اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان:

نگاه به تولید مهم ترین برنامه اقتصادی رئیس جمهور منتخب باشد/ حرکت سرمایه در بازارهای غیر مولد افزایش دهنده روز افزون تورم

نگاه به تولید مهم ترین برنامه اقتصادی رئیس جمهور منتخب باشد/ حرکت سرمایه در بازارهای غیر مولد افزایش دهنده روز افزون تورم
حسین اکبری فرد گفت: اگر رئیس جمهور منتخب بتواند در حوزه اقتصاد سیاستی را دنبال کند و اقداماتی را انجام دهد که نهایتا به تولیدی پایدار و اساسی که رشد اقتصادی پایداری را به همراه داشته باشد، قادر به حل مشکلات خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اکبری فرد عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در ارتباط با اهمیت وعده های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی و راهکار حل مشکلات این حوزه به خبرنگار راه آرمان گفت: ما در شرف برگزاری انتخابات مهم ریاست قرار داریم که در شرایط حساس کنونی درسطح ملی و بین المللی اهمیت دو چندانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: در حوزه اقتصاد مشکلات اصلی به خوبی نمایان هستند و افراد از زوایای مختلف به این مسئله نگاه می کنند اما به طور کلی نگاه اصلی فرد منتخب باید متوجه مقوله تولید در کشور باشد.

,

این استاد اقتصاد بیان کرد: اگر رئیس جمهور منتخب بتواند در حوزه اقتصاد سیاستی را دنبال کند و اقداماتی را انجام دهد که نهایتا به تولیدی پایدار و اساسی که رشد اقتصادی پایداری را به همراه داشته باشد، قادر به حل مشکلات خواهد بود.

,

اکبری فرد اظهار کرد: در سه سال متوالی شعار سال به نام تولید نامگذاری شده که نشان دهنده اهمیت والای این موضوع است حال آنکه توجهی به آن نشده، اگرچه می توانیم با مانع زدایی و پشتیبانی تولید این امر مهم محقق می شود.

,

وی یادآور شد: مهم ترین مساله سامان دهی تولید است، اگر جامعه ای بتواند تولید را به سرانجام برساند قطعا به دنبال آن بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال نیز رفع خواهند شد و صادرات که موتور رشد اقتصاد است با رشد تولید قابل عرضه به دنیا فعال می شود.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکید کرد: حال آنکه ایران از نظر موقعیت جغرافیایی دومین کشور دنیا است که بیشترین تعداد همسایگان را دارد و می تواند از این موقعیت در جهت صادرات به خوبی بهره ببرد.

,

ایجاد نااطمینانی ها در اقتصاد تمایل افراد برای ورود به عرصه تولید را کم کرده است

, ایجاد نااطمینانی ها در اقتصاد تمایل افراد برای ورود به عرصه تولید را کم کرده است, ایجاد نااطمینانی ها در اقتصاد تمایل افراد برای ورود به عرصه تولید را کم کرده است,

اکبری فرد تصریح کرد: ظرفیت ها و مزیت های نسبی برای رونق تولید در کشور وجود دارد اما جای سوال است که چرا با وجود همه این منابع و استعدادها همچنان تولید به سرانجام نرسیده است؟

,

وی ادامه داد: سیاست های اتخاذ شده نشان دهنده آن است که دیدگاه افراد نسبت به تولید متفاوت بوده، حال آنکه این سیاست ها کاربردی نبوده اند، اگر مسئولان در این مسئله دیدگاه کارشناسان را الگوی کار خود قرار دهند، شاهد رونق تولید در کشور خواهیم بود.

,

این استاد اقتصاد مطرح کرد: اگر تولید همچنان بی رمق مانده دلیل آن این است که موانعی سد راه آن شده، گاهی برداشتن ۲ مانع هم می تواند سبب کنار رفتن سایر موانع شود اما توجهی به این مسئله صورت نگرفته است.

,

اکبری فرد ابراز کرد: موانع به درستی باید شناسایی شده، اساسی برداشته شوند و دشمنان نتوانند با وارد کردن فشارهایی بر کشور مجددا باعث ایجاد این موانع شوند.

,

وی افزود: یکی از موانع تولید نااطمینانی هایی است که در سطح جامعه ایجاد شده است، زمانی که افراد از آینده اطلاعاتی نداشته باشند نمی توانند ریسک تولید را بپذیرند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان متذکر شد: بی ثباتی بازارهای مختلف همچون بازار ارز، در همراهی با بی ثباتی تصمیم گیری ها سبب افزایش نااطمینانی ها و عدم تمایل تولیدکنندگان برای رونق تولید می شود.

,

اکبری فرد تاکید کرد: مردم خواهان تغییر شرایط موجود هستند و اگر می خواهند انتخاب درستی داشته باشند باید به برنامه های نامزدهایی که اساس کار آن ها توجه به تولید است، دقت داشته باشند.

,

وی یادآور شد: علاوه بر آن گوشه ای از مشکلات کشور به بیرون باز می گردد که نامزدهای انتخاباتی باید پاسخ صریحی به این مسئله دهند و راهکار خود برای رفع این مشکلات را بازگو کنند.

,

حرکت سرمایه در بازارهای غیر مولد افزایش دهنده روز افزون تورم

, حرکت سرمایه در بازارهای غیر مولد افزایش دهنده روز افزون تورم, حرکت سرمایه در بازارهای غیر مولد افزایش دهنده روز افزون تورم,

این استاد اقتصاد توضیح داد: بی ثباتی در قوانین و مقرارت، بی ثباتی در تصمیمات اتخاذ شده و بی ثباتی در تولید همه حکایت از وجود مشکلی جدی بر سر راه تولید دارند.

,

اکبری فرد گفت: بنابراین در این شرایط است که یک تولیدکننده برای ادامه فعالیت خود وضعیت سال های پیش رو را از نظر تامین مواد اولیه و صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی بررسی می کند و تصمیم می گیرد از این رو برنامه های نامزدهای انتخاباتی برای آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

,

وی ادامه داد: وجود نااطمینانی ها در اقتصاد ایران سبب شده تا عده زیادی از مردم پول های خود را روانه بازارهای زود بازده همچون طلا و ارز کنند و ریسک ورود به حوزه تولید را نپذیرند چرا که خروج سرمایه از تولید امکان پذیر نیست در صورتی که ورود و خروج به سایر بازارها به سادگی صورت می گیرد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پایان خاطرنشان کرد: حرکت منابع در بازارهای غیر مولد مختلف سبب افزایش نرخ تورم، وجود رانت های سنگین و در نهایت ایجاد صف های طولانی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه