اخبار داغ

معضلات برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان؛

ناقل‌بودنِ تنها یک دانش‌آموز در جلسه امتحان، فاجعه‌ای عظیم به بار می‌آورد/ تدریس غیرحضوری و امتحان حضوری عدالت را زیر سوال می‌برد

ناقل‌بودنِ تنها یک دانش‌آموز در جلسه امتحان، فاجعه‌ای عظیم به بار می‌آورد/ تدریس غیرحضوری و امتحان حضوری عدالت را زیر سوال می‌برد
برخی دانش آموزان و والدین نسبت به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم که به صورت حضوری است نگرانند، اما به گفته مسئولان جای نگرانی نیست و تصمیم نهایی درباره نحوه برگزاری امتحانات در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گرفته خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ آمارهای رسمی در حالی حکایت از بحرانی‌تر شدن همه‌گیری ویروس منحوس در برخی نقاط استان البرز دارند که فصل امتحانات پایان سال از راه رسیده و سیاست‌گذاری‌های مختلفی از سوی مسئولان مربوطه در نظام آموزشی منطبق با شرایط همه‌گیری و حفظ سلامتی عمومی اتخاذ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

این روزها، مسئولان آموزش و پرورش کشور در حالی از حضوری شدن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم خبر می‌دهند که احتمال ورود کرونای هندی و آفریقایی به یکی از نگرانی‌های جدی کشور تبدیل شده است.

,

از یک سو تاخت و تاز ویروس کرونا و بحث حفظ سلامتی دانش آموزان و معلمان و از سوی دیگر، موضوع مهم آموزش، وزارت آموزش و پرورش کشور را با چالش جدیدی به نام آموزش مجازی روبرو کرد و حالا در طی چند روز گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر حضوری شدن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به گوش می‌رسد و آن گونه که برخی از شهرستان‌های استان البرز از جمله فردیس به رنگ قرمز درآمده وزارت آموزش و پرروش خبر از برگزاری آزمون‌های حضوری در پایه‌های نهم و دوازدهم را داده است.

,

برخی دانش آموزان و والدین نسبت به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم که به صورت حضوری است نگرانند، اما به گفته مسئولان جای نگرانی نیست و تصمیم نهایی درباره نحوه برگزاری امتحانات در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گرفته خواهد شد.

,

تدریس غیر حضوری؛ امتحان حضوری؛ عدالت زیر سوال می رود

, تدریس غیر حضوری؛ امتحان حضوری؛ عدالت زیر سوال می رود,

آن گونه که یکی از دانش آموزان پایه دوازدهم در البرز به خبرنگار "تیتریک" گفت: چرا برای همه پایه‌ها امتحان غیر حضوری است و فقط کلاس نهم و دوازدهم مستثنی شده است.

, تیتریک,

"زهرا دانشور" با بیان اینکه در طول سال تحصیلی حتی یک ساعت تدریس حضوری برگزار نشده و معلم ها غیر حضوری درس می دادند، افزود: با این شیوه درسی، برگزاری امتحان نهایی به صورت حضوری ظلم است.

,

وی ادامه داد: اگر بنا بود امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شود آموزش و پرورش باید تعداد محدودی از درس های ما را نیز حضوری می کرد که عدالت برقرار شود.

,
, ,

ناقل بودن یکی از دانش آموزان در جلسه امتحان؛ فاجعه ای عظیم به بار می آورد

, ناقل بودن یکی از دانش آموزان در جلسه امتحان؛ فاجعه ای عظیم به بار می آورد,

یکی دیگر از والدین دانش آموزان هم با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق تر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم را هم به صورت غیر حضوری برگزار کند تا خانواده‌ها و دانش آموزان دغدغه نداشته باشند افزود: کافیست در سالن امتحانات تنها یکی از دانش آموزان ناقل این ویروس باشد بعد می‌دانید چه تعداد از دانش آموزان را درگیر می‌‌کند؟

,

"احمد شاکری" گفت: از سوی دیگر مدتهاست دانش آموزان همدیگر را ندیده اند و بالاخره با هم دوست هستند ممکن است با هم صمیمی شوند و اگر یکی از آنها ناقل باشد امکان سرایت وجود دارد.

,

وی افزود: من حتی تصمیم گرفتم فرزندم امتحان شرکت نکند و سال دیگر این پایه را مجدد بگذراند، زیرا سلامتی فرزندم مهم تر از ادامه تحصیل وی است.

,

امتحان حضوری، ظلم در حق دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم است

, امتحان حضوری، ظلم در حق دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم است,

دانش آموز دیگری از پایه نهم البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: من با دوستانم در ارتباط هستم و چند نفر از آنها درگیر بیماری کرونا هستند بعد ما با این دانش آموزان همکلاس هستیم حالا ما نباید نگران باشیم؟

, تیتریک,

"سوگل کاظمی" ادامه داد: از طرفی، ما تمام دروس خود را غیر حضوری آموخته ایم و باید غیر حضوری امتحان دهیم. تدریس غیر حضوری قابل قیاس با تدریس حضوری نیست، لذا امتحان حضوری ظلم در حق ماست.

,

وی افزود: در بسیاری از موارد ما وسط کلاس به دلیل سرعت اینترنت نصف صدای استاد را نداشتیم و جلسه ۳ ساعته یک ساعت خروجی داشت و الان مسئولین مربوطه با این شیوه تدریس از ما انتظار برگزاری امتحان حضوری را دارند.

,
, ,

آیا مسئولین، سلامت جان فرزندان ما را در امتحان حضوری تضمین می کنند؟

, آیا مسئولین، سلامت جان فرزندان ما را در امتحان حضوری تضمین می کنند؟,

"محبوبه عسگری" مادر یکی از دانش آموزان البرزی در گفتگو با "تیتریک" گفت: تجمعاتی که با هدف اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات انجام می‌شود، بیشتر جای نگرانی دارد که می‌تواند عامل انتقال عفونت و ویروس کرونا باشد.

, تیتریک,

وی ادامه داد: از طرفی من از دانش آموزان ناقل هراس دارم؛ اگر امتحان حضوری به بیماری و خدایی نکرده مرگ دانش آموزان منتهی شود چه کسی می خواهد پاسخگو باشد؟

,

وی افزود: همیشه مسئولین بعد از افتادن یک اتفاق، پشیمان می شوند و نوش دارو پس از مرگ سهراب هیچ وقت به درد منِ مادر و دانش آموز نمی خورد.

,

حالا خانواده دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم عنوان می‌کنند که نگران حضور فرزندانشان در مدرسه برای برگزاری امتحان هستند؛ آنها با راه اندازی پویشی تحت عنوان «درخواست لغو امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم» در شبکه های اجتماعی خواستار پیگیری آن هستند.

,

نکته حائز اهمیت این است که این خانواده‌ها نسبت به آمادگی مدارس برای برگزاری امتحانات نگران هستند و معتقدند که در شرایط وجود کرونا، مدارس نمی‌توانند شرایط برگزاری امتحانات را فراهم کنند و سلامت دانش‌آموزان در خطر است. حالا باید دید مسؤولان وزارت آموزش و پرورش چه پاسخی برای این خانواده‌ها دارند؟

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه