اخبار داغ

با نزدیک‌شدن فصل جابه‌جایی مستاجران؛

از رویای خانه‌دار شدن تا تامین اجاره‌بها/ مسکن و اجاره‌بها؛ کابوس این روزهای مستاجران دهدشتی

از رویای خانه‌دار شدن تا تامین اجاره‌بها/ مسکن و اجاره‌بها؛ کابوس این روزهای مستاجران دهدشتی
افزایش قیمت زمین و مسکن در کهگیلویه طی سال‌های اخیر بر قیمت اجاره‌خانه تأثیر گذاشته و با نزدیک شدن به فصل جابجایی مستأجران با افزایش بی‌ضابطه اجاره و رهن روبه‌رو هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس در شرایط نوسانات ارزی و تورم عمومی که دامن‌گیر کشور شده است این وسط بیش از همه اقشار قشر محروم و دهک پایین جامعه با معضلات و مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند از جمله این مشکلات را می‌توان به مشکل افزایش قیمت مسکن و افزایش نجومی و بدون ضابطه اجاره بهای مسکن دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
این روزها و در ماه‌های اساب کشی مستاجران در آشفته بازار مسکن و نبود ثبات قیمت ها، ونظارت بر این صنف اجاره نشین ها را با چالش‌های زیادی رو به رو کرده است، به طوری که اجاره‌بهای منازل در شهرستان کهگیلویه سر به فلک کشیده و نفس مستاجران را به شماره انداخته است.
,
 
,
ماجرای تلخ افزایش اجاره بها  به یکی از  بزرگترین دغدغه‌های هر سرپرست خانواری تبدیل شده و هر روز باید  نگران این موضوع بود.
,
 
,
گرانی و افسار گسیختگی اجاره بها و خرید مسکن سبب شده است که  خانواده ها دیگر قید خانه دار شدن را زده و به رویایی جهت خانه دار شدن برای آنها تبدیل شود.
,
 
,
سالانه شاهد چندین برابر شدن اجاره بهای مسکن هستیم  و با توجه به فصل تمدید و عقد قراردادهای جدید، هر روز شاهد  اجاره‌بهاها تازه ای هستیم.
,
 
,
 این در حالی است که در حوزه مسکن، دولت درسالهای اخیر بر خلاف وعده هایی که داده بود نتوانست کاری اساسی برای مسکن و خانه دار شدن مردم کند.
,
 
,
لزوم نظارت بر فعالیت املاکی‌ها
, لزوم نظارت بر فعالیت املاکی‌ها,
 
,
احمدی یک شهروند دهدشتی  که جویا خانه ای مناسب برای رهن و اجاره است گفت: دنبال خانه بودن برای اجاره هم با این وضع به معضلی تبدیل شده است. چند روز دیگر با شروع فصل نقل و انتقالات معضلات ما مستأجران بیشتر خواهد شد. چرا نظارتی در خصوص بنگاه ها  نمی‌شود؟
,
 
,
وی  خلأ قانونی را  از اصلی ترین موضوع  بالا رفتن بی حساب اجاره بها دانست و افزود: چرا باید دود این خلأ در چشم مستأجر رفته و مسئول بر روی صندلی و خیال راحت نشسته و اقدامی انجام ندهد.
,
 
,
یک زوج جوان دهدشتی نیز با اشاره به افزایش بی حساب و کتاب اجاره بها از فعالیت برخی املاکی‌ها این شهر شاکی شده و خواستار رسیدگی و نظارت دقیق‌تری بر نوع فعالیت آن‌ها شدند.
,
 
,
میلاد رسولی در این خصوص گفت:  ۳ سال است که از زندگی مشترک انها می گذرد، اما با توجه به افزایش بی‌سر و سامان قیمت مسکن  هر ساله باید معضل دربه دری داشته باشیم.
,
 
,
امام جمعه کهگیلویه نیز با ابراز نگرانی از وضعیت مسکن در دهدشت با اشاره به اینکه اجاره مسکن در برخی از محله‌های این شهر با کلان شهرها برابری می‌کند گفت: ضعف نظارت بر بنگاه‌ها و معاملات رهن و اجاره از جمله عوامل افسارگسیختگی قیمت‌ها در کهگیلویه است.
,
 
,
حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به اجرایی نشدن طرح تفصیلی شهر با گذشت سال‌ها اجازه ساخت و سازها را سلب کرده است، تصریح کرد: طرح‌هایی از قبیل پرستاران، بسیجیان، ایثارگران، ولایت و... اگر  به صورت اجرایی در آیند بخشی از کمبود مسکن در دهدشت برطرف خواهد شد.
,
 
,
وی به عدم رعایت انصاف توسط موجران در معامله اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونایی که بار مشکلات برای مستاجران چند برابر شده است می‌طلبد موجران با دلرحمی و کمک مؤمنانه هوای اجاره نشینان را داشته باشند تا خداوند در قیامت دست آنها را بگیرد.
,
 
,
امام جمعه کهگیلویه از بلاتکلیفی و بی سرو سامانی واحدهای مسکن مهر گلایه و  و افزود: اگر ۹۱۲ واحد این شهرکت به‌طور کامل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسید قیمت مسکن چنین سر به فلک نمی‌کشید.
,
 
,
با این وجود برای تعیین اجاره بها متأسفانه هیچ مرجع قانونی وجود ندارد و نرخ ثابتی نیز در این خصوص ارائه داده نمی‌شود و نرخ اجاره‌بها با زد و بند صاحب‌خانه‌ها با بنگاه‌ها سته شده که سالانه شاهد افزایش اجاره بها  هستیم که در این خصوص باید طرح‌های متعددی برای حل این معضل اجرایی شود.
,
 
,
امید است که مسئولان نیز، قانونی برای نظارت بر اجاره‌ها و ودیعه منازل وضع کنند تا دیگر شاهد بی‌ثباتی در نرخ بازار مسکن نباشیم و این روند به ویژه مشکلات مستأجران ساماندهی شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه