اخبار داغ

روانشناس و مشاور خانواده:

فرزندآوری، پویایی زندگی مشترک را بالا می‌برد

فرزندآوری، پویایی زندگی مشترک را بالا می‌برد
روانشناس و مشاور خانواده گفت: آمدن و بودن فرزند در زندگی مشترک، امید به زندگی افراد را بالا می‌برد و این بالا رفتن امید، پویایی در زندگی را افزایش می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فعال، روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: آمدن و بودن فرزند در زندگی مشترک، امید به زندگی افراد را بالا می‌برد و این بالا رفتن امید، پویایی در زندگی را افزایش می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین, نیوز,
وی با بیان اینکه تا قبل از آمدن فرزند زوجین به هر آنچه که بوده اکتفا می‌کنند، اضافه کرد: وقتی فرزندی وارد زندگی شود پدر و مادر به دنبال تامین نیاز فرزند تلاش‌شان را مضاعف و کار بیشتری می‌کنند تا درآمد خانواده را بالا ببرند.
,
 
,
این مشاور خانواده ادامه داد: این نوع تلاش به سبب آنکه هدف بزرگی به دنبال دارد و آن بالا بردن سطح و کیفیت اقتصادی کودک است برای افراد لذت‌بخش بوده و کاری است که حس خوبی را به والدین می‌دهد.
,
 
,
فعال یادآور شد: در سنین ۳۱ تا ۶۰ سالگی سال‌هایی هستند که به‌عنوان سال‌های زایندگی در مقابل رکود مطرح هستند و این زایندگی هم به فرزندآوری افراد و هم خروج از رکود که همان کار کردن و پویایی بیشتر است اشاره دارد.
,
 
,
این روانشناس گفت: اگر افراد در سنین یاد شده این دو فاکتور را داشته باشند، می‌توان گفت این‌ها افرادی هستند که احساس خوبی در ۳۱ تا ۶۰ سالگی دارند.
,
 
,
وی با اشاره به دوره بعد از ۶۰ سالگی تحت عنوان انسجام افراد در مقابل ناامیدی ادامه داد: یعنی اگر در خانواده صمیمیت وجود داشته باشد و به واسطه تلاش برای کار کردن بیشتر، فرد از دیگران مراقبت کرده باشد حس اطمینان خاطر به مرور زمان در شخصیت پدر و مادر شکل گرفته و حس کامل بودن دارند.
,
 
,
فعال یادآور شد: تلاش‌های دوران جوانی برای فرزندآوری و  تلاش برای کسب روزی حلال در سال‌های بعد بسیار در شخصیت افراد موثر و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
,
 
,
این مشاور خانواده با اشاره به حدیث پیامبر اسلام(ص) درخصوص افزایش روزی به واسطه تشکیل خانواده تاکید کرد: این حدیث نیز به افزایش تلاش، امید به زندگی و انسجام زوجین اشاره دارد و به دنبال آن میزان اضطراب و افسردگی هم کاهش می‌یابد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم دغدغه‌های روزمره‌ای که فرزندآوری دارد، آرامش خاطری را در شخصیت والدین جاری می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه