اخبار داغ

در گفتگویی عنوان کرد؛

زنگ خطر جدی کاهش ۷۶ درصدی بارش در پهناورترین استان/ کرمان نیازمند مدیریت منابع آبی و حفاظت از مناطق جنگلی

زنگ خطر جدی کاهش ۷۶ درصدی بارش در پهناورترین استان/ کرمان نیازمند مدیریت منابع آبی و حفاظت از مناطق جنگلی
تورج جدیدی گفت: پیامدهای ناشی از شرایط کم آبی و کم بارشی و افزایش دما و خشکسالی ها در ماه های آینده، نیازمند توجه ویژه به مدیریت منابع آب، انرژی و حفاظت از مناطق جنگلی به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج جدیدی در گفتگو با راه آرمان گفت: میزان بارندگی در سطح استان در سال زارعی از تاریخ مهر ماه ۱۳۹۹ تا ۸ خرداد ۱۴۰۰ ۵۰ میلی متر به ثبت رسیده است که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته و بلند مدت به ترتیب ۱۸۹.۴ و ۱۲۷.۵ میلی متر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر کل هواشناسی استان کرمان ادامه داد: این میزان بارش نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۶ درصد کاهش و نسبت به آمار بلند مدت به میزان ۶۵ درصد کاهش را نشان می دهد و در بین ایستگاه های استان، بیشترین بارش طی این مدت در شهرستان کوهبنان به میزان ۹۵ میلیمتر و کمترین مقدار بارش در شهرستان ریگان به میزان ۹ میلیمتر به ثبت رسیده است.

,

وی با اشاره به اینکه میانگین دمای استان در فروردین ماه ۳ درجه و در اردیبهشت ماه ۰.۵ درجه گرمتر نسبت به بلند مدت ثبت شده است، عنوان کرد: استان کرمان تاکنون ۳۳ درصد بارش یک سال کامل آبی را دریافت کرده است.

,

جدیدی اظهار کرد: پیامدهای ناشی از شرایط کم آبی و کم بارشی و افزایش دما و خشکسالی ها در ماه های آینده، نیازمند توجه ویژه به مدیریت منابع آب، انرژی و حفاظت از مناطق جنگلی به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه