اخبار داغ

در انتظار روشن شدن یک پرونده جنجالی؛

پرونده مجوز موتورهای خاص در دادگاه/ متهمان در دادسرای جرایم اقتصادی

پرونده مجوز موتورهای خاص در دادگاه/ متهمان در دادسرای جرایم اقتصادی
پرونده جنجالی و حاشیه ساز اعطایی مجوز واردات موتورهای سنگین به دادگاه رفته و بزودی تکلیف آن مشخص خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال گذشته بود که بحث اعطای مجوز واردات موتورهای خاص در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به شدت جنجالی و خبرساز شد. اتفاقی که البته در این فدراسیون مسبوق به سابقه بود و سالها رواج داشت اما رسانه ای شدن آن در دوران سرپرست سابق این فدراسیون، فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی را بدل به تیتر یک کرد و در کوران اخبار قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امتیاز بزرگ و خاص مجوز واردات موتورهای سنگین سبب شده برخی از متولیان این رشته در طول سالهای مختلف از آن استفاده غیرقانونی انجام دهند و از این مجوز نه به نفع این رشته بلکه برای کسب درآمد استفاده کنند. جذابیت موتورهای خاص و لاکچری برای متمولین سبب شده که این مجوزها گاه و بیگاه به جای استفاده در ورزش موتورسواری، به برخی از متمولین خاص برسد و موتورها به جای حضور در پیست های موتورسواری در خیابانهای شهر توسط ویراژ بدهند!

,

امتیاز واردات موتورهای خاص در سالهای اخیر به برخی از افراد تعلق گرفته و عملا به جای استفاده در این ورزش بساط سودجویی و کسب درآمد شده‌ و در دوران بلاتکلیفی این فدراسیون حسابی خبرساز شد تا بخشی از آنچه که در پشت پرده بود، عیان شود.

,

در حالیکه این مجوزها باید توسط یک کارگروه ویژه و خاص کارشناسی شده و به افراد واجد شرایط تعلق بگیرد، اما در سالیان اخیر بدون هیچ کار کارشناسی و مجوزی در اختیار برخی از افراد خاص قرار گرفته.

,

در واقع مجوزهای واردات موتور بدون هیچ کارگروهی صادر شده و اکنون نیز در حال صدور است، از همین رو پس اعتراضات فراوان و رسانه‌ای شدن این ماجرا و با بررسی‌های انجام شده، سیستم صدور این مجوزها با همکاری حراست وزارت ورزش و جوانان و وزارت صمت متوقف شد و قرار بر این شد تا صدور مجوز به تشکیل و تایید کارگروه بررسی صلاحیت های امتیاز صدور مجوز موتور منوط شود. کارگروهی که دو سال قبل بنا به دلایل نامشخصی منحل شده بود تا شخص اول فدراسیون به صورت انفرادی و شخصی این صلاحیت ها رو بررسی و تائید کند. اتفاقی که زمینه ساز بسیاری از انحرافات و اعطای مجوزهای بی‌رویه به برخی از نفرات خاص شد تا عملا این مجوزها محلی برای کسب درآمد و سودجویی شود و ورزش موتورسواری از این خوان گسترده هیچ نفعی نبرد.

,

با نگاهی به لیست صدور مجوز امتیاز واردات موتورسیکلت‌ها، به اسامی آشنایی برخورد می کنیم و بسیاری از چهره‌های آشنا و غریبه در این لیست به چشم می‌خورند. گویا این مجوزها به هر فردی که ارتباط نزدیکی با واسطه یا بدون واسطه داشته، تعلق یافته و از آن منتفع شده!

,

این پرونده به اندازه ای جنجالی شد که حتی پای داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و معاونت وقت وزارت ورزش و جوانان را نیز وسط کشید که با اعطای مجوز به این فدراسیون را تفویض کرد و مهدی علی نژاد معاون فعلی ورزش قهرمانی را بر آن داشت که در گام نخست این مجوز را باطل کرده تا از تداوم تخلفات جلوگیری کند.

,

با گذشت چندین ماه از این ماجرای جنجالی و برگزاری انتخابات فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی این پرونده فراموش شد و به محاق رفت اما ظاهرا هنوز این ماجرا ادامه دارد.

,

در همین راستا پرونده ای در دادگاه با شکایت سازمان بازرسی تشکیل شده و به زودی موعد دادگاه آن فرا می رسد. با شکایت سازمان بازرسی کل کشور متخلفین و متهمان پرونده باید پانزدهم تیرماه ۱۴۰۰۰ در شعبه ۶ بازپرسی ناحیه ۳۲ جرایم اقتصادی حاضر شده تا درباره پرونده تخلفات واردات موتورهای سنگین پاسخگو باشند تا تکلیف این پرونده جنجالی مشخص شود.

,

به نظر می رسد که برگزاری این دادگاه ابعاد دیگری را از این پرونده را روشن خواهد کرد و باید منتظر اتفاقات تازه ای در این باره باشیم که موتورسواری و اتومبیلرانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه