اخبار داغ

لبخند رضایت بر چهره خسته کارگران نشست؛

پایان اعتصاب کارگران معدن فاریاب منوجان با پا درمیانی مجلس و سپاه/ قول مساعد مسئولان برای تحقق مطالبات کارگران

پایان اعتصاب کارگران معدن فاریاب منوجان با پا درمیانی مجلس و سپاه/ قول مساعد مسئولان برای تحقق مطالبات کارگران
با پا درمیانی نمایندگان سپاه ثارالله و مجلس شورای اسلامی قول مساعد برای رفع مشکلات کارگران داده شد و بخشی از مطالبات آن ها محقق شد و کارگران با خیالی آسوده و آرامش خاطر به محل کار خود بازگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، در اسفندماه سال گذشته کارگران معدن فاریاب منوجان در اعتراض به عدم پرداخت معوقات حقوقی، اعمال نشدن سختی کار و بیکار شدن ۱۲۰۰ نفر، در مسیر جاده ترانزیتی منوجان ـ بندرعباس تجمع کرده و جاده را بستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

پس از پادر میانی مسئولان و قول هایی که به کارگران داده شده، بالاخره کارگران به معادن رجوع کرده و علاوه بر از سرگیری فعالیت معدن، مسیر ترانزیتی منوجان- بندرعباس نیز بازگشایی شد.

,

با گذشت ۲ ماه از قول مسئولان خبری از اجرای مطالبات کارگران نشد، این بار کارگران با حضوری گسترده تر و با حمایت مردم منوجان علاوه بر بستن مسیر ترانزیتی بندرعباس اعتراض خود را مجددا به گوش مسئولان رساندند.

,

, ,

در این راستا نشستی فوق العاده با حضور منصور شکراللهی نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس، نماینده ویژه سپاه ثارالله کرمان، علی محمدی رئیس مجتمع معدنی کرومیت فاریاب به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در بین معدن کاران برگزار شد.

,

پس از دلجویی نماینده پنج شهرستان جنوبی وهیئت همراه از معدنکاران و شنیدن مطالبات به حق آنها با جمع بندی مسائل و مشکلات معدنکاران و تعهداتی که رئیس مجتمع معدنی کرومیت فاریاب جهت رفع مشکلات به وجود آمده در حضور کارگران پذیرفت و تجمع اعتراضی معدنکاران پایان یافت.

,

در این نشست مدیرعامل مجتمع معدنی کرومیت فاریاب متعهد شد که موارد زیر را هرچه سریعتر، جهت بهبود اوضاع کسب و کار، ایمنی و بهبود وضع معیشتی معدنکاران معدن کرومیت فاریاب انجام دهد.

,

قول مساعد مسئولان برای تحقق مطالبات به حق کارگران

, قول مساعد مسئولان برای تحقق مطالبات به حق کارگران, قول مساعد مسئولان برای تحقق مطالبات به حق کارگران,

انعقاد قرارداد یکساله شرکت کرومیت معادن فاریاب با کارگران طبق روال گذشته در اسرع وقت، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل طی هفته آینده، برداشته شدن محدودیت حق اولاد، استفاده از ظرفیت مدیران متخصص و بومی دارای مقبولیت نسبی بین کارگران، احیای پایگاه بسیج و حراست پویا در مجتمع معدنی، فراهم کردن سرویس ایاب و ذهاب کارگران، رفع مشکل بیمه بیکاری کارگران، اجرای ایمنی کامل در محل کار برای سلامت کارگران، استفاده از ظرفیت دستگاه دولتی جهت رفع مشکلات تولید در معدن و دلجویی از کارگران آسیب دیده، قطع عضو و پرداخت ۵۰ میلیون تومان هزینه به معدن کاران آسیب دیده از جمله مطالبات کارگران این معدن هستند.

,

البته با ادامه دار شدن اعتراضات علی زینی وند استاندار کرمان با حضور در جنوب کرمان از نزدیک به مشکلات کارگران پرداخت.

,

, ,

استاندار کرمان در جمع رسانه‌ها در جیرفت در خصوص اعتراض کارگران معدن آسمینون گفت: ۲ ماه پیش جلسه شورای تامین کمیسیون کارگری برگزار شد و در این جلسه مسئول معدن اعلام کرد همه حق و حقوق کارگران را پرداخت کرده است.

,

وی افزود: اجازه ندادم هیچ حقی از کارگران ضایع شود، اکنون نیز اجازه نمی‌دهیم.

,

با عوامل راه بندان جاده بندرعباس به شدت برخورد می شود

, با عوامل راه بندان جاده بندرعباس به شدت برخورد می شود, با عوامل راه بندان جاده بندرعباس به شدت برخورد می شود,

زینی وند ابراز کرد: معدن تعطیل شده بود که مسئول معدن را ملزم به راه اندازی کردیم، پیش از این اخطار داده شد که اگر معدن راه اندازی نشود بهره برداری آن به فرد دیگری واگذار می‌شود؛ البته سرمایه گذار هم حق و حقوق قانونی دارد.

,

استاندار عنوان کرد: در آخرین مرحله مسئول معدن اعلام کرد که می‌خواهد شرکت‌های زیر مجموعه تاسیس کند تا این شرکت‌ها با کارگران قرارداد ببندند که پذیرفته نشد اما در نهایت رایزنی با مسئول معدن سبب پذیرفته شدن این مطلب شد.

,

وی در خصوص مسدود کردن مسیر ترانزیتی بندرعباس یادآور شد: راه ‌بندان جرم غیر قابل بخششی بوده و قابل پذیرش نیست، کارگران می‌توانند در معدن تجمع کنند و یا در سالنی حرف های خود را مطرح کنند.

,

, ,

زینی وند بیان کرد: به بدنه کارگران عرض می‌کنم کسانی که به راه بندان تحریک می‌کنند دوستدار آنها نیستند، حق و حقوق کارگران را ضایع می‌کنند و اگر مسأله امنیتی پیش آید من نمی توانم از آنها حمایت کنم.

,

استاندار کرمان تاکید کرد: به شدت به این راه بندان معترضم و دستور دادم با محرکین با اشد مجازات برخورد شود و شوخی هم نداریم، در مقابل اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از حق و حقوق کارگری ضایع شود به شرط آنکه اجازه بدهند ما تصمیم بگیریم.

,

در نهایت با پا درمیانی نمایندگان سپاه ثارالله و مجلس شورای اسلامی قول مساعد برای رفع مشکلات کارگران داده شد و بخشی از مطالبات آن ها محقق شد و کارگران با خیالی آسوده و آرامش خاطر به محل کار خود بازگشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه