اخبار داغ

در مراسم عقد تفاهم‌نامه در جزیره کیش مطرح شد؛

عزیزی‌خادم: خلق ثروت یک‌شبه رخ نمی‌دهد و توسعه فوتبال ضربتی نیست/ قاضی‌زاده‌هاشمی: حداقل‌ها را برای ملی‌پوشان فراهم کردیم

عزیزی‌خادم: خلق ثروت یک‌شبه رخ نمی‌دهد و توسعه فوتبال ضربتی نیست/ قاضی‌زاده‌هاشمی: حداقل‌ها را برای ملی‌پوشان فراهم کردیم
تفاهم‌نامه مشترک فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد جزیره کیش منعقد شد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش با حضور شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی و محمدمهدی فروردین، نمایندگان و اعضای کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و جعفر آهنگران، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد جزیره کیش، امروز ۹ خردادماه در محل سالن همایش‌های منطقه آزاد کیش برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست اظهار داشت: ورزش بدل به یک ظرفیت مهم در کشور شده و فوتبال نیز یک پدیده اجتماعی مهم و تاثیرگذار است. امروز تیم ملی فوتبال بدون دغدغه در جزیره کیش اردویش را برپا کرده تا در کمال آرامش و تمرکز به حداکثر آمادگی در بازی‌های پیش‌رو برسد. اجحافی در حق فوتبال کشور شد و میزبانی را به ناحق از کشورمان گرفتند اما تیم ملی آن‌قدر توان‌مند و مقتدر هست که از اعتبار مملکت دفاع کند. این تفاهم‌نامه برد-برد، دستاوردهای مهمی برای ورزش و فوتبال خواهد داشت و اتفاق میمونی‌ست.

,

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: حضورمان در جزیره کیش باتوجه به شرایط سخت انتخاباتی و ترافیک کاری این برهه زمانی، فقط به‌دلیل عرض خداقوت به بچه‌های تیم ملی فوتبال بوده تا با شرایطی مناسب، ملی‌پوشان به مسابقات کلیدی و سرنوشت‌ساز در بحرین قدم بردارند. با توجه به تمام شرایط خاص و این‌که حق‌مان برای کسب میزبانی ضایع شد، ما اقل کاری که می‌توانستیم را برحسب علقه و وظیفه با حضور در اردوی تیم ملی انجام دادیم. وظیفه حداکثری‌مان نیز پشتیبانی و کمک به فوتبال و ورزش کشور خواهد بود. پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و رایزنی‌های بسیاری هم صورت گرفت. اقدامات اخیر و همکاری‌های فعلی جای تقدیر دارد و امیدواریم در بازی‌هایی که نیازمند ۴ پیروزی در هر ۴ بازی هستیم، اتفاقات خوبی رخ دهد. ۳ مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری داریم که ۴ ساعت قبل از برگزاری مسابقات فوتبال، به سرانجام خواهیم رساند تا یک شور ورزشی و سیاسی هم‌زمان در کشور ایجاد شود. اگر تیم‌مان صعود کرد ولو یک شب پیش از انتخابات، جشن بزرگی را برای تیم ملی برگزار خواهیم کرد.

,

جعفر آهنگران، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد جزیره کیش در ادامه این نشست عنوان داشت: از حضور بزرگان مجلس شورای اسلامی و فدراسیون فوتبال در این جزیره خوش‌حالم. طی ۸ سال گذشته، مهم‌ترین چیزی که می‌توان مطرح کنیم، حدود ۴۳۰۰۰ متر مربع فضای ورزشی را افزایش داده‌ایم. تعداد رشته‌های فعال نیز به ۵۲ رشته در قالب ۳۲ هیأت رسیده و میزان سرانه فضای ورزشی به ۱۱ متر مربع برای هر نفر رسیده است. تعداد ورزشکاران بین ۵ تا ۷ هزار نفر بوده و افتخار میزبانی از ۴۸ مسابقه ملی و ۲۲ تورنمنت بین‌المللی را داشته‌ایم. ۹۵٪ غواصی کشور در ابعاد آموزشی و تفریحی در جزیره کیش انجام می‌شود و با توجه به امتیاز لغو روادید، امکان میزبانی از افراد خارجی را به‌راحتی داشته‌ایم. یکی از اهداف سازمان‌های مناطق آزاد، ایجاد شور و نشاط ملی‌ست و جزیره کیش باید در این باب پیش‌قدم باشد. کسی ۸ آذر ۱۳۷۶ را فراموش نکرده و آن شوری که پس از یک مسابقه فوتبال پدید آمد، هنوز هم پابرجاست. امیدوارم در رقابت‌های پیش‌رو نیز تیم ملی فوتبال چنین شرایطی را مجدداً پدید آورد. به‌دنبال بسط‌دادن همکاری‌های‌مان با فدراسیون فوتبال هستیم و دربست در خدمت فوتبال ملی خواهیم بود.

,

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در انتهای این نشست گفت: فدراسیون فوتبال با فرازونشیب‌های متوالی، رویکرد توسعه‌محور دارد. یکی از راهبردهای ما، کمپ‌های تیم‌های ملی‌ست که در یکی از بهترین نقاط کشور برگزار شده. در شرایطی حضور داریم که باید همیشه با تیم‌های ملی عربی بازی کنیم و شرایط جوی جزیره کیش در این راه به ما کمک می‌کند. در قالب همین تفاهم‌نامه امیدوارم به یک قرارداد واقعی و برنامه‌ریزی اساسی برسیم تا برخی از اردوها در رده‌های مختلف آقایان و بانوان در کیش برگزار شود. آن‌چه راهبرد ماست، نگاه خودکفایی‌ست. خلق ثروت یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و توسعه امری ضربتی نیست و زمان‌بر خواهد بود. باید از ظرفیت‌های همه‌جای کشور با سنجش صحیح استفاده کرد. فارغ از سلیقه و عقیده و نگاه، فقط نگاه ملی و انسجام ملی اهمیت دارد. مسیرمان وحدت‌بخش و همگرایانه خواهد بود. این نخستین بار است که چنین تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد برای استفاده از ظرفیت‌های جزیره منعقد می‌شود. ان‌شاالله جاهای مختلف دیگر را برای کمپ‌های دیگر هم بررسی می‌کنیم و با نگاهی اصولی و متوازن، به دنبال عدالت توزیع خواهیم بود. تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی‌های بسیار مهمی‌ست و امیدوارم بتواند مردم کشور را مسرور کند که سربلندی ملی‌پوشان به سربلندی ملت کمک خواهد کرد. امیدوارم بتوانیم اعتبار را به فوتبال برگردانیم تا فوتبال‌مان به اعتلا و ارتقا برسد. امروز همه گردهم آمدیم که اتفاق مبارکی‌ست که امیدوارم بیش‌تر شاهد آن باشیم. خوش‌حال می‌شویم که پای خیلی از فدراسیون‌ها به این اماکن هم باز شود اما نگاه ما مبنی بر استفاده از ظرفیت‌هاست. ان‌شاالله سال دیگر که خودمان را برای حضور در جام جهانی می‌کنیم، کمپ تیم‌های ملی را به‌صورت بازسازی شده و مدرن در اختیار داشته باشیم که میراثی برای آیندگان خواهد بود.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه