اخبار داغ

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

۶۲۵ مدخل در دانشنامه استانی دفاع مقدس شناسایی شده است

۶۲۵ مدخل در دانشنامه استانی دفاع مقدس شناسایی شده است
کریمی گفت: تاکنون بیش از ۶۲۵ مدخل در دانشنامه استانی دفاع مقدس شناسایی شده و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و جلسات تخصصی با دستگاه ها و اقشار مختلف مردم قطعا مداخل بیش از این تعداد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی دانشنامه دفاع مقدس گفت: مهمترین رویکرد دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی بومی سازی و پرداختن به نقش استانی، شهرستانی، منطقه ای، محله ای است و حتی در بسیار از موارد به اماکن و محل های تأثیرگذار و مهم ورود پرداخته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: آشنایی کامل جوانان استان مرکزی با تاریخ و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس می تواند مهمترین دستاورد دانشنامه باشد و این دستاورد قطعا می تواند در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های آینده اثرگذار باشد.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: کارگاه های تخصصی در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس از نیمه دوم سال گذشته شروع شده و افرادی که در کلیه مراحل تهیه دانشنامه مشارکت دارند در این کارگاه ها شرکت و از آموزش های تخصصی بهره مند می شوند.

,

وی بیان کرد: کارگاه های تخصصی دانشنامه در استان مرکزی به شکل سه مرحله ای است که ابتدا آموزش مدخل یابی و سپس منبع یابی و در نهایت مقاله نویسی آموزش انجام می شود که پیشکسوتان دفاع مقدس در کنار اعضای هیئت علمی دانشگاه و اساتید برجسته آموزش ها را انجام می دهند.

,

کریمی ادامه داد: کارگاه های تخصصی برای کمیته های پنج گانه شهدا و اشخاص، جغرافیا، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در سال گذشته برگزار شده و در سالجاری کارگاه ها را برای مقاله نویسان و سایر اعضای شوراهای کمیته ها و کارگروه ها برگزار خواهیم کرد.

,

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از یکصد و پنجاه نفر در کارگاه های تخصصی دانشنامه دفاع مقدس استان دوره ها را با موفقیت گذرانده اند و در سایر مراحل تهیه دانشنامه در حال فعالیت هستند که با توجه به گستردگی کار انتظار داریم کارگاه ها به طور مستمر و برای افراد جدید تر برگزار شوند.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۶۲۵ مدخل در دانشنامه استانی دفاع مقدس شناسایی شده و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و جلسات تخصصی با دستگاه ها و اقشار مختلف مردم قطعا مداخل بیش از این تعداد خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های در دستور کار ورود به مداخل شهرستانی است چراکه برخی از شهرستان ها در دفاع مقدس نقش بسیار پر رنگی ایفا کردند،گفت: باید به طور دقیق تر بررسی شود و جلسات تخصصی با شهرستان ها در هفته جاری و آینده به طور جداگانه برگزار خواهد شد.

,

کریمی افزود: امروز خوشبختانه زیر ساخت های بسیار خوبی برای هرگونه فعالیت در حوزه دفاع مقدس وجود دارد و این به برکت کنگره شهدا و ستاد پیشینه رزم استان مرکزی است که در سال های گذشته زمینه ها را فراهم کرده است.

,

وی اظهار کرد: ۲۴ قشر تخصصی بسیج برای شناسایی و جمع آوری مداخل در حوزه دفاع مقدس پای کار آمده اند و نمایندگان دستگاه ها و ادارات برای مشارکت و هم افزایی معرفی شده اند و این نشان دهنده عزم استان مرکزی برای تهیه یک مجموعه علمی و کامل در حوزه دفاع مقدس است.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس ، تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مهمترین برنامه های سالجاری استان مرکزی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که همه باید با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها در این سه مأموریت مهم نقش آفرینی کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه