اخبار داغ

روز پر نوسان برای بورس؛

سهم شاخص کل، از معاملات امروز ۷۹۱ واحد افت بود/ شاخص قرمز پوش به کار خود پایان داد

سهم شاخص کل، از معاملات امروز ۷۹۱ واحد افت بود/ شاخص قرمز پوش به کار خود پایان داد
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۷۸۹ واحد افت در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحد ایستاد و حقیقی‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۲۲۹ میلیون تومان پول را از بازار سهام خارج کردند.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز یکشنبه و در دومین روز هفته با افزایش عرضه آغاز بکار کرد اما با گذشت چند ساعت از معاملات، کاهش تقاضا باعث شد از روند مثبت بازار کاسته شده و در نهایت با چراغ قرمز به کار خود پایان داد.
شاخص کل بورس به عنوان نماگر بازار سرمایه در ساعات نخست معاملات مثبت بود اما با کاهش تقاضا شاخص منفی شد و در ساعت پایانی بازار همچنان با افت همراه بود ودر نهایت با ۷۸۹ واحد منفی شد.

معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۵۵۸ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۶ میلیارد و ۱۰۱ میلیون سهم و ارواق مالی، به ارزش ۴۷۹۸ میلیارد تومان را دست به دست کردند.

ارزش کل معاملات به بیش از ۴ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد سهام حدود  ۳۶۹۲ میلیارد تومان بود. حقیقی‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۲۲۹ میلیون تومان پول را از بازار سهام خارج کردند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۷۸۹ واحد نزول در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۰۶ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با ۴۲۰۴ واحد افت به ۴۱۰ هزار و ۷۰۳ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۲۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۴۲۵ هزار معامله و به ارزش ۳۴۹۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

بیشترین اثر منفی بر بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو و ایران خودرو با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص فرابورس ایران نیز در روز جاری مثبت بود و با ۱۱۳ واحد رشد عدد ۱۷ هزار و ۶۶۷ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۱۳۳هزار معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۸۴ میلیارد تومان دادوستد کردند.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، زغال سنگ پروزده طبس و سرمایه‌گذاری مالی سپر صادرات بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه