اخبار داغ

بدن بچه‌ها خیلی افت کرده، انتظار ما خیلی بیشتر بود

ایراندوست: لیگ با اردوها تداخل دارد/ 7 بازیکن به اردو نیامدند؛ از شاکله تیم ملی قبلی فوتبال زنان، 60 درصد تغییر داریم

ایراندوست: لیگ با اردوها تداخل دارد/ 7 بازیکن به اردو نیامدند؛ از شاکله تیم ملی قبلی فوتبال زنان، 60 درصد تغییر داریم
سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: هدفم استفاده از تمام پتانسیل فوتبال‌ ایران است تا شاهد موفقیت و توسعه این رشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان درباره برگزاری نخستین اردوی تیم ملی بانوان اظهار داشت: خدا را شکر اردوی اول به لحاظ امکانات عالی بود. بچه‌ها واقعاً در این مدت که اردویی نبوده، شرایط سختی را پشت سر گذاشتند. لیگ هم از اسفندماه برگزار نشده و بچه‌ها تمرین نداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اضافه کرد: بازیکنان هم به لحاظ کرونا و هم فضای بسته شهرها، فضای مناسبی برای تمرین نداشتند. از لحاظ علمی بازیکنی که فقط دو هفته تمرین نداشته باشد، سطحش خیلی کاهش پیدا می‌کند. متأسفانه در این اردو نتوانستیم برنامه‌های خودمان را پیاده کنیم و بدن بچه‌ها خیلی افت کرده بود، ولی از لحاظ امکاناتی که باید فدراسیون فراهم می‌کرد، این اردو در شأن نام تیم ملی ایران بود.

,

سرمربی تیم فوتبال بانوان در مورد ارزیابی‌ فنی‌اش از شرایط بازیکنان، گفت: بدن بازیکنان به گونه‌ای افت کرده که نتوانستند تمرینات را در حدی که ما انتظار داشتیم، پشت سر بگذارند. انتظار ما خیلی بیشتر بود. فکر می‌کنم با برنامه‌ای که به آنها می‌دهیم در اردوی دوم انتظار ما را برآورده کنند، چون بچه‌های خیلی خوبی داریم و اگر بدن‌ها آماده شود، حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت.

,

ایراندوست در مورد اینکه آیا در اردوی دوم نیز همین نفرات تمرین خواهند شد؟ گفت: 60 بازیکن را باشگاه‌‌ها گفته بودند که ما 30 نفر را به اردو آوردیم، اما از لحاظ بدنی این نفرات شرایط خوبی نداشتند. درست است در بازی‌های تدارکاتی نباید به نتیجه فکر کرد، ولی نمی‌توانیم با این 30 نفر به بلاروس برویم و هیچ تمرینی نداشته باشیم تا اعزام شویم. این غیرمنطقی است. از این بچه‌ها هم تعدادی دعوت خواهند شد. متأسفانه لیگ هم با اردوی ما تداخل دارد. چند بازیکن هم که تجربه ملی دارند، در اردوهای بعد اضافه خواهند شد و امیدواریم در اردوی دوم 22 نفر نهایی را انتخاب کنیم.

,

وی در مورد تیم داری سرمربی تیم جوانان و نوجوانان در لیگ عنوان کرد: روز اول هم گفتم بیایید انرژی‌مان را روی آینده بگذاریم. قبلاً اتفاقاتی افتاده که زیبنده فوتبال ما نبود. الان هم سازمان لیگ مقصر نیست و این تاریخ‌ها قبلا مشخص شده بود اما اینکه بچه‌ها می‌روند، برای من هم جالب بود. اینکه آیا به خاطر پول بچه‌ها می‌روند یا به خاطر بازی. متأسفانه این اتفاق افتاده و ما نمی‌توانیم کاری کنیم ولی امیدوارم از این به بعد مسئولان شرایط ایده‌آلی را فراهم کنند.

,

سرمربی تیم فوتبال بانوان با اشاره به غیبت بازیکنان در اردوی تیم ملی گفت: متأسفانه هم ما ضرر می‌کنیم و هم بازیکنان. 7 بازیکنی که ما دعوت کردیم به اردو نیامدند و هر کدام هم دلیل خودشان را دارند، مشکلات اردوهای سال‌های گذشته و آسیب دیدگی هایی که داشتند. به هر حال ما این بازیکنان را در اردو ندیدیم. متأسفانه در این اردو افسانه اقبال را هم از دست دادیم و یک ماه به استراحت رفت. الان از شاکله تیم ملی دو سال قبل، 60 درصد تغییر داریم. این تغییر نیاز به زمان و تمرینات زیادی دارد تا بتوانیم نتیجه بگیریم. جدا از نتیجه برای پیاده کردن تاکتیک و رساندن سطح سطح دختران‌مان به سطح اول آسیا هم کار سختی داریم.

,

وی ادامه داد: قنبری و علیزاده جزو 7 بازیکنی بودند که اعلام کردند به دلیل مصدومیت تا پایان شهریور نمی‌توانند در اردو باشند.

,

ایراندوست در مورد بحث واکسن کرونای اعضای تیم بانوان تصریح کرد: همان روزی که عزیزی خادم صبحت کرد، نامه‌اش زده شد و واکسن هم گرفته شده و ان‌شاءالله در اردوی دوم تمام اعضای تیم واکسن خواهند زد.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا از بازیکنانی که به اردو نیامدند در اردوهای بعد استفاده خواهید کرد؟ گفت: قطعاً‌ از این بازیکنان استفاده خواهیم کرد. می‌خواهیم از تمام پتانسیل فوتبال‌مان استفاده کنیم، ولی بازیکنی که می‌گوید مصدوم است و نمی‌تواند تا 6 ماه در اردوها شرکت کند. فکر می‌کنم حق سایر بازیکنان است که در اردو باشند و خودشان را نشان دهند. در اردوی بعد فقط 7 روز زمان داریم که تیم‌مان را انتخاب کنیم و به یک تورنمنت خوب برویم.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه