اخبار داغ

شوراها و شهرداران چه کردند؟

پروژه زعفرانیه چالشی در برابر مدیریت شهری تربت حیدریه

پروژه زعفرانیه چالشی در برابر مدیریت شهری تربت حیدریه
پروژه زعفرانیه واقع در بافت فرسوده تربت حیدریه که روزی قرار بود به عنوان آبروی هسته مرکزی شهر تربت حیدریه باشد همچنان به دلایل متعددی ناتمام مانده و بسیاری از کارشناسان سوء مدیریت در شوراها و شهرداران را عامل اصلی این عقب‌ماندگی عنوان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پروژه عمرانی شرکت زعفرانیه معروف به N2 واقع در خیابان طالقانی به متراژ ۱۸۲۰ مترمربع و زیربنای حدود ۹۲۰۰ متر مربع در ۷ طبقه، دارای ۱۳۰ واحد است که ۱۰۰ واحد آن تجاری و ۳۰ واحد آن اداری است. این پروژه از سال ۸۳  آغاز شده و تا کنون مبلغ ۱۵۳ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برای تکمیل کارهای عمرانی، تهیه چیلر، آسانسور، پله برقی و دیگر تأسیسات مبلغی حدود ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, N2,

این پروژه واقع در بافت فرسوده تربت حیدریه که روزی قرار بود بعنوان آبروی هسته مرکزی شهر تربت حیدریه باشد همچنان به دلایل متعددی نا تمام مانده و بسیاری از کارشناسان سوء مدیریت در شوراها و شهرداران را عامل اصلی این عقب ماندگی عنوان کردند.

,

سهامداران حق دارند شاکی و گلایه مند باشند

, سهامداران حق دارند شاکی و گلایه مند باشند,

احمد وطندوست، رئیس شورای شهر تربت حیدریه که خود ۱۸سال است بصورت پی در پی درپارلمان شهری عضو است در این میزگرد انتخاباتی در خصوص این پروژه می افزاید: در خصوص پروژه عمرانی شرکت زعفرانیه معروف به N2 ، شورای اسلامی شهر هر لایحه ای که شهرداران جهت تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه ارائه کرده اند و هر درخواستی که داشته‌ اند را مصوب کرده است.

, N2,

وی تصریح کرد: بیش از 200 نفر از سهامداران این پروژه حق دارند بعد از گذشت سالها بلاتکلیفی و چشم انتظاری، گلایه مند و شاکی باشند، چرا که قرار بود این افراد در این مجتمع شروع بکار کنند اما همچنان چشم انتظار گشایشی برای بهره برداری از این پروژه هستند.

,

وطندوست عدم اهتمام شهرداران وقت به این مهم را علت اصلی شرایط کنونی این پروژه عنوان کرد و افزود: متأسفانه این پروژه پیچیدگی های زیادی دارد و در طی این سالها هر کدام از شهرداران بنا به نظر خود اقداماتی را در جهت تکمیل پروژه انجام داده اند که هیچ کدام موفق نبوده است .

,

رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت:  تورم و مشکلات اقتصادی نیز بر عدم مدیریت درست این پروژه دامن زده و شرایط را سخت کرده، هر چند شورای اسلامی شهر هر لایحه ای که شهرداران جهت تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه را ارائه کرده اند و هر درخواستی که داشته‌ اند را مصوب کرده است، اما این مصوبات در مرحله اجرا به درستی انجام نشده و این را بارها و بارها به شهرداران گوشزد کرده ایم.

,

وی بیان داشت: البته شهرداران بنا به مقتضیات زمان نسبت به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق آگهی های فراخوان اقدام کرده اند که متاسفانه استقبالی نشده و بخش خصوصی پای کار نیامده است.

,

شهرداری باید تا ۱۵خرداد دارایی و بدهی شرکت را حسابرسی کند

, شهرداری باید تا ۱۵خرداد دارایی و بدهی شرکت را حسابرسی کند,

نادر سلیمانی، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر در خصوص این پروژه گفت: در جلسات متعدد دو موضوع را مورد بررسی قرار دادیم که اولین آن بررسی راهکارهای مناسب جهت تکمیل پروژه N2 و موضوع دوم تصمیم گیری در خصوص تسریع در انتقال سهام، دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت زعفرانیه به شهرداری بود.

, N2,

وی بیان کرد: با توجه به توافق انجام شده در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ بین سهامداران شرکت مذکور و شهرداری و تصویب این موضوع در شورای اسلامی شهر مقرر شد که ۶۸ درصد سهام مربوط به سهامداران به شهرداری منتقل شود اما این موضوع تا کنون محقق نشده است.

,

سلیمانی افزود: اکنون مقرر شد شهرداری تا ۱۵ خرداد سال جاری نسبت به مشخص کردن دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت و تایید گزارش حسابرس در مجمع و نیز تصویب این گزارش در شورای شهر جهت انتقال سهام به شهرداری اقدام کند.

,

عضو شورای شهر تربت حیدریه اضافه کرد:  پروژه N2 واقع در خیابان طالقانی به متراژ ۱۸۲۰ مترمربع و زیربنای حدود ۹۲۰۰ متر مربع در ۷ طبقه، دارای ۱۳۰ واحد است که ۱۰۰ واحد آن تجاری و ۳۰ واحد آن اداری است.

, N2,

وی افزود: این پروژه از سال ۸۳  آغاز شده و تاکنون مبلغ 153 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و برای تکمیل کارهای عمرانی، تهیه چیلر، آسانسور ،پله برقی و دیگر تأسیسات مبلغی حدود 180 میلیارد  ریال اعتبار لازم دارد.

,

سلیمانی اضافه کرد:  تعداد ۵۰ واحد تجاری تاکنون پیش فروش شده که برابر توافق نامه قرار بوده تا سال ۱۳۹۳ این واحدها به خریداران تحویل شود، اما متاسفانه علی رغم پیگیری هایی که تاکنون شورای شهر انجام داده و با تمام لوایحی که از سوی شهرداری برای تامین اعتبار به شورا ارسال و موافقت شده، هنوز این پروژه تکمیل نشده و اعتراض خریداران را به دنبال داشته که حق با این عزیزان است .

,

این عضو شورای شهر بیان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه تأمین همه اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه برای شهرداری مقدور نیست، شهرداری باید اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را از منابع دیگری تأمین کند که پیشنهاداتی ارائه شد و مقرر گردید شهرداری ضمن پیگیری جدی برای تامین اعتبار لازم از محل پیش فروش واحدهای باقی مانده و یا مشارکت سهامداران، چنانچه نیازمند تنظیم لایحه برای اجرا وجود دارد، آن را تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه کند تا بررسی شود.

,

قصه نخ نمای کی بود؟ کی بود؟ من نبودم

, قصه نخ نمای کی بود؟ کی بود؟ من نبودم,

جواد عظیمی، کارشناس مدیریت شهری درپاسخ به این اظهارات این چنین گفت: برخی افراد از قرار معلوم نزدیک به ۲ دهه بر کرسی جایگاه شورا  تکیه زده اند و در بیاناتی مبذول داشته اند که برای تکمیل پروژه زعفرانیه، شهرداران هرچه لایحه داده اند ما تصویب کرده ایم اما نتیجه ای تاکنون نگرفته ایم.

, زعفرانیه,

وی می افزاید: از طرفی مثل همیشه توپ را در زمین سایرین انداخته و حق را به مردم می دهند و گلایه‌ مندی ما را یادآوری می کنند و گفته اند که بارها گوشزد کرده اند که آقایان شهردار ادوار مصوبات را درست اجرا کنند.

,

عظمی بیان داشت: چند نکته و سئوالی که در ذهن تقریبا پس از هر بحثی متبادر می شود این است که تاکنون اعضای شورا در ادوار گذشته از ظرفیت قانونی خود برای حل این مشکل چه بهره ای برده اند؟

,

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: وظیفه سیاست‌گذاری امور مدیریت شهری را برعهده دارید و شهرداری مجری است‌ و تاکنون خود کدام طرح جامعی را برای حل مسئله ارائه و در صحن علنی‌تان تصویب کرده اید؟ بنظر می آید این روشِ کی بود کی بود ما نبودیم دیگر نخ نما شده است.

,

این کارشناس مدیریت شهری بیان داشت: سئوال اینجاست که آیا اعضای شورای شهر واقعا به وظایف و ظرفیت های قانونی خود در این سالها آشنا بوده اند؟ اگر نبود به جای انتظار برای دریافت لایحه از شهرداری و تصویب همه آنها، خودشان به تهیه طرحی جامع برای حل مشکل و تکمیل پروژه مبادرت می ورزیدند و نظارت براجرای آن را توسط شهرداری وقت جدی پیگیری می کردند.

,

عظیمی گفت: اعضا معتقد هستند بخش خصوصی علی رغم آگهی های مکرر پای کار نیامده، بنظرتان بخش خصوصی با چه انگیزه ای و بنا بر کدام اعتماد بر سیستم مدیریت شهری میراث شما، وارد عمل شود و دست‌گیری کند؟ و باز هم تاکید می شود شما باید پاسخ دهید نه اینکه سؤال مطرح و آسیب شناسی کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه