اخبار داغ

برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش با حضور معاون وزارت بهداشت/ بررسی راهکار از سرگیری فعالیت باشگاه های ورزشی

برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش با حضور معاون وزارت بهداشت/ بررسی راهکار از سرگیری فعالیت باشگاه های ورزشی
در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش راهکار از سرگیری فعالیت باشگاه های ورزشی بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، چهل و پنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ریاست دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و با حضور محسن فرهادی معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نصرالله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و دیگر اعضا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این جلسه نوروزی ضمن تقدیر از تلاش مدافعان سلامت به اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی از بدو شکل گیری این ستاد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته های گذشته پروسه واکسیناسیون کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو توسط فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد و اکنون ورزشکاران عزیز ما با آرامش خاطر بیشتر تمرینات خود را برای افتخارآفرینی در توکیو پیگیری می کنند.

,

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: بدون تردید جامعه ورزش مثل دیگر اقشار مردم همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند تا روز به روز روند پاندمی کرونا در کشورمان نزولی شده و در نهایت به یاری خداوند زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

,

نوروزی دغدغه این روزهای مجموعه ورزش کشور را فعالیت باشگاه های ورزشی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری های شخص مقام عالی وزارت و هم اندیشی که کارشناسان ستاد مقابله با کرونا در ورزش با بدنه تخصصی وزارت بهداشت، ساز و کار لازم برای فعالیت این صنف زحمتکش ورزش کشور اتخاذ شود.

,

همچنین سیداشکان اردیبهشت، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی نیز طی سخنانی به ارائه گزارشی در خصوص شرایط فعالیت های ورزشی و درخواست ها و دغدغه های جامعه ورزش از ستاد مقابله با کرونا در ورزش پرداخت و بازنگری و ساماندهی پروتکل های بهداشتی رشته های مختلف ورزشی، بازگشایی باشگاه های ورزشی بر اساس طرح باشگاه ایمن و بررسی امکان برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی را به عنوان سه درخواست این فدراسیون به نمایندگان وزارت بهداشت ارائه کرد که این سه مهم در دستور کار قرار گرفت.

,

بر اساس این گزارش، فرهادی پس از استماع دیدگاه اعضای ستاد ضمن قدردانی از اهتمام فدراسیون پزشکی ورزشی برای مقابله با کرونا در ورزش، دغدغه های باشگاهداران و مجموعه ورزش کشور را مبتنی بر واقعیت توصیف کرد و آمادگی وزارت بهداشت را برای برگزاری جلسات کارشناسی به منظور اتخاذ ساز و کار عملیاتی برای از سرگیری فعالیت باشگاه های ورزشی اعلام کرد.

,

وی خاطر نشان ساخت: این مهم مستلزم نظارت هرچه بیشتر و دقیق تر بر رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود و امیدواریم عملیاتی شود.  

,

در این جلسه نصرالله پریچهره، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گزارشی از شرایط فعالیت باشگاه های ورزشی و مشکلاتی که برای باشگاهداران و شاغلان در این باشگاه ها از بدو شیوع کرونا با آن مواجه شده اند، ارائه کرد و اظهار امیدواری کرد که با همراهی وزارت بهداشت و اتخاذ تدابیر لازم فعالیت های  این باشگاه ها به تدریج از سر گرفته شود.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه