اخبار داغ

راهنمای مدیریت فرآیند در سازمان ها

راهنمای مدیریت فرآیند در سازمان ها
مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) روشی برای بهبود و استانداردسازی فرآیندها در یک سازمان است و مشاور مدیریت فرآیند می تواند ضمن بهبود کارایی و انطباق ، خطاهای انسانی و شکاف های فرآیند را از بین ببرد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببنییم در مدیریت فرآیند در سازمان ها چه می گذرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) روشی برای بهبود و استانداردسازی فرآیندها در یک سازمان است. مشاور مدیریت فرآیند می تواند ضمن بهبود کارایی و انطباق ، خطاهای انسانی و شکاف های فرآیند را از بین ببرد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببنییم در مدیریت فرآیند در سازمان ها چه می گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, (BPM), مشاور مدیریت فرآیند,

مدیریت فرآیندها BPM چیست؟

, BPM,

مدیریت فرآیند تجارت (BPM)، همانطور که توسط گارتنر تعریف شده، رشته ای است که از ابزارها و روشهای مختلفی برای طراحی، مدل سازی، اجرا، نظارت و بهینه سازی فرایندهای تجاری استفاده می کند. یک فرایند تجارت رفتار افراد، سیستم ها، اطلاعات و ... را برای تولید نتایج تجاری در حمایت از استراتژی تجارت هماهنگ می کند.

, BPM,

تمرکز BPM بر روی ایجاد یک فرآیند سازگار و خودکار برای معاملات معمول و تعاملات انسانی است. این کار با کاهش ضایعات و کار مجدد و با افزایش کارایی کلی تیم، به کاهش هزینه های عملیاتی مشاغل کمک می کند.

, BPM,

 

,

آنچه BPM نیست

, BPM,

BPM یک محصول نرم افزاری نیست. ابزارهای BPM به اجرای فرآیندهای تجاری استاندارد و خودکار کمک می کند.

, BPM, BPM,

BPM مدیریت وظیفه نیست. یک نرم افزار مدیریت پروژه مانند Microsoft Project ، Jira ، Asana یا Trello در مدیریت وظایف و پروژه های موقت کمک می کند. از طرف دیگر، مدیریت فرآیند تجارت بیشتر بر روی فرآیندهای تکراری و مداوم متمرکز است که از الگوی قابل پیش بینی یا مدیریت فرآیند پیروی می کنند.

, BPM, Microsoft Project , Jira , Asana, Trello,

انواع مختلف سیستم های مدیریت فرآیند کسب و کار کدامند؟

,

سیستم های BPM را می توان بر اساس هدفی که در نظر گرفته اند، دسته بندی کرد. این سیستم ها نیز چون داشبورد مدیریتی، در ارتقای عملکرد بهینه سازمانی موثر هستند. در اینجا دو ​​نوع مدیریت فرآیند تجارت وجود دارد:

, BPM, داشبورد مدیریتی,

BPM سیستم محور (یا BPM مرکزگرای)

, BPM, BPM,

این نوع سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار فرآیندهایی را کنترل می کند که در درجه اول به سیستم های موجود تجاری وابسته هستند (به عنوان مثال HRMS ،CRM ، ERP) بدون درگیری زیاد انسان. یک نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار سیستم محور دارای یکپارچه سازی گسترده و دسترسی API است تا بتواند فرآیندهای تجاری سریع و کارآمد ایجاد کند. نمونه ای از فرآیند ادغام محور، بانکداری آنلاین است که می تواند شامل سیستم های نرم افزاری مختلفی باشد که در کنار هم قرار می گیرند.

, HRMS , CRM , ERP, API,

BPM انسان محور

, BPM,

BPM انسان محور ابتدا افراد را مورد پشتیبانی قرار می دهد که توسط عملکردهای مختلف اتوماسیون پشتیبانی می شوند. اینها فرایندهایی هستند که اساساً توسط انسان انجام می شوند و اتوماسیون به راحتی جای آنها را نمی گیرد. اینها اغلب مصوبات و وظایف زیادی را توسط افراد انجام می دهند. نمونه هایی از فرایندهای انسان محور شامل ارائه خدمات به مشتری، رسیدگی به شکایات، انجام فعالیت های تجارت الکترونیکی و تشکیل گزارش هزینه ها است.

, BPM,

مدیریت فرآیند تجارت

,

مرحله 1: طراحی

,

هدف از مرحله طراحی فرآیند به دست آوردن شناختی از قوانین تجارت و اطمینان از همخوانی نتایج با اهداف سازمانی است.

,

مرحله 2: مدل سازی کنید

,

مدل سازی به شناسایی، تعریف و بازنمایی فرآیندهای جدید برای پشتیبانی از قوانین فعلی تجارت برای ذینفعان مختلف اشاره دارد.

,

مرحله 3: اجرا کنید

,

فرآیند کسب و کار را ابتدا با آزمایش مستقیم آن با گروه کوچکی از کاربران انجام دهید و سپس آن را برای همه کاربران باز کنید. در مورد گردش کار خودکار، فرآیند را به صورت مصنوعی انجام دهید تا خطاها به حداقل برسد.

,

مرحله 4: نظارت کنید

,

شاخص های اصلی عملکرد (KPI) را ایجاد کنید و با استفاده از گزارش ها یا داشبورد، معیارهای اندازه گیری را برای آنها ردیابی کنید. تمرکز بر شاخص های کلان یا خرد - یک فرایند کامل در مقابل بخش های فرآیند ضروری است.

, KPI,

مرحله 5: بهینه سازی کنید

,

با وجود یک سیستم گزارشگری موثر، یک سازمان می تواند به طور موثر عملیات را به سمت بهینه سازی یا بهبود روند هدایت کند. بهینه سازی فرآیند کسب و کار (BPO) طراحی مجدد فرایندهای تجاری برای ساده سازی و بهبود کارایی فرآیند و تقویت ترازبندی فرآیندهای کسب و کار منفرد با یک استراتژی جامع است.

, BPO,

, , ,

مزایای اجرای مدیریت فرآیند تجارت چیست؟

,

مدیریت فرآیند کسب و کار به سازمانها کمک می کند تا به سمت تحول کامل دیجیتال حرکت کرده و در تحقق اهداف سازمانی بزرگتر موفق ظاهر شوند. در اینجا برخی از مزایای اصلی استفاده از BPM در تجارت ذکر شده است:

, BPM,
  1. بهبود چابکی در تجارت
  2. هزینه های کاهش یافته و درآمد بیشتر
  3.  کارایی بالاتر
  4.  دید بهتر
  5. انطباق، ایمنی و امنیت
,
  • بهبود چابکی در تجارت
  • ,
  • هزینه های کاهش یافته و درآمد بیشتر
  • ,
  •  کارایی بالاتر
  • ,
  •  دید بهتر
  • ,
  • انطباق، ایمنی و امنیت
  • ,

    چه زمانی سازمان ها باید مدیریت فرآیند تجارت را پیاده سازی کنند؟

    ,

    در اینجا چند نمونه از فرایندهای تجاری آورده شده است که در آنها اجرای BPM منجر به بازده بالایی از سرمایه می شود.

    , BPM,

    1. فرآیندهای پویا که به تغییرات انطباق نظارتی نیاز دارند، مانند تغییر در مدیریت اطلاعات مشتری به دنبال تغییر در قوانین مالی یا حریم خصوصی.

    ,

    2. فرآیندهای پیچیده کسب و کار که به هماهنگی بین واحدهای تجاری مختلف، بخشهای عملکردی یا گروههای کاری نیاز دارند.

    ,

    3. فرآیندهای قابل اندازه گیری که به طور مستقیم معیار عملکرد حیاتی را بهبود می بخشند.

    ,

    4- فرآیندهای تجاری که برای تکمیل آنها به یک یا چند برنامه نیاز است.

    ,

    5- فرآیندهای تجاری به استثنای مواردی که به صورت دستی اداره می شوند.

    ,

    , , ,

    اتوماسیون فرآیند تجارت (BPA) در مقابل مدیریت فرآیند تجارت (BPM)

    , BPA, BPM,

    اتوماسیون فرآیندها در کسب و کار (BPA) و مدیریت فرآیند تجارت (BPM) با یکدیگر مرتبط بوده و از برخی جهات مکمل یکدیگر هستند، اما نمی توان آن ها را یکسان در نظر گرفت. BPA مربوط به خودکارسازی فرآیندها بوده، در حالی که BPM مربوط به مدیریت فرآیندها است که ممکن است شامل اتوماسیون باشد یا نباشد. به بیان ساده، می توان همه BPA را نوعی BPM در نظر گرفت، اما ممکن است همه BPM شامل BPA نباشد.

    , اتوماسیون فرآیندها, BPA, BPM, BPA, BPM, BPA, BPM, BPM, BPA,

    اتوماسیون فرآیندهای تجاری (BPA) به هر روشی گفته می شود که برای ساده سازی فرایندهای تجاری از طریق اتوماسیون استفاده می شود. این برنامه می تواند طیف گسترده ای از برنامه ها و ابزارها را با هدف دستیابی به بهره وری، چابکی، کارآیی و انطباق با وظایف روزمره یک تجارت به خود اختصاص دهد.

    , BPA,

    در شرکت مشاوره مدیریت غزال، مشاوره فرآیندها و اتوماسیون فرآیندها ارائه می شود.

    ,

     

    ,

     

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه