اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت ۱۳ میلیارد دلار به بانک مرکزی بدهکار است

دولت ۱۳ میلیارد دلار به بانک مرکزی بدهکار است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره میزان بدهی دولت یازدهم و دوازدهم به بانک مرکزی گفت: دولت تدبیروامید حدود ۱۳ میلیارد دلار به بانک مرکزی بدهکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سبزی، نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره تصویب کلیات طرح استقلال بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بانک مرکزی ما تا به امروز خیلی استقلال نداشت و همیشه مورد سوءاستفاده دولت‌ها قرار داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
 
,
وی درباره میزان بدهی دولت یازدهم و دوازدهم به بانک مرکزی گفت: دولت تدبیروامید حدود ۱۳ میلیارد دلار به بانک مرکزی بدهکار است.  
,
 
,
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بانک‌های خصوصی در افزایش نقدینگی در کشور عنوان کرد: از دهه ۸۰ به بعد بانک‌های خصوصی شکل گرفتند و روزبه‌روز گسترش یافتند و از همان موقع افزایش نقدینگی در کشور را رقم زدند؛ طوری‌که در ۲۰ سال اخیر نقدینگی چیزی بالغ بر ۱۰هزار و ۲۵۰ درصد افزایش یافته است؛ درصورتی‌که نرخ رشد تولید شاید ۳۵ درصد بوده است و این نشان می‌دهد که نحوه مدیریت بانک‌های خصوصی صحیح نبوده و ضروری است که بانک مرکزی جایگاه خود را حفظ کند تا به مدیریت شرایط بپردازد.
,
 
,
به گفته سبزی؛ دولت‌ها به بانک مرکزی به مثابه کیف پول نگاه می‌کنند و مجلس به دنبال این است که با این طرح به وضعیت وجود در بانک مرکزی سروسامان دهد. درواقع این طرح نوع برداشت‌ها و واریزها به بانک مرکزی را هدفمندتر می‌کند.
,
 
,
براساس این گزارش؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز ۲۶ اردیبهشت ماه مجلس با ۱۹۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر در جلسه علنی با کلیات طرح مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی موافقت کردند.
,
 
,
سیدمهدی طغیانی درباره طرح مذکور، گفت: بیش از ۱۲ سال است که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح استقلال بانک مرکزی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.
,
 
,
وی متذکر شد: از سال ۵۱ تاکنون ارزش ریال همه ساله نسبت به سال قبل ضعیف‌تر شده است و همچنین بانک مرکزی به وظایف خود جهت حفظ ارزش پول ملی توجهی نکرده است
,
 
,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در اداره بانک مرکزی داریم به دلیل ضعف در قانون است، تصریح کرد: در طرح مذکور تجارب دنیا در اداره بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته و پیش بینی شده است که بانک مرکزی مستقل از دولت‌ها و پاسخگو باشد.
,
 
,
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح اقتدار نظارتی بانک مرکزی را تقویت می‌کند و ابزار قانونی در اختیار بانک مرکزی می‌گذارد تا با بانک‌های متخلف برخورد کند.
,
 
,
وی گفت: در این طرح پیش بینی شده است که نظام بانکی در مسیر تولید قرار گیرد و همچنین سیاستگذاری پولی بانک مرکزی تقویت شود و به کنترل تورم و کاهش التهابات اقتصادی بینجامد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه