اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد

انقلاب اسلامی، معادلات آمریکا را در خاورمیانه برهم زده است/ کوشش نامبارک دولت برای پیوند زدن مذاکرات وین به انتخابات

انقلاب اسلامی، معادلات آمریکا را در خاورمیانه برهم زده است/ کوشش نامبارک دولت برای پیوند زدن مذاکرات وین به انتخابات
داریوش سجادی گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی به دنبال آن است که با گرفتن امتیاز مثبت از مذاکرات وین آن را به نفع خود در انتخابات خرج کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش سجادی تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن اشاره به دور پنجم مذاکرات وین گفت: پس از روی کار آمدن بایدن تیم مذاکره کننده ایرانی نوعی تعجیل و شابزدگی را در رفتار خود داشت که این موضوع  در مورد طرف آمریکایی طور دیگری بود این در حالی است که آنها خیلی هم عجله ندارند به دلیل اینکه اولویت آنها مسئله هسته ایی ایران نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , مرآت,  ,

وی در ادامه افزود: شتابزدگی و تعجیل طرف ایرانی، محصول گره زدن مذاکرات به انتخابات است و تیم ایرانی و دولت تدبیر و امید به دنبال آن است که با گرفتن امتیاز مثبت از مذاکرات آن را به نفع خود در انتخابات خرج کند، اما به دلیل اینکه آمریکایی ها هیچ عجله ایی در این قضیه ندارند، محکوم به شکست است.

,

سجادی همچنین اذعان کرد: دولت تدبیر و امید در 8 سال گذشته کارنامه درخشانی را نداشته  و تقریبا دست خالی است و یک کوشش نامبارکی را برای  پیوند زدن مذاکرات به انتخابات انجام می دهد که  کاخ ریاست جمهوری را با افتخار ترک کند و کلید آن را به جانشین خود بدهد، اما اهتمام براین موضوع  برخلاف منافع ملی است.

,

این تحلیلگر سیاسی در مورد ادامه مذاکرات و پرداختن به برجام های بعدی اظهار کرد: پرونده هسته ایی، فاز اول برخود آمریکا با ایران است و اگر مذاکرات ادامه پیدا کند قطعا همانطور که  ازابتدا هم در دستور کار آمریکا بوده است وارد مسائل دیگری از قبیل موشکی و حقوق بشری خواهند شد.

,

سجادی در ادامه تاکید کرد: ایران در منطقه خاورمیانه که به نوعی حیات خلوت سیاسی و اقتصادی آنهاست، هژمونی آمریکا را در این 42 سال بعد از انقلاب اسلامی برهم زده و از نظر آنها حکومت جمهوری اسلامی یک بد آموزی برای سایر کشور های منطقه دارد.

,

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن است که جمهوری اسلامی را به نوعی مهار کند، اظهار کرد: جمهوری خواهان یا عقاب های کاخ سفید از موضع سخت افزارانه و مشت آهنین با دنیا برخورد می کنند در نقطه مقابل دموکرات ها یا کبوتر های کاخ سفید از طریق دیپلماتیک و نرم افزارانه برخورد می کنند و در نهایت هردو یک رویکرد دارند و در اصل قضیه  تفاوتی بایکدیگر ندارند. 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه