اخبار داغ

عضو علمی ستاد کرونا:

دانش آموزان در اولویت واکسن کرونا نیستند/ امسال هم آموزش مجازی خواهد بود

دانش آموزان در اولویت واکسن کرونا نیستند/ امسال هم آموزش مجازی خواهد بود
حمید عمادی گفت: تاکنون کرونا در افراد زیر 18 سال به جز در موراد محدود جدی نبوده و در حد یک سرماخوردگی ساده بوده است به همین دلیل واکسیناسیون این افراد فعلا ضرورتی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت؛ بعد از گذشت دو سال از آموزش مجازی و نگرانی خانواده ها ازآموزش حضوری و درگیری فرزندانشان با بیماری کرونا و تحمل سختی های آموزش مجازی ازطرف خانواده ها و معلمین همچنان بازگشایی مجدد مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان در هاله ای از ابهام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز معلم شرط باز گشایی مدارس در مهرماه را منوط به واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان دانست و خواستار این موضوع شد.

,

این سخنان وزیر در کنار نگرانی خانواده ها از آموزش حضوری و حتی برگزاری امتحانات هماهنگ کشوری که این روزها با اعتراضات دانش آموزان و خانواده ها همراه است، تصوراتی را ایجاد می کند که شاید دانش اموزان هم در لیست دریافت کنندگان واکسن کرونا تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید قرارخواهند گرفت.

,

اما در جدول زمانبندی شده تزریق واکسن وزارت بهداشت هیچ نشانی از واکسیناسیون افراد زیر 18 سال نیست و از طرف دیگر هنوز واکسیناسیون این گروه اما و اگر هایی دارد و در سطح جهانی هم واکسیناسیون کودکان و نوجوانان هنوز در مرحله تحقیقات است.

,

از این رو جهت بررسی دقیق تر این موضوع گفتگویی با حمید عمادی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا داشته ایم که باهم می خوانیم.

,

عمادی در رابطه با زمان واکسیناسیون گروه های زیر 18 سال به خبرنگار مرآت گفت: از آنجا که تاکنون کرونا در افراد زیر 18 سال به جز در موراد محدود جدی نبوده و در حد یک سرماخوردگی ساده بوده است به همین دلیل واکسیناسیون این افراد فعلا ضرورتی ندارد.

,

وی بابیان اینکه فعلا برنامه ریزی برای واکسیناسیون این گروه خیلی زود هنگام است افزود: تاکنون هیچ کشوری در دنیا برای این گرو اقدام به تزریق واکسن نکرده است و باید پس از واکسیناسیون گروه های بزرگسال و بررسی عوارض و اثرات آن نسبت به واکسیناسیون این گروه اقدام کرد. 

,

عمادی گفت: البته اگر بیماری جهشی پیدا کند و سنین پایین‌تر را بیشتر و شدیدتر درگیر کند، در آینده این گروه نیز تحت پوشش واکسن قرار می‌گیرند، اما فعلا برنامه‌های واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال است.

,

این عضوعلمی  ستاد کرونا در خصوص زمان بندی پایان واکسیناسیون گروه های هدف در کشور گفت: اعلام زمان دقیق اتمام انجام واکسیناسیون برای افراد بالای 18 سال هنوز زوداست، به دلیل اینکه شرایط بسیارغیر قابل پیش بینی است و تامین  واکسن از کشور های دیگر و یا تامین مواد اولیه برای ساخت واکسن در داخل کشور نیز ممکن است تحت تاثیر تحریم ها متغیر باشد.اما با تمام این شرایط پیش بینی می شود تا پایان سال 1400تمام گروه های هدف واکسن دریافت کنند.

,

عمادی در نهایت خاطر نشان کرد: بازگشایی مدارس منوط به تصمیم گیری ستاد کرونا دارد اما از نظر منطقی بازهم بازگشایی مدارس با این شرایط امکان پذیر نیست و امسال هم به احتمال زیاد آموزش مجازی خواهد بود.

,

اما باتمام این شرایط  پاسخ به یک سوال اساسی همچنان باقی می ماند، اگر گروه های زیر 18 سال در معرض خطر جدی کرونا قرار ندارد و تا یک سال آینده هم هیچ برنامه ریزی برای واکسیناسیون انها انجام نمی گیرد لذا عدم بازگشایی مدارس و امتداد اموزش مجازی به چه علت است؟

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه