اخبار داغ

پیگیری مشکلات مردمی؛

خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان سنقروکلیایی/ رنج مضاعفی که بیماران می کشند

خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان سنقروکلیایی/ رنج مضاعفی که بیماران می کشند
دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی به دلیل نقص فنی و خرابی دستگاه شرایط بیماران کرونایی را دوچندان سخت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سی تی اسکن بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان بخصوص استخوان ها میکند. امروزه استفاده از سی تی اسکن جزء جدایی ناپذیر در تشخیص و حتی درمان  بسیاری از بیماری ها شده است.

با استفاده از تصاویر سی تی اسکن میتوان بافت های درون بدن را مشاهده کرد و شکل آنها را بررسی نمود. با این اطلاعات میتوان از وجود بیماری های احتمالی آگاه شد. تصاویر سی تی اسکن سطح مقطع هایی از بدن را نشان میدهد.

متاسفانه طی سال های اخیر به دلیل شرایط سخت کرونایی دستگاه های سی تی اسکن در شرایطی پرفشاری قرار گرفته اند که به خاطر حجم مراجعات زیاد بیماران کرونایی ، دستگاه های سی تی اسکن روز به روز در شرایط فرسایشی قرار گرفته اند و در این میان دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی به دلیل نقص فنی و خرابی دستگاه شرایط بیماران کرونایی را دوچندان سخت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,

, ,

خرابی دستگاه سی تی اسکن شهرستان به دلیل فرسودگی و حجم بالای مراجعات است

, خرابی دستگاه سی تی اسکن شهرستان به دلیل فرسودگی و حجم بالای مراجعات است,

 احسان مهری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی به دلیل نقص فنی و خرابی قطعه اصلی دستگاه دچار مشکل گردیده و پس از دو مرحله بررسی توسط کارشناسان نمایندگی شرکت مربوطه متأسفانه دستگاه قابل تعمیر نمی باشد.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقروکلیایی ادامه داد : تمامی اقدامات لازم در راستای رفع مشکل توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت انجام و در حال خریداری قطعه مورد نظر از خارج کشور هستند که به محض ورود به کشور به سنقر انتقال و تعویض قطعه انجام خواهد شد.

,

, ,

وی ادامه داد: این قطعات خاص هستند و مشابه داخلی ندارند و صرفا باید از کمپانی سازنده خارجی خریداری شود که با توجه اوضاع تحریم و مشکلات موجود ، روزانه پیگیر این امر هستیم و به محض ورود به کشور در ۲۴ ساعت عملیات جابجایی با قطعه معیوب انجام خواهد شد.

,

دکتر مهری در پایان تصریح کرد: علت خرابی دستگاه سی تی اسکن فرسودگی و فشار زیاد به دستگاه بوده است که ان شاءالله بعد از تعمیر سعی می کنیم در حد ۲ تا ۴ ساعت در شبانه روز استفاده که عمر دستگاه حفظ شود.

,

پیگیری نماینده سنقر برای حل مشکل دستگاه سی تی اسکن 

, پیگیری نماینده سنقر برای حل مشکل دستگاه سی تی اسکن ,

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بعد از اطلاع خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی شخصاً نزد وزیر بهداشت و درمان جناب آقای دکتر نمکی حضور یافته و با ایشان در این راستا صحبت کردم.

,

وی ادامه داد : به ایشان نامه ای دادیم که حدود ۷۰۰ میلیون تومان خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی هزینه دارد و بیمارستان سنقر با توجه به وضعیت مالی که دارد توان پرداخت این هزینه را ندارد.

,

نماینده‌ مردم شهرستان سنقروکلیایی افزود: از جناب وزیر دستور گرفتیم که این مشکل را حل کنید و پیگیری های لازم را انجام و به شرکت توشیبا در واقع درخواست خرید قطعات این دستگاه را دادند که خارج از کشور تامین و پیش بینی این است که ظرف مدت ۱۰ روز آینده وارد گمرک ایران شود و سریعا کار ترخیص و نصب قطعه توسط نمایندگی مربوطه انجام شود.

,

حجت الاسلام حسینی کیا ابراز داشت: قبول داریم که خرابی دستگاه سی تی اسکن در شهرستان شرایط سختی است و قطعاً مردم اذیت می شوند و باید به شهرهای مجاور کرمانشاه و همدان بروند ولی واقعیت امر اینست که از همان لحظات اول پیگیر موضوع بوده و نزد وزیر هم رفتیم ولی از دست ما کاری ساخته نبوده چون رفع مشکل در داخل کشور قابل حل نیست.

,

, ,

وی در پایان خاطر نشان کرد : اگر قطعات مورد نیاز در داخل کشور بود تا به الان این کار انجام شده بود ولی روند کار به این صورت است که بایستی از طریق آن شرکت واسطه ای و نمایندگی سفارش قطعه داده می شد که این قطعه از ژاپن به داخل ایران انتقال داده شود که ان شاءالله به محض دریافت سریعا پیگیری های لازم جهت نصب انجام خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه