اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

فلج شدن تأسیسات اسرائیل با حملات محور مقاومت/ دستاوردهای میدانی حماس نتیجه ارتباط نزدیک حاج قاسم با جبهه مقاومت است

فلج شدن تأسیسات اسرائیل با حملات محور مقاومت/ دستاوردهای میدانی حماس نتیجه ارتباط نزدیک حاج قاسم با جبهه مقاومت است
حسن هانی‌زاده گفت: اگر ارتباط نزدیک شهید سلیمانی با رزمندگان فلسطینی و حماس نبود، قطعا این دستاورد های میدانی حاصل نمی شد و با گذشت یک هفته از انتفاضه خونین فلسطین و ادامه آن وضعیت به ضرر رژیم صهیونیستی و هم پیمانان این رژیم تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدامات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سه روز قبل از روز جهانی قدس به دستور بنیامین نتانیاهو در یک حرکت نمایشی، ارتش رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی حمله و نسبت به ضرب و شتم نماز گزاران فلسطینی در مسجد لاقصی که خودشان را برای روز جهانی قدس آماده می کردند، اقدام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در این اقدام، رژیم صهیونیستی شماری از نمازگزاران را دستگیر و زخمی کرد و یهودیان شهرک های صهیونیست نشین به موازات آن به منطقه شیخ جراح حمله و اموال فلسطینی های قدس شرقی را مصادره کردند.

,

وی بیان کرد: این دو حرکت از سوی بنیامین نتانیاهو از این جهت صورت گرفته است که وی قرار بود چرخه قدرت را ترک کند و کابینه و ریاست کابینه را به شخص دیگری بسپارد؛ چرا که در انتخابات زود هنگام کنیست با شکست مواجه شده است و حزب مربوطه اکثریت را به دست نیاورده و باید از قدرت خارج شود.

,

هانی زاده افزود: تصور نتانیاهو این است که از رهگذر بحران‌سازی می تواند مدت زمان بیشتری در قدرت باقی بماند و آنچه که اتفاق افتاد و آمادگی مردم فلسطین برای آغاز یک انتفاضه گسترده و همه جانبه، همه انتظارات بنیامین نتانیاهو را نقش بر آب کرد و او نتیجه معکوس گرفت؛ به این دلیل که ملت فلسطین بعد از این رخ دادها و درگیری در شیخ جراح و باب العامود در یک صف واحد یک انتفاضه شروع کرده اند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: در طول یک هفته گذشته که از انتفاضه می گذرد، بیش از هزار و ۸۰۰ موشک با برد ۲۸۰ کیلومتر و با تغییراتی که بر بدنه این موشک ها صورت گرفته، تمام اراضی اشغال تحت تأثیر این حملات موشکی حماس و جهاد اسلامی قرار گرفته است؛ به گونه ای که تمام فرودگاه ها و ایستگاه های مترو اسرائیل تعطیل و پالایشگاه و تصفیه خانه حیفا مورد هدف قرار گرفته است.

,

وی تصریح کرد: برآورد برخی از رسانه های بین المللی نشان می دهد که بر اثر درگیری های موجود روزانه یک میلیارد دلار خسارت متوجه رژیم صهیونیستی شده است و علی رغم اینکه تاکنون ۱۴۰ نفر از مردم بی دفاع فلسطین و به ویژه اهالی غزه بر اثر حملات هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و بیش از هفتصد نفر زخمی شده اند؛ اما مقاومت همچنان به مسیر خود ادامه می دهد.

,

هانی زاده تأکید کرد: در واقع قدرت بازدارندگی حماس و موشک هایی که تولید کرده است، نشان می دهد که هم اکنون قواعد درگیری به نفع رزمندگان فلسطینی است و آنچه که الان اتفاق افتاده این است که گنبد آهنین که در واقع نماد حفظ امنیت رژیم صهیونیستی بود کارایی خود را از دست داد و ثابت کرد که نمی تواند امنیت لازم را برای اسرائیل تأمین کند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه نام بلند آوازه سپهبد شهید سلیمانی همواره در میدان های فلسطین اشغالی مطرح می شود، عنوان کرد: دستاوردی که حاصل شده این است که تمام تأسیسات رژیم صهیونیستی فلج شده است و این امر ناشی از تأثیرات محور مقاومت و شخص سپهبد شهید سلیمانی است که برای ملت فلسطین به همراه داشته است.

,

وی ابراز کرد: اگر ارتباط نزدیک شهید سلیمانی با رزمندگان فلسطینی و حماس نبود، قطعا این دستاورد های میدانی حاصل نمی شد و با گذشت یک هفته از انتفاضه خونین فلسطین و ادامه آن وضعیت به ضرر رژیم صهیونیستی و هم پیمانان این رژیم تبدیل شده است.

,

هانی زاده خاطرنشان کرد: با اتفاقات اخیر شاهد بودیم که مردم اردن و دیگر ملت های اسلامی به پا خواسته و هم بستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کرده اند و هم اکنون علی رغم آنکه برخی از رژیم های مرتجع عرب، آمریکایی ها و دولت های غربی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند، اما این رژیم در انزوای کامل به سر می برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه