اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

دولت به تمرد و قانون‌شکنی عادت کرده است

دولت به تمرد و قانون‌شکنی عادت کرده است
محمدصادق کوشکی گفت: آقای روحانی عادت کرده که قانون‌شکنی و از قوانین تمرد کند و چیز عجیبی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره دستور روحانی به وزیر کشور در خصوص قانون انتخابات اظهار کرد: وقتی کسی از قانون تمرد کند، او جدال را شروع کرده است. شورای نگهبان آیین‌نامه‌ای را ارائه کرده که این آیین‌نامه مخالف قانون نیست، بلکه ویژگی‌های یک رجل سیاسی را به طور کارشناسی‌تر بیان کرده است؛ لذا تشخیص رجل سیاسی هم برعهده خود شورای نگهبان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدصادق کوشکی, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: اعلام شرایط نامزدهای انتخاباتی موضوع جدیدی نیست. قبلاً این موارد وجود داشته و فقط اعلام نشده بود که الان آشکار شده است. این قانون سبب می‌شود هم کار وزارت کشور راحت‌تر و هم وجهه نظام حفظ شود؛ یعنی با این قانون دیگر 1500 نفر ثبت‌نام نمی‌کنند، بلکه افرادی نام‌نویسی انجام می‌دهند که شرایط رجل سیاسی را داشته باشند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: آقای روحانی عادت دارد که قانون‌شکنی کند و از قوانین تمرد کند و چیز عجیبی نیست و تا روز آخر ریاست جمهوری خود تمرد از قوانین را انجام خواهد داد.

,

کوشکی گفت: روحانی مانند کسی شده است که فقط می‌خواهد کار تخریبی انجام دهد و حتی دیگر به‌نفع اصلاح‌طلبان هم نمی‌خواهد کار کند.

,

گفتنی است؛ شورای نگهبان اخیراً مصوبه‌ای را در خصوص «تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست‌جمهوری» منتشر کرده که این مصوبه حامیان و مخالفانی را به همراه دارد که ظاهراً یکی از مخالفان جدی این مصوبه شخص رئیس‌جمهور حجت‌الاسلام حسن روحانی است.

,

حسن روحانی اخیراً به وزارت کشور دستور داد باید طبق نظریه تفسیری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری عمل کند. در دستور رئیس‌جمهور آمده است: «در پی ابلاغ مصوبه شورای نگهبان درخصوص شرایط داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور؛ رئیس‌جمهور به وزارت کشور دستور داد که در برگزاری انتخابات بر اساس جمع‌بندی نظریه تفسیری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و طبق قوانین موجود عمل نماید.» آنچه که از لحن دستور رئیس‌جمهور استخراج می‌شود این است که او با مصوبه شورای نگهبان مخالف است و آن را قبول ندارد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه