اخبار داغ

معادلات صعود پیچیده‌تر شد؛

خطرِ از دست رفتن جام‌جهانی و جام ملت‌ها بیخِ گوش ملی‌پوشان/ انصراف کرۀ‌شمالی علیه ایران!

خطرِ از دست رفتن جام‌جهانی و جام ملت‌ها بیخِ گوش ملی‌پوشان/ انصراف کرۀ‌شمالی علیه ایران!
با تصمیم فدراسیون فوتبال کرۀ‌شمالی مبنی بر انصراف از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، معادلات صعود شاگردان دراگان اسکوچیچ پیچیده‌تر خواهد شد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز  با انتشار اطلاعیه‌ای رسماً اعلام کرد که تیم ملی فوتبال کره‌‎شمالی از ادامه مسابقات انتخابی مشترک جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا انصراف داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

AFC هم‌چنین خاطرنشان کرده که این موضوع به کمیته مسابقات فیفا ارجاع می‌شود تا درباره جزئیات جدول گروه هشتم انتخابی جام جهانی تصمیم‌گیری صحیحی صورت بگیرد.

,

پیش‌بینی می‌شود تصمیم کارگروه کمیتۀ مسابقات فدراسیون جهانی فوتبال دلالت بر این داشته باشد که نتایج ۳ دیدار باقی‌مانده تیم فوتبال کره‌شمالی با کشورهای کره جنوبی، ترکمنستان و سریلانکا، ۳ بر صفر به سود رقبا اعلام شود که این مسئله، خبر بدی برای تیم‌های سایر گروه‌ها و تیم ملی ایران خواهد بود که ممکن است با وجود ایستادن در رتبه دوم جدول گروه خود، از صعود به دور بعدی باز بمانند.

,

در این صورت کار صعود برای شاگردان دراگان اسکوچیچ به‌عنوان تیم دوم بسیار سخت خواهد بود؛ چرا که درصورت کسب پیروزی احتمالی یوزهای سپید در دیدار مقابل تیم‌های ملی فوتبال کامبوج و هنگ‌کنگ، جدال اصلی، مصاف ایران با بحرین و عراق خواهد بود. این دو تیم باید ۳ بازی دیگر در این رقابت‌ها انجام دهند که دو مورد آن با کامبوج و هنگ کنگ است و می‌توان مانند ایران، این ۶ امتیاز را نیز از اکنون برای آن‌ها مدنظر قرار داد.

,
در صورتی که تیم ملی فوتبال ایران موفق شود بحرین را نیز از پیش رو بردارد و با فرض برتری ایران و عراق مقابل کامبوج و هنگ کنگ، عراقی‌ها ۱۷ امتیازی شده و ایران نیز به امتیاز ۱۵ می‌رسد؛ آن گاه دیدار آخر میان ایران و عراق حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت.
,
 
,
شاگردان اسکوچیچ در صورت پیروزی، خیال خود را از بابت صعود راحت می‌کنند و کاری به نتایج سایر گروه‌ها نخواهند داشت اما تساوی یا شکست ایران، کار را سخت می‌کند. در صورتی که شرایط بدین منوال پیش برود، ایران با ۱۵ و یا حداکثر ۱۶ امتیاز دوم می‌شود و باید منتظر امتیازات سایر تیم‌های رده دومی بماند. اما در صورت پیروزی، با خیال راحت راهی مرحله بعدی خواهد شد و احتمالاً عراق نیز با ۱۷ امتیاز، یکی از تیم‌های برتر دوم باشد.
,
 
,
نکته حائز اهمیت این‌که در صورت عدم صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور نهایی مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، احتمالاً شرایط عدم حضور یوزها در معتبرترین رقابت ملی فوتبال در قاره کهن نیز فراهم خواهد شد که به‌منزله شکست بزرگی برای تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال و کادرفنی تیم ملی خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه