اخبار داغ

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

ثبت نام نوآموزان پایه اول حضوری است/ ثبت نام مدارس شاهد در سامانه پادا

ثبت نام نوآموزان پایه اول حضوری است/ ثبت نام مدارس شاهد در سامانه پادا
مریم حدادی با بیان اینکه ثبت نام نوآموزان پایه اول حضوری است، گفت: والدین باید به منظور جلوگیری از تجمع نسبت به نوبت گیری تلفنی و یا اینترنتی در مدارس محدوده جغرافیایی خود اقدام و سپس به مدارس مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم حدادی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص ثبت نام نوآموزان  پایه اول  ابتدایی، گفت: فرایند ثبت نام این دانش آموزان در مدارس به جهت تشکیل پرونده به صورت حضوری است  و والدین باید به منظور جلوگیری از تجمع نسبت به نوبت گیری تلفنی و یا اینترنتی در مدارس محدوده جغرافیایی خود اقدام و سپس براساس نوبت تعیین شده  به مدارس مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در خصوص شرط سنی ثبت نام در پایه اول بیان کرد: تمامی متولدین یک مهرماه سال 94 و قبل آن به شرط آنکه شرایط لازم التعلیمی را داشته باشند می توانند در پایه اول ثبت نام شوند وهمچنین تمامی کودکان بازمانده از تحصیل نیز مشمول ثبت نام هستند.

,

حدادی در رابطه با شرایط دانش آموزانی که  دوره پیش دبستانی را نگذرانده اند؛ افزود: تمامی این دانش آموزان برای ورود به پایه اول  ملزوم به گذراندن یک دوره کوتاه مدت آموزشی تا قبل از پایان شهریور ماه هستند.

,

معاون آموزش ابتدایی اداره کل استان سمنان در مورد زمان بندی انجام ثبت نام اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام  یک روز خاص به عنوان شروع  زمان ثبت نام اعلام نشده و تمامی شهرستان ها  اولیاء می توانند در بازه زمانی 8 الی 25 خرداد نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

,

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ثبت نام در میان پایه ها به صورت خودکار و پس از اعلام قبولی انجام می شود و دانش آموزان در پایه بالاتر همان مدرسه ثبت نام می شوند و نیاز به مراجعه حضوری دانش آموزان و یا والدین آنها نیست.

,

حدادی با بیان اینکه  رویه ثبت نام در مدارس شاهد تغییر کرده و دیگر در سامانه سجام انجام نمی گیرد، اظهار داشت: در سامانه پادا طرحی برای درخواست مدارس شاهد در حال انجام است که به محض بارگذاری اطلاع رسانی های لازم صورت می گیرد.

,

وی همچنین به خانواده های علاقه مند به ثبت نام در مدارس شاهد توصیه کرد تا زمان بارگذاری نهایی سایت شاهد نسبت به ثبت نام در مدارس عادی محدوده جغرافیایی خود اقدام کنند تا مواردی مانند تهیه کتب درسی و سنجش نوآموزان انجام گیرد و به دلیل تاخیر در ثبت نام دانش آموزان ازاین موارد جا نمانند.

,

معاون آموزش ابتدایی اداره کل استان سمنان در مورد دریافت وجه در مدارس خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان  مدارس دولتی  اجازه دریافت وجه و یا تعهد هزینه ندارند و تمام هزینه ها به عنوان فوق برنامه و یا خدمات آموزشی و پرورشی باید در طو ل سال تحصیلی و براساس مصوبات جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس دریافت شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه