اخبار داغ

اعضای هیات مدیره استقلال نه، وزیر ورزش باید مورد مواخذه قرار گیرد

واعظ آشتیانی: ضعیف ترین وزیر ورزش فعلی را داریم/ وزیر ورزش ما، وزیر فوتبال است

واعظ آشتیانی: ضعیف ترین وزیر ورزش فعلی را داریم/ وزیر ورزش ما، وزیر فوتبال است
مدیرعامل سابق استقلال گفت: اتفاقات اخیر استقلال را از بی تدبیری وزیر ورزش می دانم و باید او مورد مواخذه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال در خصوص نامه منتشر شده از استعفای دسته جمعی هیات مدیره تیم استقلال با اشاره به این نامهاظهار داشت: این نشان دهنده این است که مدیرعامل باشگاه تمکینی از صحبت ها، مصوبات و یا توصیه های هیات مدیره ندارد. طبق قانون تجارت مدیرعامل منصوب و یا انتخاب هیات مدیره است و هیات مدیره تصمیماتی که می گیرد باید مدیرعامل به آن عمل نماید و اگر اجرا نکند، می تواند مورد استیضاح و برکناری قرار گیرد. این نشان دهنده آن است که مدیرعامل یک قدرت فراقانونی در قانون تجارت دارد و حمایت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: به نظر من هیات مدیره صحبت های خود را قبلا انجام داده است. هیات مدیره وقتی می بیند قدرتی ندارد چاره ای جز استعفا ندارد و نشان می دهد ک مجمع یا رئیس مجمع مستقیم از مدیرعامل حمایت می کند و این تصمیم از نظر قانونی و شرایط موجود کاملا درست می باشد چرا که هیات مدیره مسئولیت تضامنی دارد و هر اتفاقی که در باشگاه رخ دهد و منجر به ضرر و زیان شود، تک تک اعضای هیات مدیره پاسخگو هستند. این حرف مدیرعامل تمکین نمی کرده و آن ها سکوت نمی کردند، اصلا قابل قبول نیست. فکر می کنم با توجه به اتفاقات اخیر هیات مدیره برای اینکه رئیس مجمع را هوشیار کند و مدیرعامل برای اینکه تمکین به تصمیمات هیات مدیره نداده، راهی را انتخاب کرده که حق هیات مدیره است و می تواند استعفا دهد.

,

او افزود: وقتی که افراد آگاه و خردمند و افرادی که می توانیم از تجربیات و دانش آن ها، نه تنها در مدیریت این باشگاه بلکه در بخش های دیگری استفاده کنیم، آن ها را وارد حاشیه می کنیم و از افرادی استفاده می کنیم که حتی در خواب هم نمی دیدند که در مسئولیت هایی قرار گیرند که نتیجه و حاصل آن همین است که شما می بینید. تا زمانی که شایسته سالاری و انتخاب افراد اصلح را به حاشیه برانیم و سراغ کسانی رفته که کارآمدی ندارند و در مواقع حساس بلد نیستند که چگونه بحران زدایی کنند و مشکلات را برطرف نمایند، این اتفاقات وجود خواهد داشت. من به اعتقاد خودم نه هیات مدیره استقلال نه مدیرعامل باید مواخذه شوند، بلکه وزیر ورزش باید مورد مواخذه قرار گیرد.

,

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با اشاره به بحث قراردادها ادامه داد: بحث قراردادها یکی از مسئولیت های تضامنی هیات مدیره است و احتمالا هیات مدیره به وحشت افتاده چون مسئولیت تضامنی دارد. من در خبری شنیدم که گفته شده بود اعضای هیات مدیره حق امضا ندارند که من پاسخ را اینگونه می دهم که وقتی هیات مدیره انتخاب و مدیرعامل توسط اعضای هیات مدیره انتخاب می شود، در آن جا چگونگی اسناد اوراق تعهد آور هم قید می شود. ما این نتیجه را می گیریم که یا این هیات مدیره یک هیات مدیره سوری بوده و ثبت نشده یا اینکه سوری نبوده و ثبت شده و اعضای دیگر ترس این را دارند که چک هارا امضا کنند و با توجه به اینکه موجودی در حساب نیست این چکی که امضا می شود، برگشت خورده و ذی نفع اقامه دعوی کند و کسانی که امضا کردند را مورد بازجویی و یا احیانا مورد متهم اصلی قرار دهند.

,

واعظ آشتیانی که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، در پایان درباره نقش وزیر ورزش گفت: همه این اتفاقات را از وزیر ورزش می بینم. ضعیف ترین وزیر ورزش در دوران جمهوری اسلامی ایران، وزیر ورزش فعلی است و او واقعا نتوانست فضای ورزش کشور را به خوبی رصد و آرامش برقرار نماید و نگاهش مستقیم به فوتبال بود. اگر یک وزیر ورزش توانا و باهوش بود، هیچ وقت فوتبال را به صورت مستقیم نگاه نمی کرد بلکه همه رشته های ورزشی را با یک دید منصفانه نگاه می کرد و در نهایت فوتبال را یک نگاه دیگری در آن معطوف می نمود. امروز وزیر ورزش ما وزیر فوتبال است و وزیر ورزش نیست. مدیران توانمندی را نتوانست منصوب کند و هر فردی را به عنوان هیان مدیره انتخاب کرد. دو باشگاه پایتخت با میلیون ها هوادار با حواشی متعددی مواجه بودند و در فراز و نشیب های مختلفی هواداران این دو دنبال این تیم بودند و وزیر با بی تدبیری این دو باشگاه را به حاشیه برد و امروز هم باید پاسخ عملکرد خود را به مردم دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه