اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد

انتخابات صحنه جنگ قدرت نیست/مسئولان برای رفع موانع به‌دنبال مسائل جزیی نروند

انتخابات صحنه جنگ قدرت نیست/مسئولان برای رفع موانع به‌دنبال مسائل جزیی نروند
محمدباقر محمدی‌لائینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز اخیر، گفت: پرهیز از رقیب هراسی، شعارهای غیرواقع بینانه و توجه به ملاحظات اخلاقی امری مهم است و برنامه مخالفان به هم انداختن طرفداران کاندیداها است و باید در این زمینه هوشیار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران ضمن تاکید بر تقوا، بیان کرد: اینکه که دغدغه داریم که مبادا ویروس کرونا به ما برسد و در این راستا، ماسک زده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت  می‌کنیم تا سالم بمانیم خودش نوعی تقوا است.

خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه در بعد تقویتی و آخرتی نیز باید همین‌طور تقوا پیشه کنیم، افزود: ویروس‌های زیادی وجود دارد، شیطان، دنیا، محبت به شهرت و پست، دوستان نادرست، از ویروس‌هایی هستند که انسان را بیمار می‌کنند، ما از هر دو نوع ویروس مادی و معنوی باید خودمان را دور کنیم.

 محمدی لائینی با اشاره به فرازی از خطبه امام علی (ع)، تصریح کرد: در این خطبه تقوا به خدایی که همه امور را با علم و دانش آغاز کرده و در معاد و روز واپسین همه امور به او برمی‌گردد مدنظر بوده است، سفارش به اقامه نماز، خوردن مال حلال و دوری از حرام، هر نصیحت و موعظه‌ای مردم را به تقوا نزدیک می‌کند‌.

خطیب جمعه ساری تاکید کرد: اینکه انسان به هر شکلی زبان نصیحت و سفارش به‌کار بگیرد خوب است، در زندگی روزمره سفارش را فراموش نکنیم، همچنین سفارش فقط به دیگران نیست بلکه خودمان را باید توصیه کنیم و بیشتر از دیگری به خودمان توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه درماندران با اشاره به آیه ۴۴ سوره مبارکه بقره، عنوان کرد: باید همیشه خودمان را نصیحت کنیم، البته اینکه به چه چیزی سفارش کنیم مهم است، سفارش به تقوا، به پاکی و حلال زندگی کردن خوب است، چرا که گناهکاران هم همدیگر را سفارش می‌کنند که به نوعی توصیه است.

وی یادآور شد: تمام کارهای خدا عالمانه و دانش‌بنیان است، پیامش این است که ما کارهای خودمان را بدون کارشناسی انجام بدهیم، جامعه باید به سمت کارشناسی صحیح و درست پیش برود و رفتارها و تصمیمات عقل‌بنیان، علم‌بنیان و دانش‌بنیان مدنظر باشد.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه الان ستاد کرونا با محوریت وزارت بهداشت و علوم پیش می‌رود، گفت: پیش روی با موازین علمی ضرورت دارد، ستاد مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد که چگونه در مقابل با ویروس خودمان را حفظ کنیم، اگر همه امور کارشناسانه پیش برود مشکلی نداریم در حالی که بسیاری از کارها سفارشی است نه کارشناسی!

خطیب جمعه ساری اضافه کرد:  فردا بازگشت همه امور به سمت خدا است، همه اعمال ثبت و ضبط می‌شود و در روز قیامت حاضر و ناظر است، بنابراین بیاییم کارهای خودمان را درست انجام داده و در عمل تقوا پیشه کنیم.

محمدی لائینی در ادامه بیان کرد: بهترین میراث والدین به فرزند میراث مال نیست بلکه میراث تقوا، نصیحت و موعظه، علم و معرفت و اخلاق و دیانت است، چنین والدینی مسئولیت‌شناس بوده و حق فرزندان را ادا کردند، تقوا پیشه کردن ضرری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز روز قانون و آغاز هفته مجلس است، روز گذشته مقام معظم رهبری به همین مناسبت سخنان بسیار پرنکته‌ای داشتند و خطاب به نمایندگان مجلس تجلیل خوبی از مجلس به‌عمل آوردند.  

خطیب جمعه ساری گفت: فردا سالروز غزه خندق و هم روز پهلوانی و ورزش زورخانه ای است که ورزشی سنتی است باید تقویت و ترویج شود، فضای این ورزش فرهنگی و اعتقادی است، ۱۹ نفر از ورزشکاران  مازندرانی حاضر نشدند در مسابقات بین المللی با رقبای خود از رژیم صهیونستی مقابله کنند که فردا تجلیل خواهیم داشت‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: روز دوشنبه، جهانی بدون دخانیات است، البته متاسفانه در خصوص سیگار و قلیان تبلیغات چندانی نمی‌شود در صورتی که این‌ها مقدمه اعتیاد هستند برخی از محافل با نام قهوه خانه‌های سنتی زمینه‌ساز ترویج و اعتیاد به قلیان و سیگار می شود مسئولان و خانواده‌ها حواسشان به این بساط گناه باشد.

وی ادامه داد: حوزه صنعت و صنایع ما با این خاموشی‌های بی‌ضابطه این ایام ضر و زیان دیدند، اولا باید چند ساعت قبل اعلام کنند، برخی از صنایع با توان زیر ۵ مگاوات کار می کنند از گرانی برق گلایه دارد بعضی با توان بالاتری کار می‌کنند متضرر شدند تقاضایشان را به شورای گفت‌وگوی ملی کشور فرستادند تقاضای ما رسیدگی به درخواست این تولیدکنندگان است.

محمدی لائینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز اخیر، اظهار کرد: به کاندیداها فرمودند انتخابات را صحنه جنگ قدرت قرار ندهید چرا که صحنه رقابت رفاقتی است، مردم را از رقیب نترسانیم که اگر او بیاید چنین و چنان می‌شود، شعارهای غیر واقع‌بینانه و خارج از توانمندی خود سر ندهید، به طرفداران کاندیداها فرمودند برنامه مخالفان به جان انداختم طرفداران است.

خطیب جمعه ساری ادامه داد: مقام معظم رهبری به مردم توصیه کردند؛ انتخابات یک روز برگزار می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند آن‌ها که منع می کنند دلسوز مردم نیستند اینها خواسته‌های دشمن است، انتخابات حق مردم و تکلیف مردم است اگر درست انتخاب کنید نتایج درستی دارد و برعکس!

وی گفت: مسئله بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات که کمر تولید را می‌شکند مهم است، امروز جامعه فرافکنی است، از این موضوعات بپرهیزید، مسئولان برای رفع موانع به‌دنبال مسائل جزیی نروند.
 

افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران با حضور حداکثری در انتخابات

امام جمعه زیراب به سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد تاثیر حضور حداکثری در انتخابات بر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل، اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند ثمره یک رای شما سالیان در داخل و خارج محسوس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران با حضور حداکثری در انتخابات, افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران با حضور حداکثری در انتخابات,
,
,

حجت‌الاسلام محمد‌زمان رضایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب به روایات و قرآن درمورد ذکر کثیر اشاره و اظهار کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند: از سخت‌ترین چیزهایی که خداوند بر خلق واجب کرده، ذکر کثیر است. مقصود از ذکر کثیر هنگام حلال و حرام خداست.
 
وی افزود: تمام واجبات الهی حد و مرزی دارند جزء ذکر کثیر. منظور از آن در هنگام حلال و حرام یعنی انسان در هر گناهی قرار می‌گیرد، به یاد خدا بی‌افتد و گناه نکند و در امر واجب قرار بگیرد، به یاد خدا بی‌افتد و واجب را انجام دهد.
 
امام‌جمعه زیراب باتوجه به آیات قرآنی درمورد ذکر کثیر، یادآور شد: خداوند در سوره بقره می‌فرماید: به یاد من باشید تا من هم به یاد شما باشم. همان ذکر کثیر است. یا در سوره احزاب به ذکر لسانی و قلبی اشاره می‌کند. باید دانست اهل بیت محور شناخت و راه رسیدن به خدا هستند.
 
این مسئول به بخشی از وصیت‌نامه سپهبد شهید قاسم سلیمانی درمورد ولی‌فقیه ، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در بخشی از وصیت خویش فرمودند: ولایت فقیه تنها نسخه نجات‌بخش امت است. اشخاصی که خودشان را منسوب به سردار سلیمانی می‌دانند آیا در عمل به مانند ایشان هستند؟ سردار سه بار قسم خوردند که خیمه ولایت، خیمه رسول‌الله است. کسانی که خود پیرو امام و دوستدار سردار می‌دانند چطور سخنی جاری می‌کنند که مخالف ولی فقیه زمان است؟عده‌ای که در مقابل علی علیه‌السلام ایستادند روزی منسوب پیامبر بودند، روزی در خط مقدم جبهه قرار داشتند.
 
رضایی با اشاره به به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درمورد شورای نگهبان، گفت: فرمایش مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، اگر در عمل ملتزم ولی فقیه هستیم در چنین مواقعی تابع محض باشیم. آقا فرمودند: عده‌ای فرصت را مغتنم شمردند تا از شورای نگهبان انتقام بگیرند.
 
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد تاثیر حضور حداکثری در انتخابات بر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل، اشاره و خاطرنشان کرد: آقا فرمودند ثمره یک رای شما سالیان در داخل و خارج محسوس است. یادآور می‌شوم که در سال ۸۸ قبل از آن حوادث، اوباما سخنرانی کاملا منفعلانه‌ای درمورد انتخابات ایران داشت اما بعد از درگیری‌ها، حرف‌های دیگری علیه نظام زد و هنوز ادامه دارد. مقام معظم رهبری فرمودند: کسانی که مردم را از صندوق رای دور می‌کنند، دلسوز مردم نیستند.
 
امام‌جمعه زیراب افزود: مقام معظم رهبری درمورد بحث معیشتی، بیکاری و مافیای واردات نیز سخنانی داشتند. ایشان فرمودند: بحث این نیست که با کدام کشور رابطه داشته باشیم یا نداشته باشیم. اگر دلسوز مردم هستید، به مشکلات آنان رسیدگی کنید. اشاره‌ای هم به بحث تولیدات کشاورزی داشتند که به دلیل بی‌برنامگی‌ها، کشاورزان ضرر می‌کنند.
 
این مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره رد نکردن خطوط قرمز نظام، تصریح کرد: مهم‌ترین فرمایش مقام معظم رهبری این بوده که مراقب باشید خطوط قرمز نظام را رد نکنید.برای بدست آوردن موقعیت، نباید خطوط قرمز را رد کرد.
 
رضایی با اشاره به مناسبت پیش رو، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، با انتقاد به مسئولان سوادکوه در نبود همکاری لازم برای برپایی زورخانه در شهرستان، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری، درمورد اهمیت ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تاکید زیادی داشتند. در سوادکوه چند سالی می‌شود که به‌دنبال برپایی زورخانه در شهرستان هستند اما متاسفانه مسئولین همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.امیدواریم شورای جدید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
 
وی درمورد فتح اندلس خاطرنشان کرد: فتح آندلس غم و غصه‌ای است. روزی اسلام به جایی رسیده بود که توانست اروپا را فتح کند اما امروز به جایی رسیده که اروپایی‌ها به بهانه کشتن یهودی‌ها، غده سرطانی را در قلب امت اسلام قرار دادند و هر روز دست به جنایتی می‌زنند که سابقه نداشته است.
 
امام جمعه زیراب در پایان با اشاره به در پیش بودن سالگرد رحلت امام خمینی (ره) تاکید کرد: امام راحل احیاء کننده و زنده کننده اسلام ناب محمدی بودند‌‌.انتخاب امام خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری باهوش، فقیهی هوشمند و آگاه به مسائل روز، ولی فقیه و نائب امام‌زمان هستند.‌شمرهای زمان ما کسانی‌اند که مخالف ولی‌فقیه هستند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه