اخبار داغ

با هدف مبارزه با آفات انجام می‌گیرد

محلول پاشی هوایی ۴ هزار هکتار اراضی جنگلی زاگرس در آذربایجان غربی

محلول پاشی هوایی ۴ هزار هکتار اراضی جنگلی زاگرس در آذربایجان غربی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: چهار هزار هکتار از اراضی جنگلی سرمنشا زاگرس در این استان با هدف مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط محلول پاشی هوایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، هادی قاسمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و در عرصه‌های جنگلی زاگرس عملیات محلول پاشی هوایی اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روم نیوز,

وی با تاکید بر اینکه این عملیات محلول پاشی برای صیانت از عرصه‌های جنگلی باید تداوم داشته باشد، ادامه داد: اقدامات باید ادامه دار باشد و با استفاده از توان علمی و تحقیقاتی بیش از گذشته اقدامات خود را برای حفاظت از جنگل‌ها و مبارزه با آفت‌های موجود گسترش و توسعه دهیم.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: این عملیات به مدت ۴۵ روز با استفاده از ۲ فروند هواپیمای محلول پاش در جنگل‌های سردشت و پیرانشهر اجرا شد.

,

قاسمی اضافه کرد: جنگل‌های آذربایجان غربی که نقطه آغازین ناحیه رویشی جنگل‌های زاگرسی است و از مهمترین گونه‌های نادر طبیعی به شمار می‌روند و باید با روش‌های علمی و تحقیقاتی از این گونه‌های ارزشمند طبیعی به صورت مطلوب و بهینه؛ حفاظت و صیانت کرد.

,

وی ادامه داد: جنگل‌های زاگرسی آذربایجان غربی بیشتر در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت واقع شده است که بالغ بر  ۱۰۱ هزار هکتار است که امسال تلاش می‌شود با به کارگیری توان علمی دانشگاهی و خرد جمعی راهکارهای موثرتری را برای حفاظت از جنگل‌های این مناطق داشته باشیم.

,

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی، با بیان اینکه جنگل های سرمنشا زاگرس در آذربایجان غربی از تهدید گرد و غبار کشورهای همسایه استان را صیانت می کند، خاطر نشان کرد: هر هکتار جنگل قادر است ۶۷ تن گرد و غبار را جذب کند.

,

قاسمی کشت گونه های گیاهی با هدف کنترل چرای دام مازدا بر مراتع استان، شناسایی ذخیره گاه های جنگلی و مرتعی، جنگل کاری مشارکتی، واگذاری ۹ پارک جنگلی به همراه اجرای طرح زراعت چوب در سطح ۷۰۰ هزار هکتار و بهره برداری از مراتع فرعی جنگل و مرتع و افزایش جذب همیاران طبیعت را از مهمترین اقدامات این اداره کل در سال‌جاری عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه