اخبار داغ

در گفت‌وگو با مسئولان استان بررسی شد؛

پرنده‌های غول پیکری که با خود ثروت می‌آورند/ آخرین وضعیت فرودگاه‌های کرمانشاه

پرنده‌های غول پیکری که با خود ثروت می‌آورند/ آخرین وضعیت فرودگاه‌های کرمانشاه
مناطق دارای فرودگاه به واسطه سرعت بخشیدن به انتقال مسافران به آن منطقه، می‌توانند در صورت آماده بودن شرایط رونق بخش اقتصاد گردشگری استان‌ها باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اختراع هواپیما یکی از تاثیرگذارترین اختراعات بشری بوده است که علاوه بر تاثیراتش بر حوزه حمل و نقل و افزایش سرعت نقل و انتقالات، تاثیرات اقتصادی فراوانی نیز داشته است.

مناطق دارای فرودگاه به واسطه سریع تر شدن آمدن مسافر به آن منطقه، می توانند در صورت آماده بودن شرایط شاهد تاثیرات اقتصادی ورود مسافرین و توریست‌ها باشند. از طرفی وجود فرودگاه یک فاکتور مهم در جذب سرمایه گذار و تجار به آن منطقه است.

کرمانشاه به واسطه وجود فرودگاه دارای یک پتانسیل خوب در این حوزه است. البته کرونا هم بر پروازها بی‌تاثیر نبوده است.

زیر ساخت‌های فرودگاه کرمانشاه برای انجام پرواز با مقاصد داخلی و خارجی فراهم است

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: طی سال گذشته با چهار هزار و ۶۰۰نشست و برخاست هواپیما ۳۳۷هزار و ۴۱۹ مسافر در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه جابه جا شد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه همچنین از جابه جایی دو هزار و ۱۶۵تن بار طی یکسال گذشته خبر داد.

بیاتی گفت: با توجه به شیوع کرونا آمار پروازها نسبت به سال۹۸ از کاهش ۱۴درصدی، از نظر اعزام و پذیرش مسافر از کاهش۳۹درصدی و از نظر اعزام و پذیرش بار از کاهش ۴۲درصدی حکایت دارد.

وی افزود: درحال حاضر تهران، مشهد، کیش، قشم و بندر عباس مقاصد پروازی هستند.

بیاتی با بیان اینکه در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه پرواز با مقاصد خارجی انجام نمی شود، تصریح کرد: به طور متوسط آمار پروازهای هفتگی در این فرودگاه به یکصد پرواز می رسد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه خاطرنشان کرد: زیرساختهای فرودگاه کرمانشاه برای انجام پرواز با مقاصد داخلی و خارجی فراهم است و باید شرکتهای هواپیمایی متقاضی شوند.

اهمیت پروازهای خارجی

به گزارش مرصاد، جذب توریست، مسافر و سرمایه گذار خارجی یکی از مهم ترین اقدامات لازم برای بهبود وضعیت اقتصادی در کشور است. در کرمانشاه نیز این مساله بایستی مورد توجه قرار بگیرد و زیر ساخت های آن فراهم شود.

یکی از زیرساخت های لازم، وجود پروازهای خارجی است. پروازهای خارجی سال هاست که در سطح کشوری برقرار است.

به کشورهایی که با آنها رابطه حسنه داریم و یا حتی رابطه نداریم پروازهایی انجام می شود

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، درباره پروازهای بین الملل اظهار داشت: بیشتر شرکت های هواپیمایی متعلق به بخش خصوصی هستند بنابراین هر جا مشتری وجود داشته باشد شرکتها برای سود دهی خود برنامه‌های پرواز را قرار می‌دهند.

وی افزود: به دنبال شیوع کرونا با بسیاری از پروازها در کشورهای مختلف از مبدا و مقصد مخالفت شد که نمی‌خواهند مسافر بپذیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
, زیر ساخت‌های فرودگاه کرمانشاه برای انجام پرواز با مقاصد داخلی و خارجی فراهم است, زیر ساخت‌های فرودگاه کرمانشاه برای انجام پرواز با مقاصد داخلی و خارجی فراهم است,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اهمیت پروازهای خارجی, اهمیت پروازهای خارجی,
,
, مرصاد,
,
,
,
, به کشورهایی که با آنها رابطه حسنه داریم و یا حتی رابطه نداریم پروازهایی انجام می شود, به کشورهایی که با آنها رابطه حسنه داریم و یا حتی رابطه نداریم پروازهایی انجام می شود,
,
, مرصاد,
,
,

حسین زهی گفت: در مجموع به کشورهایی که با آنها رابطه حسنه داریم یا حتی رابطه نداریم پروازهایی انجام می شود.

وی عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا مانع پذیرش مسافر از کشورهایی شد که در آنها کرونا شدت بیشتری داشته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سعی می‌کند شرکت های هواپیمایی بتوانند پروازهای خود را انجام دهند از نظر مجلس شورای اسلامی هم  انجام این پروازها منع قانونی ندارد مگر اینکه ستاد مقابله با کرونا درباره آن تصمیم بگیرد.

به گزارش مرصاد، با توجه به اهمیت وجود و برقراری پروازهای خارجی نیاز است که هم در زمان شیوع کرونا و هم در زمان پسا کرونا زیرساخت های پروازهایی که بتوانند مسافران بیشتری را جذب کنند، وجود داشته باشد.

در زمان شیوع کرونا با اعمال حداکثری پروتکل های بهداشتی و در پساکرونا با ایجاد تشویق هایی در جذب مسافران اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه