اخبار داغ

انتقاد امام جمعه ورزقان از مسئولان" مس سونگون"؛

تاخیر سه‌ساله پروژه "هیپ لیچینگ"/ اخراج و جابجایی کارگران شرکت‌های مس

تاخیر سه‌ساله پروژه "هیپ لیچینگ"/ اخراج و جابجایی کارگران شرکت‌های مس
امام جمعه شهرستان ورزقان گفت: در فاز سوم تغلیظ دو سال است گزارش به ما می‌دهند که فلان شرکت می‌آید؛ در حالی که هیچ شرکتی وجود ندارد و این خیانت به مردم منطقه ورزقان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد با گرامیداشت آغاز هفته معدن و با بیان اینکه کشور ما یکی از مهمترین دارندگان مواد معدنی در جهان است، اظهار داشت: کشور ایران یکی از ۱۰ کشور بزرگ غنی از مواد معدنی قرار دارد و در غرب آسیا اولین کشور معدنی هستیم که بزرگ ترین سرمایه برای کشور می‌باشد و باید درست از آن مدیریت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

امام جمعه ورزقان معادن طلا و مس را ظرفیت مهم برای منطقه ورزقان عنوان کرد و افزود: در سطح کشور ۹ هزار معدن با ۷۰ نوع ماده معدنی که دو نوع از این ماده معدنی (طلا و مس) در شهرستان ورزقان می‌باشد که این ظرفیت مهمی‌برای منطقه است.

,

پورمحمد در بخش دیگری از سخنان خود از روند پیشرفت پروژه هیپ لیچنگ مجتمع مس سونگون گلایه کرد و افزود: در شهریور ماه سال ۹۷ پروژه هیپ لیچینگ کلنگ زنی شده و در آن زمان مسئول مربوطه زمان بهره برداری از این پروژه را یک سال اعلام کرده بود که متاسفانه نزدیک به سه سال است پیشرفت چندانی نکرده است.

,

وی ادامه داد: اگر دلیل تاخیر آن مطالعه ناقص و جابه جایی زمین می‌باشد،  چرا باید پروژه یکساله نزدیک به سه سال تاخیر داشته باشد، طبق اعلام مدیر عامل وقت مجتمع مس سونگون در سال ۹۹ با پیشرفت ۲۵ درصد و طبق بازدیدهای بعمل آمده تا به امسال ۲۳ در صد که جمعا ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی که باید در یک سال اخیر ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و مورد بهره برداری قرار گرفته باشد.

,

پورمحمد به اهمیت رسیدگی به مسایل و مشکلات و مطالبات مردم، خطاب به مسئولان ( استاندار، فرماندار، نماینده مردم ورزقان وخاروانا در مجلس شورای اسلامی)، گفت: فاز سوم تغلیظ که دو سال هست گزارش به ما می‌دهند که فلان شرکت می‌آید این در حالی است که هیچ شرکتی وجود ندارد و این خیانت به مردم منطقه ورزقان است که غیر قابل قبول است و مسئولان مربوطه باید جوابگوی مطالبات مردم منطقه ورزقان باشند.

,

امام جمعه ورزقان در ادامه به نامعلوم بودن و اخراج و جابه جایی کارگران در شرکت‌‌‌های تابعه مس سونگون که ماه به ماه قول جذب آنان را می‌دهند، اشاره کرد و گفت: بررسی مسائل و مانع‌زدایی‌ها به جهش تولید، ایجاد و تثبیت اشتغال بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سال ) تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها ) در تمام امور باید نقشه‌ راه مسوولان قرار گیرد و نباید در این پروژه عظیم برخی کارگران را به دلایل نامعلوم اخراج و برخی را جایگزین آنان کرد، هنر آن است که با پیگیری و به اتمام رساندن پروژه‌‌‌های اشاره شده هزاران نفر (بصورت مستقیم و غیرمستقیم) درصد اشتغالزایی افزایش پیدا کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه