اخبار داغ

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان خبر داد

صنعتی بودن عامل کمبود برق در استان سمنان/ کشف ۹۰ مزرعه ارز دیجیتال در استان

صنعتی بودن عامل کمبود برق در استان سمنان/ کشف ۹۰ مزرعه ارز دیجیتال در استان
موسوی زاده در خصوص افزایش برق دراستان گفت: ۲۰ درصد افزایش را از پارسال تا کنون در مصرف برق داشته ایم که یکی از عوامل قطعی برق بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید محمد موسوی زاده مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به گذر از پیک بار تابستانی برق گفت: بیش از ۵ هزار پروژه عمرانی بالغ بر ۱۲۵ میلیاردو ۳۷۱ میلون تومان در سال ۹۹ اجرای شده است.

موسوی زاده با اشاره به دستاوردهای این سازمان در سال گذشته تشریح کرد: بیش از ۴۵ هزار کیلو وات آمپر ظرفیت افزایش یافته پست های توزیع برق ما در این سال هاست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در خصوص انتظارات در حوزه مدیریت مصرف برق استان بیان کرد: کاهش ۵۰ درصدی برق ادارات در زمان اداری و ۹۰ درصدی پس از پایان ساعت اداری و استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم ترموستات کولز گازی بر روی ۲۶ درجه را از کارمندان ادارات خواهانیم.

وی با اشاره به قطعی برق در سراسر ایران تصریح کرد: در استان سمنان تابستان زودهنگام را داشته ایم و حدود ۲۰ درصد افزایش را از پارسال تا کنون در مصرف برق داریم که یکی از عوامل قطعی برق بوده است.

موسوی زاده با اشاره به نرمال های جهانی مصرف برق اظهار کرد: متوسط نرمال و استاندارد افزایش مصرف برق در جهان ۳ درصد است ولی متاسفانه ما رشد بالای را داشته ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در خصوص کاهش نزولات جوی به عنوان یکی از دلایل کم بود برق افزود: با توجه به اینکه ۵۴ درصد کاهش نزولات جوی را داشته ایم کشاورزان مجبور می شوند آبیاری را با استفاده از آب های چاه انجام دهند که این عامل نیز از عوامل بالارفتن مصرف برق می شود.

وی با اشاره به تعمیرات دوره ای نیروگاه های برق در فصل های غیر پیک عنوان کرد: نیروگاه های ما در فصل های غیر پیک سرویس دوره ای می شوند که در این ایام تعمیرات صورت گرفته است.

موسوی زاده عامل دیگر افزایش برق در استان را صنعتی بودن استان دانست و گفت: یک از عوامل افزایش مصرف برق به دلیل صنعتی بودن استان سمنان است که بالغ بر ۱۷۵ مگابایت در بحث صنعت در استان استفاده می شود .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان عامل بعدی کم بود برق در استان را استفاده غیرمجاز دستگاه های تولید ارز دیجیتال دانست و گفت: در بحث تولید ارز دیجیتال یک بخش مجاز داریم که تعدادشان انگشت شمار است و در حال حاضر غیرفعال است ولی مشکل  این مزرعه های ارز دیجیتال های فراوان غیر مجاز است که به شدت با آن ها برخورد می کنیم.

وی با اشاره به کشف ۹۰ مزرعه تولید ارز دیجیتال در سال گذشته خاطر نشان کرد: در سال گذشته چیزی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه ماینر کشف و تحویل مقامات قضایی شده است .

موسوی زاده با اشاره به اینکه این دستگاه های ماینر را در هر پوششی مثل مزرعه، صنعت، مدرسه و... قرار می دهند و سوء استفاده می کنند، عنوان کرد: از آنجایکه این ماینرها به میزان یک اسپیلت مصرف برق دارد ما فقط از طریق افزایش میران مصرف برق ان مکان می توانیم متوجه داشتن این دستگاه ها شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه ما تمام توان خود را بجای  اینکه برای خدمات رسانی صرف کنیم در حال جمع آوری ماینر ها هستیم بیان کرد: متاسفانه بعد از کشف این دستگاه ها و پرداخت جریمه این دستگاه به مالک آن باز می شود و هیچ اتفاق شایسته ای در بحث کاهش مصرف برق صورت نگیرد.

وی در خصوص زمان پایان قطعی های برق در استان اعلام کرد: چون این اقدام به صورت سراسری در کشور بوده است واز اختیارات من خارج است نمی توان گفت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ولی طبق صحبت های مدیر توانیر که در شبکه ملی صحبت کرده اند تا یک ماه این مشکل را خواهیم داشت.

موسوی زاده با اشاره به مراکز حساس شامل بیمارستان های و بانک های اهدای خون و... تصریح کرد: مراکز حساس مکلفند که برق های اضطراری داشته باشند تا بتوانند در این مدت برق مورد نیاز خودشان را تامین نمایند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان در خصوص امتحانات دانش آموزان نیز بیان کرد: طبق صحبت های صورت گرفته با مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان  قرار است برنامه های امتحانات با همکاران ما هماهنگ شود تا دانش آموزان ما دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه