اخبار داغ

شفاف‌سازی واگذاری استقلال و پرسپولیس را زیر ذره‌بین مجلس قرار دادیم؛

راستینه: بیش از هزاروپانصد میلیاردتومان به اعتبارات ورزش افزوده شد/ با مشکل ماهیت فعالیت فدراسیون‌های ورزشی مواجه‌ایم

راستینه: بیش از هزاروپانصد میلیاردتومان به اعتبارات ورزش افزوده شد/ با مشکل ماهیت فعالیت فدراسیون‌های ورزشی مواجه‌ایم
رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس شورای اسلامی گفت: به طور کلی قریب به هزار و پانصد و سی میلیارد تومان به اعتبارات ورزش افزوده شد و سنگ بنای خوبی برای حمایت از ورزش و جوانان گذاشته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی برای تغییر ماهیت فدراسیون های ورزشی و تبدیل آنها از یک نهاد عمومی به بخش حقیقی ضرورتی وجود دارد، تصریح کرد: فدراسیون ها در تمام دنیا زیرساخت های لازم ورزش قهرمانی را برای مسابقات بین المللی آن کشورها فراهم می کنند و طبیعتاً ‌فدراسیون ها بازوان پرقدرت رشته های قهرمانی کشورهایی هستند که برای توسعه ورزش قهرمانی سرمایه گذاری می کنند. متأسفانه ما در کشورمان با مشکلی روبرو هستیم و آن بحث ماهیت فعالیت فدراسیون های ورزشی است که به دلیل عدم شفاف بودن ماهیت فدراسیون ها و نوع دریافت اعتبارات و هزینه کرد آنها هموارد مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد و بعضاً ‌در تناقضات با ساختارهای ورزشی بین المللی، برخی از ماهیت فدراسیون ها دستخوش تغییراتی می شود که گاهی اعتراضاتی را در ساختارهای بین المللی برای ورزش ما به همراه دارد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در خصوص تصویب لایحه تغییر ماهیت فدراسیون های ورزشی در هیأت دولت گفت: ما منتظریم که این لایحه به مجلس ارائه شود تا درباره آن بحث و گفتگویی صورت بگیرد. به نظر من مباحث ورزش ما یک مقدار بنیادی تر و ریشه ای تر از این است که با تغییر ماهیت برخی از فدراسیونها به دنبال اصلاح ساختار آنها باشیم. اساساً‌ در تمام کشورهای توسعه یافته روی رشته های اولویت دار سرمایه گذاری می شود؛ اما متأسفانه در کشور ما به تعداد رشته های جدیدالبنیان هم که بعضاً‌ در کشور دیگری ایجاد می شود، بلافاصله فدراسیونی شکل می گیرد و متأسفانه با توسعه فدراسیون ها نتوانستیم رشته های اولویت دارمان را به آنچه که استحقاقشان است، هدایت کنیم.
,
 
,
راستیه خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده بحث ضرورت وجود برخی از فدراسیون ها، همچنین اجماع آنها در رشته های اولویت دار و تفکیک فدراسیون ها به رشته های المپیکی و غیرالمپیکی اولویتش از ماهیت حقوقی فدراسیون ها بیشتر حائز اهمیت است.
,
 
,
وی به تشریح اقدامات مجلس شورای اسلامی در بحث ورزش پرداخت و گفت: مجلس شورای اسلامی در طول سال گذشته و امسال در بحث ورزش مواردی را در دستور کار خود قرار داده است. به تمام معنا تمام ظرفیت مجلس برای کمک به ورزش و حمایت از ورزشکاران معطوف شده است. ما سال گذشته بحث شفاف سازی واگذاری دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس را زیر ذره بین مجلس قرار دادیم و وزارت ورزش و جوانان مکلف شد که اسناد مالکیتی این دو باشگاه را شفاف کند و بدون شفاف سازی آخرین وضعیت آنها حق واگذاریشان را ندارد.
,
 
,
رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی افزود: گام دوم در بحث لایحه بودجه بود که برای اولین بار اتفاق بسیار خوبی در بحث حمایت از ورزش، فدراسیون ها و رشته های المپیکی و غیرالمپیکی رخ داد و به جرأت می گویم در تاریخ مجالس ادوار گذشته یک اتفاق کاملاً بی نظیری است. به طور کلی قریب به هزار و پانصد و سی میلیارد تومان به اعتبارات ورزش افزوده شد و سنگ بنای خوبی برای حمایت از ورزش و جوانان گذاشته شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه