اخبار داغ

استاد دانشگاه امام حسین(ع) مطرح کرد؛

کاهش قیمت نفت؛ بهانه دولت برای وابستگی به غرب

کاهش قیمت نفت؛ بهانه دولت برای وابستگی به غرب
ابوذر یاسری گفت: ایران عملاً یکی از موثرترین کشورها در تعیین قیمت جهانی نفت است و ما می‌توانیم بر روی این مولفه دست بگذاریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دکتر روحانی رئیس جمهور محترم ما که آرزو داریم با موفقیت بار مسئولیت خود را تحویل دولت بعدی دهند در سخنرانی روز ۲۲ بهمن، خودشان چندین بار تکرار کردند؛ که خودشان توجهی به این نکته نداشتند، می‌گفتند: "علت مشکلات امروز ما این است که قیمت نفت بسیار کاهش پیدا کرده است، قیمت نفت در دولت قبلی هر بشکه در حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ دلار بوده است و امروز این به ۳۰ تا ۴۰ دلار رسیده است."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

ابوذر یاسری ادامه داد: من می خواهم بگویم که علت اینکه قیمت نفت در دولت گذشته بالاتر رفت، این بود که ما از قدرت خودمان استفاده کردیم، رئیس جمهور سابق با انتقاداتی که به ایشان بود اما کار درست هم انجام دادند و آن این بود که ایشان در عرشه ناو جماران در خلیج فارس ایستاد و بیان کرد:"دنیا بداند اگر منافع ملت ما تأمین نشود ما اجازه نمی دهیم منافع هیچ کشوری از تنگه هرمز تأمین شود". لذا قیمت نفت بالا رفت.

,

وی افزود: نه قبل از دولت سابق این قیمت وجود داشت و نه اکنون؛ لذا می بینید که مسکن مهر گسترش پیدا کرد، این‌ها از مواردی است که در تاریخ بی نظیر بوده است و مسائل مختلف دیگری مثل سهام عدالت داده شد و یارانه تحقق پیدا کرد، من به خاطر دارم که برخی با همین یارانه امرار معاش می کردند و ازدواج هم کردند، خانم و آقا هردو دانشجو بودند با همین یارانه و در مسکن مهر سکنی گزیدند.

,

این مدرس تصریح کرد: چون ما از فرمول رفاه نه از فرمول فقر پیروی کردیم، اما در این هشت سال با اینکه آمریکایی ها و غربی ها هر آنچه خواستند، کردند. اما ما چقدر از قدرت تنگه  هرمز استفاده کردیم، فقط یکبار آقای رئیس جمهور جمله ای را گفتند و سردار سلیمانی هم گفت که من هم از این جمله پشتیبانی می کنم اما در حد یک شعار باقی ماند، ایشان همین شعار تنگه هرمز را سر دادند ولی متأسفانه در حد شعار باقی ماند.

,

یاسری گفت: ما می توانیم از جغرافیای کشور خود استفاده کنیم. کشور ایران عملاً یکی از موثرترین کشورها در تعیین قیمت جهانی نفت است و ما می توانیم بر روی قیمت جهانی نفت دست بگذاریم، در خلیج فارس دو تا انفجار در دو کشتی افتاد و به اصطلاح چند ترقه بازی شد و قیمت نفت بالا رفت، بماند که شما در خلیج فارس بیایید و مدیریت کنید چون تنگه برای ماست، ما اگر بخواهیم می توانیم آن را ببندیم.

,

وی ادامه داد: ما می توانیم ابرقدرت ترانزیتی باشیم، به شرط اینکه بخواهیم از این استفاده کنیم، ما از طرفی به شرق دور و از طرف دیگر به اروپا ارتباط داریم. بی دلیل نبود که در زمان تزار روس ها می خواستند به ایران بیایند و آن را تسخیر کنند، آن ها می خواستند ایران را تصرف کنند تا به آب های گرم دسترسی پیدا کنند. چون در چهار راه جهان قرار گرفته ایم این به ما قدرت ترانزیتی می دهد و همه  کشورها دوست دارند از مسیر ایران عبور کنند.

,

این کارشناس بیان کرد: ۶ سال قبل آقای رئیس جمهور به چین رفته اند و جلسه ای داشتند و در آن جلسه مقرر شده که منافع اقتصادی برای هم دیگر داشته باشیم ولی ۶ سال این موضوع معطل مانده است، آیا رفاه حق ملت ایران نیست، اگر ایران دیر اقدام کند چین از مسیر قزاقستان کالاهای خود را عبور خواهد داد علاوه بر اینکه ایران به همه  مسیرهای آبی، آسمانی، هوایی و زمینی ارتباط دارد.

,

یاسری ادامه داد: ما به همه راه های حمل و نقل ریلی اعم از دریا، جاده، ریل و آسمان ارتباط داریم و چین بزرگترین صادر کننده کالا به اروپاست که تمایل دارد کالاهای خود را از ایران عبور دهد، چین دوست دارد که جاده ابریشم را احیا کرده و از ایران عبور کند، اگر این اتفاق بیفتد و ما بتوانیم تا ۱۰۰ میلیون تن کالا را عبور دهیم، بی نیاز از صادرات نفت خواهیم شد، این آماری است که مسئولین وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند حتی می توانیم بیشتر از درآمد فعلی نفت کسب درآمد کنیم پس این همان قدرت جغرافیایی ما است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه