اخبار داغ

یک عضو شورای شهر تهران مطرح کرد

سرنوشت تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر چه شد؟

سرنوشت تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر چه شد؟
نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به شهردار تهران تذکر داد و گفت: سرنوشت تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر چه شد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛زهرا نژاد بهرام در جریان دویست و نود و ششمین جلسه شورا در تذکری به شهردار تهران جویای سرنوشت شناسنامه باغات و اراضی مشجر شد و افزود: شورای اسلامی شهر تهران در راستای اجرای ماده (۲) قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب و اصلاحیه آن و همچنین ماده یکم (۱) مصوبه ساماندهی صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران و مصوبه «شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر» را در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۷ به تصویب رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نژاد بهرام با بیان اینکه این تصمیم در تداوم رویکرد حفاظت و توسعه فضای سبز در پایتخت توسط شورای شهر اتخاذ شد و یکی از قطعات کلیدی تکمیل پازل عملکردی دوران کنونی در مدیریت شهری تهران است، افزود: مطابق با بند یکم این مصوبه، شهرداری تهران موظف شد از طریق کمیسیون ماده (۷) آیین‌نامه اجرایی ماده یکم (۱) قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوب شورای عالی استان‌ها و اصلاحات بعدی آن، نسبت به اظهار نظر کارشناسی در خصوص نوعیت اراضی مشجر برداشت شده اقدام کرده و گزارش نتایج حاصله را ظرف مدت شش (۶) ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه به منظور بررسی فرآیند کارشناسی تشخیص باغات و تصویب در صحن شورا، به شورای اسلامی شهر تهران ارایه نماید. 
,
 
,
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع و گام مهمی که در خصوص تعیین نوعیت اراضی مشجر (شناسایی ۶۱۸۳ پلاک مشجر و تهیه شناسنامه برای ۳۴۲۸ قطعه آن تا زمان مصوبه مذکور) برداشته شد، انتظار می رفت که در طی این مدت گزارش مدون و جامعی به شورای شهر ارائه شود. 
,
 
,
زهرا نژاد بهرام گفت: متاسفانه با گذشت حدود ۲۰ ماه از پایان زمان تعیین شده برای انجام تکلیف شهرداری تهران طبق مصوبه مذکور و علی رغم پیگیری های مکرر، هنوز هم اقدام مشخصی در این خصوص صورت نپذیرفته است. 
,
 
,
نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری با اشاره به اتمام مهلت مقرر در مصوبه و نقش بی بدیل تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر در حفاظت و صیانت حداکثری از ریه های تنفسی پایتخت خطاب به شهردار تهران گفت: از جنابعالی انتظار می‌رود هرچه سریع تر نسبت به ارائه گزارش و نتایج اقدامات صورت گرفته به اعضای شورای شهر جهت طی سیر قانونی، اقدام فرمایید.
,
 
,
 
,
لزوم بازسازی زمین فوتبال بوستان ری در محله کوثر و بازگرداندن آن به مردم برای محله
, لزوم بازسازی زمین فوتبال بوستان ری در محله کوثر و بازگرداندن آن به مردم برای محله,
 
,
به گزارش ایسنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نیز در جریان دویست و نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: مردم محلات محروم جنوب شهر تهران از شهرداری انتظار توسعه زیرساخت های شهری و ایجاد امکانات فرهنگی،ورزشی و تفریحی جدید را دارند نه آنکه شهرداری با سوء مدیریت و به منظور بهره برداری اقتصادی تنها زمین فوتبال موجود در محله را تخریب و آن را با تغییر کاربری به محلی برای آموزش و آزمون موتورسواری تبدیل کند که ترافیک،آسیب های اجتماعی و آلودگی صوتی ناشی از آن زمینه ساز بلا استفاده شدن بوستان و دیگر امکانات شود.
,
 
,
 
,
وی افزود: متاسفانه به علت بی تدبیری و عدم مدیریت صحیح ما شاهد تعرض به حقوق عامه و نادیده گرفتن حق به شهر شهروندان محترم محله کوثر در تخریب و تغییر کاربری زمین فوتبال بوستان ری و تبدیل آن به محل آموزش و آزمون موتورسواران هستیم.
,
 
,
 
,
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: مردم با پرداخت بهای خدمات و عوارض بودجه شهرداری را تامین کردند و بوستان ری و زمین فوتبال آن با پول مردم برای مردم ساخته شد؛ اما مدیرانی که تنها هنرشان کنار گذاشتن مردم است بدون توجه به اینکه سالها طول کشید تا مردم شاهد ساخت این زیرساخت ها باشند با یک تصمیم غلط تنها دلخوشی نوجوانان و جوانان محله را به محلی برای کسب درآمد تبدیل کرده اند، درآمدی که البته باید بررسی شود که به خزانه شهرداری واریز می شود یا خیر؟
,
 
,
 
,
فراهانی افزود: این اقدامات و از بین بردن زیرساخت های شهری محلات محروم شهر تهران ظلم است و سکوت در برابر ظلم به مردم محله انقلابی کوثر جایز نیست؛ بر همین اساس بر اساس بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور درباره «لزوم بازسازی زمین فوتبال بوستان ری در محله کوثر و بازگرداندن آن به مردم برای محله»به شهردار محترم تهران تذکر می دهم.
,
 
,
 
,
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: انتظار دارم ضمن تسریع در بازگرداندن زمین ورزش به اهالی محله،تدابیری اندیشیده شود تا ازتغییرکاربری و دست اندازی به زیرساخت های محلی به بهانه تصمیمات مدیریتی جلوگیری شود، تا دیگر شاهد اتلاف سرمایه های عمومی شهر و محروم کردن مردم در استفاده از زیرساخت های شهری به علت تغییر کاربری نباشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایسنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه