اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با دانا:

دولت معیشت مردم را گروگان گرفته است/ چرا میلیون‌ها تن کالای اساسی در گمرک دپو شده است؟

دولت معیشت مردم را گروگان گرفته است/ چرا میلیون‌ها تن کالای اساسی در گمرک دپو شده است؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه مجلس دپوی چند میلیون کالا در گمرک را پیگیری خواهد کرد؛ گفت: دولت معیشت مردم را گروگان گرفته و با بخشنامه‌های متضاد و متناقض و بهانه‌های واهی مانع ترخیص کالاهای اساسی از گمرک شده و اثر آن با گرانی کالاها در سفره مردم دیده می‌شود.
[
بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در مورد دپوی بیش از ۵ میلیون تن کالای اساسی در گمرک و زمان‌بر بودن ترخیص کالا، اظهار کرد: بر اساس شعار سال ، مانع زدایی وظیفه مجلس است تا در راستای انجام وظیفه نظارتی خود این‌گونه مشکلات را پیگیری کند و شخصاً در جلسات هفته آینده این موضوع را مطرح و پیگیری خواهم کرد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه اثر دپوی کالا در گمرک در افزایش قیمت‌ها و سفره مردم دیده می‌شود، ادامه داد: مسئولیت اصلی در مشکل به وجود آمده به سه نهاد مسئول برمی‌گردد که موظف به هماهنگی برای تسریع در این روند هستند. با توجه به وجود سامانه‌های جامع متمرکز و شبکه‌های اطلاعاتی دیگر نباید استعلامات و نامه نگاری‌های داخلی تا این حد زمان‌بر باشد؛ در این مورد بهانه به هیچ عنوان قابل قبول نیست اما نهادهای مسئول هنوز درگیر بروکراسی اداری هستند.
,
 
,
رحیمی با اشاره به بخشنامه های متضاد و متناقض صادر شده از سوی دولتی، گفت: دولت با ایجاد هماهنگی می‌تواند مشکل را حل کند و یا اینکه نهادهای مسئول می‌توانند با قرار دادن نماینده‌ای در گمرک این مشکلات را به سادگی حل کنند تا فشار اقتصادی ناشی از این کم کاری بر سفره‌های مردم اثر گذار نباشد؛ ولی همچنان هر یک از دستگاه‌ها ساز خود را می‌زنند و دود این ناکارآمدی دولت به چشم مردم می‌رود که در بحث نهاده‌های دامی در ماه‌های گذشته با ایجاد صف خرید مرغ عزت مردم زیر سوال رفت.
,
 
,
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: مجلس برنامه دعوت و و طرح سوال از وزرای مربوطه را دارد و بهانه‌های همچون نزدیک بودن انتخابات و انتهای دوره برای کم‌کاری پذیرفته نیست و دولت تا آخرین روز مسئولیت موظف است در انجام وظایف قانونی کوتاهی نکند.
,
 
,
وی تاکید کرد: همه این مشکلات از رفتارهای سیاسی دولت ناشی می‌شود که با گروگان گرفتن معیشت دولت سعی در اعمال فشار حداکثری برای رسیدن به سازش (توافق) و اهداف سیاسی خودش را دنبال می‌کند.
,
 
,
رحیمی گفت: وقتی می‌گوییم گروگان گیریی یعنی عمدی در این ماجرا دیده می‌شود؛ یعنی با وجود اینکه می‌دانند با این کار به مردم فشار اقتصادی زیادی وارد می‌شود، باز هم این اقدامات را انجام می‌دهند؛ مثلا در روزهای قبل در اقدامی نسنجیده دوباره روغن را ۳۰ درصد گران کرده‌اند با این که می‌دانند در این زمان حساس این افزایش قیمت، چه آسیبی در سطح اجتماع دارد.
,
 
,
عضو کمیسیون صنایع و معادن  با اشاره به جزیره‌ای عمل کردن و نبود هماهنگی در دولت، بیان کرد: با توجه به اینکه هر کدام از تصمیم گیرندگان کمتر از یک خیابان با هم فاصله دارند؛ سوالی مطرح است که چرا ناهماهنگی بین آنها باید شکاف در جامعه را زیاد کند.
,
 
,
انتهای پیام/ ط
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه