدیر مرکز رشد کسب کار‌های حوزه زیارت گفت: امروزه صاحبان کسب‌‌وکار از دیجیتال مارکتینگ بومی در کشور غافل شده‌اند و همین امر موجب شده تا در خراسان رضوی فعالیت 25 استارت‌آپ در حوزه توسعه کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ با شرایط بحرانی مواجه شوند.

,

وی افزود: بستر‌های دیجیتال مارکتینگ داخلی زیر سایه غفلت متولیان امر از دید مردم پنهان‌شده است و همین امر باعث شده تا صفحه‌های پرمخاطب در اینستاگرام و تلگرام معیار توسعه کسب‌وکارها شود.

,

کمیته کارآفرینی، پل ارتباطی بین سرمایه‌گذار خَیِر و استارت‌آپ‌ها

, کمیته کارآفرینی، پل ارتباطی بین سرمایه‌گذار خَیِر و استارت‌آپ‌ها, کمیته کارآفرینی، پل ارتباطی بین سرمایه‌گذار خَیِر و استارت‌آپ‌ها,

جاوید عربشاهی اذعان داشت: اکنون در شهر مشهد واحدهای صنفی ورشکسته با تسهیلگری کمیته کارآفرینی خراسان رضوی علاوه بر دست‌یابی به حجم فروش محصولات خود در دوران قبل از شیوع ویروس کرونا به دلیل شناخته شدن و ورود به عرصه فروش اینترنتی پا را فراتر گذاشته و محصولات خود را به کشور‌های گوناگون صادر می‌کنند.

,

وی افزود: درگذشته به علت تحریم‌ها حتی شرکت‌های صادراتی میلی به توسعه فعالیت خود نداشتند ولی امروزه با ورود دنیای رمز ارز به درگاه‌های معاملاتی، افراد با چشم‌پوشی بر مشکلات عدیده این تحول مالی در جهان، در فرآیند مبادلات ارزی درازای صادرات محصولات تسهیلگری رخ‌داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه