اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

کدام دارایی ها مشمول قانون مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود؟/ جزئیاتی از طرح مالیاتی جدید

کدام دارایی ها مشمول قانون مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود؟/ جزئیاتی از طرح مالیاتی جدید
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر عایدی سرمایه چند روز پیش در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این مالیات در خیلی از کشورهای دنیا وجود دارد و مهم نیست که مسئله آن‌ها تورم یا سوداگری در بازار طلا و ارز و مسکن باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، اظهار کرد: سطوح خانه‌های مسکونی، معمولاً مشمول مالیات نمی‌شوند. مثلاً کسی منزلی دارد و قصد دارد در سال، چهار بار عوض کند این فرد اصلاً مالیات نمی‌دهد و یا کسی ماشینی دارد که می‌خواهد درماه چندبار عوض کند این‌ها مشمول مالیات نمی‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز،,

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه مصرفی از جمله، یک خانه و یک ماشین و مقادیری طلا برای تزئین و زینت، مشمول مالیات نیستند. این‌ها در قانون به عنوان سطوح مصرفی ثبت شده‌اند و آیین نامه هایی دارد که باید نوشته بشود و دقیقا گفته شود برای طلا سطح مصرفی چقدر است.

,

وی تصریح کرد: فراتر از سطوح مصرفی، سطح سرمایه‌ای است یعنی افراد خانه و زمین، ماشین، طلا و ارز می‌خرند نه برای مصرف، برای آن که گران شود. این موارد مالیات بر عایدی سرمایه شامل می‌شوند و معمولاً این طرح سعی می‌کند مانع سرمایه‌گذاری‌ها شود. و افراد بتوانند در زمینه‌های تولیدی و زمینه‌هایی که ارزش ایجاد می‌کنند فعالیت داشته باشند.

,

طغیانی با اشاره به جزئیاتی این طرح که پلکانی مالیات‌ها کمتر می‌شود، گفت: اگر کسی مسکن سرمایه‌ای خریداری کند، سال اول مالیات زیادی دارد و اگر بخواهد بفروشد مالیات عایدی بر سرمایه مشمول می‌شود؛ چون مبلغ فروش با زمان خرید تفاوت دارد. یعنی شخصی سال اول خانه‌ای را خریداری کرده ۵۰۰ میلیون و الان به مبلغ یک میلیارد و ‌می‌فروشد. اما این مالیات‌ها از سال دوم و سوم کمتر می‌شود.

,

همچنین در خرید خودرو بعد از چهار سال مالیات صفر می‌شود یعنی اگر کسی خودرویی اضافه‌تر از خودروی مصرفی خرید و وارد بازار سرمایه‌گذاری کرد، بعد از چهارسال نرخ عایدی به آن تعلق نمی‌گیرد.

,

سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به زمان اجرایی طرح مالیاتی، بیان کرد: این طرح بعد از ابلاغ، فرآیند تصویب را با کلیات را طی می‌کند، سپس جزئیات برای شورای نگهبان ارسال می شود. که چند ماهی زمان می‌برد. خیلی سریع قابل اجرا باشد شش ماهه است و اگر زمان بیشتری ببرد شاید تا آخر سال هم به طول بیانجامد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه