اخبار داغ

دیدگاهای رئیس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس درباره فدراسیون فوتبال

زارع: باید به افرادی که ناکامی تیم ملی را می خواهند تا راه دوباره برای بازگشتشان فراهم شود، شک داشت/ درگیر مسائل سیاسی و جناحی نباشیم

زارع: باید به افرادی که ناکامی تیم ملی را می خواهند تا راه دوباره برای بازگشتشان فراهم شود، شک داشت/ درگیر مسائل سیاسی و جناحی نباشیم
رئیس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس گفت: فضای مدیریت و بحران‌های فوتبال به شکلی است که باید زمان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رحیم زارع رئیس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شورای اسلامی درباره شرایط مدیریتی فدراسیون و فوتبال ایران تحلیل و نقطه نظرات مهمی را ارائه داد و تاکید کرد با حمایت مجلس شورای اسلامی و برقراری تعامل مناسب، می توان بسیاری از مشکلاتی که فوتبال ایران با آن رو به رو است را از پیش رو برداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رحیم زارع در این باره گفت: برای بررسی شرایط مدیریتی فدراسیون فوتبال، ابتدا باید یک تحلیل وضعیت موجود داشته باشیم. بدون در نظر گرفتن حقایقی که وجود داشته، به هیچ عنوان نباید نقد یا تعریفی انجام داد. اما حقیقت فعلی چیست؟ اینکه مدیریت جدید فدراسیون در انتخابات رای اکثریت مجمع را به دست آورده و مسوولیت اداره فوتبال را بر عهده گرفته است. موضوع بعدی اما این است که ما باید بدانیم یک سیستم مدیریت سنتی با نقاظ ضعف بسیار زیادی تحویل هیات رئیسه جدید فوتبال داده شد و مشکلات امروز، ربطی به فدراسیون جدید ندارد.

,

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحران قرارداد ویلموتس و دستیاران او و احکام سنگین صادر شده علیه ایران، نتایج تیم ملی در بازی‌های قبلی که حالا وضعیت را به این شرایط سخت رسانده، بدهی مالیاتی، عدم شفافیت در قراردادهای منعقد شده، پرونده مربوط به توقیف ساختمان فدراسیون به شستا، نارضایتی عمومی مردم از وضعیت فوتبال، عدم وجود سیستم و تکنولوژی های نوین در فوتبال و بسیاری از اتفاقات این چنینی، وضعیت موجود فوتبال ماست که به این فدراسیون به ارث رسیده است. باید توجه داشت حل و فصل کردن این موارد اتفاقی نیست که در چند روز و چند هفته انجام شدنی باشد. برخی از این مسائل حتی به قدری سنگین و بحرانی است که جلوی برنامه‌ریزی فدراسیون برای توسعه فوتبال را می‌گیرد. سیستم مدیریت سنتی گذشته به هیچ عنوان برای فوتبال اثربخش نبوده و گذر از این شرایط کاری است که فدراسیون جدید باید آن را انجام دهد و همه امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

,

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت و جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد: وضعیت غیرقابل قبول در رابطه با دیپلماسی ورزشی، عدم ارتباط مناسب فوتبالی با نهادهای بین‌المللی، گرفتن میزبانی مسابقات مختلف از ایران و عدم تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌های کلان فوتبال آسیا هم بخشی دیگر از موارد مهم و تلخ موجود در فوتبال ایران است. وقتی این تحلیل وضعیت موجود انجام می‌شود به این نتیجه می‌رسیم که رئیس فدراسیون و همکارانش به معنای واقعی کار بسیار سختی برای عبور از این مشکلات دارند. بنده به مشکلات نظام باشگاه‌داری و ناهنجاری‌های فرهنگی رایج در فوتبال کشور و موارد مربوط به لیگ هم اشاره‌ای نکردم و تنها به کلیاتی از وضعیت اشاره شد.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای قرار گرفتن فوتبال در مسیر درست و دوری از این مشکلات، فوتبال نیاز به تغییر دارد. منتهی اعمال برخی تغییرات در بدنه سنتی، متاسفانه مشکلات و حواشی زیادی در وضعیت کنونی ایجاد کرده و آن هم در شرایطی که فوتبال ایران به خاطر بازی‌های حساس تیم ملی نیاز به آرامش دارد.

,

در فدراسیون فعلی برخی افراد با نفوذ از قبل حضور دارند و در برابر تغییر مقاومت می‌کنند. برخی‌ها شاید ارتباطات و حامیانی داشته باشند و از اهرم تخریب برای مقابله با تغییرات استفاده کنند. نکته قابل تامل هم اینجاست که بعضی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند رئیس جدید فدراسیون باید کادر مدیریتی خودش را برای اجرایی کردن برنامه‌هایی که دارد در فدراسیون بچیند. وقتی هم می‌خواهد تغییری انجام بدهد شاهد جوسازی و قضاوت‌های ناعادلانه زودهنگام و پیش داوری هستیم. بسیاری این پیش داوری‌ها که به بحران و حاشیه علیه مدیریت فدراسیون ختم می‌شود هم با همان جریاناتی که تغییر در تضاد با منافع آنهاست، ارتباط دارد.

,

وی افزود: بنای بنده تعریف کورکورانه از مدیریت فدراسیون فوتبال نبوده و نیست. منتهی نگاهی به اتفاقات هفته‌های گذشته به خوبی نشان می‌دهد که برخی افراد و جریان‌ها از هیچ تلاشی برای تضعیف فوتبال ملی و ضربه زدن به مدیریت جدید فدراسیون کوتاهی نکرده‌اند. برخی از موج‌های خبری ایجاد شده به قدری عجیب است که در مدیریت‌های قبلی با وجود رو به رو شدن با فجایع و مشکلات بسیار بزرگ‌تر این اصلا شاهد چنین تخریب‌ و نقدهایی نبودیم. در واقع باید گفت این طور به نظر می‌رسد که نقد خیلی‌ها از روی دلسوزی و برای اصلاح نیست و با کینه توزی در حال حمله به مدیریت فدراسیون هستند. حالا یا بعضی‌ها میخواهند از این فدراسیون امتیاز بگیرند و یا شرایطی را به وجود بیاورند که سیستم اداره فوتبال مثل دوره‌های قبل خارج از اصول باشد تا بتوانند به راحتی منافع خود را دنبال کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند. فضای مدیریت و بحران‌های فوتبال به شکلی است که باید زمان داد. الان ممکن است شما به عنوان مدیر حتی یک تصمیم جمعی درست اتخاذ کنید اما در کوتاه مدت نتیجه مطلوبی نداشته باشد. توسعه بدون ایجاد ساختار اتفاق نمی افتد. پس وقتی ساختار وجود ندارد ممکن است اشتباه پیش بیاید؛ حتی با تصمیم درست! به این ترتیب با نگاه ملی به مدیریت فدراسیون که باز هم می‌گویم کار بسیار سختی در پیش دارد باید کمک کرد.

,

رحیم زارع با اشاره به کمک ویژه سازمان برنامه و بودجه به تیم‌های ملی گفت: برخوردهای سیاسی و جناحی بعضا باعث می‌شود که خیلی از ارگان‌ها قید دردسر و حاشیه را بزنند و اگر هم کمکی از دستشان بر می‌آید به فوتبال نداشته باشند. بنده اما جا دارد که از همین تریبون از جناب آقای نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای کمک به تیم‌های ملی فوتبال تشکر کنم. هیچ رشته‌ای به اندازه فوتبال نمی‌تواند نشاط عمومی ایجاد کند و الان به خاطر نتایج ضعیف کسب شده در مسابقات قبلی، تیم ملی شرایط خاص و سختی دارد. پس همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید هر کمکی که می‌توانند برای توسعه فوتبال انجام دهند. کمک به فوتبال ملی، حمایت از شهاب عزیزی خادم و سایر اعضای هیات رئیسه و مدیریت جدید فدراسیون نیست. فوتبال ملی ما اگر موفق باشد، این جمهوری اسلامی ایران است که موفق می‌شود و ناکامی هم به نام کشورمان ثبت خواهد شد. این قدر درگیر مسائل سیاسی و جناحی نباشیم. انتخابات فدراسیون هم تمام شده و الان آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون هستند. برخی جریانات هم انگار نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند.

,

رئیس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس اضافه کرد: خطاب به برخی مسوولان و دوستان هم باید عرض کنم که ای کاش کمک و قدم‌هایی که می‌خواهند برای فوتبال بردارند، بدون قید و شرط و دخالت در چینش کادر مدیریتی باشد. هرگونه کوتاهی در قبال فوتبال ملی در شرایط کنونی حق 80 میلیون نفر را تضییع می‌کند.

,

وی ادامه داد: با شناختی که از من ریاست فدراسیون فوتبال دارم، ایشان را فردی سخت کوش، متعهد و متخصص آشنا به مدیریت ورزشی می‌دانم. عزیزی خادم سال‌ها در باشگاه‌ها و فدراسیون مدیریت کرده و الان اداره فوتبال را در دست گرفته است. او جوان است و آشنایی کامل با مدیریت صنعتی و اقتصادی کشور دارد و سطح ارتباطاتش با مسوولان هم خوب است. ای کاش اجازه بدهیم در کمال آرامش و با حمایت از فوتبال ملی، ایشان کار را جلو ببرند. به امتیازات مثبت مدیریتی او توجه کنیم و به آینده فوتبال با اتحاد و همدلی که شکل می‌گیرد، امیدوار باشیم.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی به موضوع شکایت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از فدراسیون فوتبال و توقیف رسمی ساختمان هم اشاره کرد و گفت: این اتفاق بین ارگان‌های دولتی رخ داده و ای کاش با راه‌کارهای قانونی بین خود دولتی‌ها بدون به وجود آمدن این مشکلات و ایجاد این هزینه‌ها حل و فصل می‌شد. شستا در یک برهه حساس با مساعدت مسوولان دولتی اقدام به پرداخت دو میلیون یورو دستمزد سرمربی وقت تیم ملی کرده و در ازای این اتفاق به میزان پول پرداخت شده برای شرکت زیرمجموعه شستا رفع تعهد ارزی صورت گرفته است. منتهی پولی که فدراسیون محکوم به پرداخت آن شد با ارز آزاد بود و این قابل تامل و بررسی دوباره است. تمام این موارد توسط ارکان دولت باید حل و فصل شود. به هر حال پای تیم ملی در میان است و دوستان می‌توانستند با مصوبه هیات وزیران و راه کارهای قانونی مشکل را حل کنند تا کار به اینجا کشیده نشود. به نظر من هنوز هم با توجه به موارد حقوقی موجود در پرونده راه حل هایی وجود دارد که این مشکل برطرف شود و ساختمان به فدراسیون برگردد.

,

رحیم زارع در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: باز هم می‌گویم که نباید با اهرم فشار چوب لای چرخ فدراسیون فوتبال بگذارند. فرصت بدهیم تا کار انجام شود و بعد نقد کنیم. باید به افرادی که دوست دارند تیم ملی موفق نباشد تا دوباره راه برای بازگشت خودشان فراهم شود شک داشت. برخی مسوولان و دستگاه‌ها بدون توجه به نتیجه انتخابات فدراسیون باید در کنار فوتبال باشند. نوع نگاه آنها به فوتبال نباید طبق این سیستم باشد که الان رئیس فوتبال فرد مورد حمایت آنها بوده است یا خیر!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه