اخبار داغ

روایت تلخی از یک وعده؛

۶ دولت گذشت؛ جاده هشتگرد – طالقان افتتاح شد/ ۲۲ سال چشم‌انتظاری مردم ۲ شهرستان برای ۳۲ کیلومتر!

۶ دولت گذشت؛ جاده هشتگرد – طالقان افتتاح شد/ ۲۲ سال چشم‌انتظاری مردم ۲ شهرستان برای ۳۲ کیلومتر!
پایان ۲۲ سال چشم‌انتظاری فرا رسید، این را مردم طالقانی می‌گویند که برای طی‌کردن مسیر ناچار بودند روزانه ۱ ساعت بیشتر زمان بگذراند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، پایان ۲۲ سال چشم‌انتظاری فرا رسید، این را مردم طالقانی می گویند که برای طریق مسیر ناچار بودند روزانه ۱ ساعت مسافت را بیشتر طی می کردند تا به همان نقطه ای برسند که با ۴۰ دقیق زمان کمتر می توانستند برسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
جاده جدید طالقان به هشتگرد ۹ خرداد افتتاح شد، محوری که ۳۲ کیلومتر مسیر را کوتاه می کند و می توان آن را به عنوان یک جاده گردشگری نامگذاری کرد. اهالی این دو منطقه از این خرسند هستند که می توانند با طی مسافتی کوتاه با اقوام خود دیدار کنند.
,
 
,
نزدیک، کوتاه و ایمن، سه مولفه‌ای است که ساکنان هشتگرد و طالقان آن را به مجور جدید مذکور نسبت می دهند و امیدوارند موجب رونق و توسعه این دو منطقه شود، عزیزاله شهبازی می گوید؛ هشتگرد – طالقان پروژه ای است که این شهرستان را مستقیما به استان البرز وصل می کند.
,
 
,
استاندار البرز هزینه سفر، سوخت و ایمنی راه از مشخصاتی می داند که مشکلات گذشته مسیر طالقان را مرتفع می کند، در این جاده کوهستانی مرتفع ترین تونل کشور از سطح دریا هم در حال احداث بوده که ۲ هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع دارد.
,
 
,
۹۷۵ متر طول این تونل است که ۱۰۰ متر آن انجام شده است، علی حدادی نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی می گوید، در کنار جاده طالقان – هشتگرد، جاده های روستایی البرز با مشکلات جدی مواجه هستند.
,
 
,
راه هشتگرد-طالقان از سال ۷۸ آغاز شد و جاده ‎ای روستایی بود که اعتبارات بسیار کمی را از آن خود کرده بود و در سال ۹۲ اهمیت بیشتری یافت تا دسترسی مردم طالقان به آزادراه تسهیل و تسریع شود، اما در این مدت چند پیمانکار عوض شد.
,
 
,
در نهایت تا سه سال پیش حدود ۶۰ درصد پروژه انجام شده بود و در این مدت ۴۰ درصد باقی پروژه با پیگیری های صورت گرفته تکمیل شد. به گفته استاندار البرز در این سه سال به مناطق کمتر برخوردار توجه بیشتری شد تا زیرساخت‌های شهرستان هایی همچون طالقان و اشتهارد ارتقا یابد.
,
 
,
البته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم می گوید، سازمان برنامه و بودجه از سال ۹۷ تا امروز بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی را ۳ برابر کرده است، به گونه ای که سالیانه هزار کیلومتر بزرگراه برای رفاه مردم ساخته شد تا توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را به دنبال داشته باشد.
,
 
,
در خاتمه باید گفت ۲۲ سال چشم انتظاری پس از گذشت ۶ دولت یعنی از زمان خاتمی تا پابان عمر دولت روحانی، زمان کمی نیست، این در حالی است که دولت در بهره برداری از راه های روستایی و رفاه هر چه بیشتر مردم اهتمام ویژه ای داشته باشد نه اینکه ۲۲ سال مردم را چشم انتظار بگذارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه