اخبار داغ

باید ریشه یابی کنیم چرا در اهداف پروازی سهمیه نگرفتیم

هامونی حقیقت: وزارت ورزش و جوانان تیراندازی را فراموش کرده/ نباید توقع کسب مدال از تیراندازان در المپیک داشته باشیم

هامونی حقیقت: وزارت ورزش و جوانان تیراندازی را فراموش کرده/ نباید توقع کسب مدال از تیراندازان در المپیک داشته باشیم
کارشناس ورزش تیراندازی درباره شرایط این رشته ورزشی پیش از المپیک توکیو توضیحاتی را مطرح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا هامونی حقیقت  کارشناس ورزش تیراندازی درباره نتایج بازیکنان ایران در مسابقات قهرمانی اروپا اظهار داشت: بعد از اینکه تمام مسابقات بین المللی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد به خصوص برای کشورهای خارج از قاره اروپا نگرانی جدی بابت نزدیک شدن المپیک پیش آورد که فرایند آمادگی بازیکنان با مشکل برخورد نکند. پیش از این مسابقات اهداف ورزشی و کاپ ورزشی در دهلی برگزار شد که سطح مسابقات به دلیل استقبال کم، بالا نبود و نهایتا مسابقات  اروپا در ایتالیا برگزار شد. آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک هم در قالب رقابت های  قهرمانی اروپا برگزار شد که در مهم ترین قاره جهان ۵ سهمیه المپیک تقسیم‌ می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او ادامه داد: این رقابت‌ها در تقسیم کسب سهمیه بسیار مهم بود و با حضور برترین تیراندازان در سطح بالایی برگزار شد. حضور در این مسابقات محک جدی برای ورزشکاران ایرانی است که با برترین‌ها رقابت کنند و  ارزیابی خوبی تا المپیک از خود داشته باشند.
,
 
,
حقیقت عنوان کرد: متاسفانه تیم‌ ملی تفنگ به رقابت‌های کاپ دهلی اعزام نشد که دلیل آن هرچه بود، فنی نبود. تنها تیم‌ ملی تپانچه اعزام شد که باید گفت این رقابت‌ها با وجود تعداد کم ورزشکار، چند مزیت داشت که روی صعود بازکنان در ارتقای رتبه اثربخش بود. کسب  رتبه اول ۱۰۰۰ امتیاز در رنکینگ داشت که باعث می‌شد ورزشکاران تا رتبه اول رنکینگ صعود کنند که اعزام ملی پوشان دریغ شد. ملی پوشان باید به هر نحوی به این رقابت‌ها اعزام می شدند.
,
 
,
او گفت:  تیم تپانچه در رقابت های قهرمانی اروپا در سطح جام جهانی شرکت کرد. نتایج  بازیکنان تفنگ و تپانچه امیدوار کننده است اما کافی نیست. وزارت ورزش با ۶ سهمیه اصلا توجه ویژه ای به تیراندازی نکرده و تنها توجهات به رشته های غیرالمپیکی خواهد بود. آنطور که باید به رشته های المپیکی توجه نمی‌شود و من از این بابت واقعا گلامندم. رشته های پرمدال باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند که این اتفاق تا الان نیفتاده است.
,
 
,
حقیقت عنوان کرد: وقتی رشته ای در المپیک مدال زیادی دارد، کشورها به هر کاری دست می زنند و روی آن ورزش سرمایه گذاری می کنند. کشور مصر در جام جهانی در رشته اهداف پروازی قوی ظاهر شد و سرمایه گذاری کرد و آذربایجان هم فینالیست شد. این رشته ها در رتبه کشورها در رنکینگ تاثیر بالایی دارد و باری به هر جهت نیستند. اینکه پخش زنده مسابقات از رسانه‌ها، عکس گرفتن با بازیکنان، برگزاری لیگ و بازتاب آن واقعا کافی نیست. باید جنبه های غیر رسانه را هدف قرار دهیم. طی ۴ سال گذشته هیچ سرمایه گذاری از سوی وزارت ورزش و جوانان روی این رشته نشده و هنوز آیین نامه جدید تهیه فشنگ از مهر ماه سال گذشته هم انگار قرار نیست عملی شود. انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و ما با تغییر دولت به بازی‌های آسیایی هم نمی رسیم. باید مسئولان در این کار خود را موظف کنند.
,
 
,
او درباره راهکار برای برون رفت از این شرایط اظهار کرد: ۲ رویکرد وجود دارد که یکی فنی است که اطمینان می دهم ذره ای کادر فنی کم‌نمی‌گذارند چراکه آن‌ها بدون حمایت کافی نشان دادند بسیار نجیب هستند و قطعا بهترین عملکرد را خواهند داشت‌. اما هیچکس نباید از این تیم ها توقعی برای کسب مدال در المپیک داشته باشند. اگر حمایت درستی می شد می توانستیم مدالی کسب کمیم اما وقتی حمایت نمی شود نباید توقعی باشد. بازیکنان در کسب مدال بسیار مستعد هستند. برای مثال ۲ ورزشکار شانس ورود به فینال در جام جهانی بانوان را کسب کردند. ورزشکاران باید  در فرصت باقی مانده به هر مسابقه ای که امکان تمرین و حضور هست اعزام شوند. با اعزام به این‌ مسابقات امکانات کمبود فشنگ در تورنمت ها به نحوی جبران می شود.
,
 
,
سرمربی سابق اهداف پروازی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، درباره عدم موفقیت در این رشته بیان کرد: در این رشته کارهای زیر بنایی انجام شده و تمام تجهیزات این ورزش تولید داخل است و اگر اینگونه نبود، در شرایط تحریم تعطیل می‌شد. باید توجه کرد کمیته فنی اهداف پروازی تشکیل جلسه نمی دهد و باید به طور فنی کنکاش کنیم که چرا در ۳ سال گذشته هیچ سهمیه المپیکی نگرفته ایم. می خواهیم سهم افراد در این نتیجه روشن شود. یا اینکه توسط این کمیته بدانیم چرا در این المپیک تنها ۶ سهمیه گرفتیم و این عدد به ۸ نرسید. بازی های آسیایی نزدیک است و باید بدانیم می خواهیم که کاری که در جاکارتا کردیم را تکرار کنیم؟ کمیته فنی باید پای کار باشد و چکش کاری کند تا تیم های ملی را کمک کنند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه