اخبار داغ

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاه علم و ایمان‌محور مبدا همه تحولات است

دانشگاه علم و ایمان‌محور مبدا همه تحولات است
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه علم و ایمان‌محور می‌تواند مبدا همه تحولات باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام علی تقوی در آیین تجدیدمیثاق جامعه علمی کشور با آرمان‌های امام خمینی (ره) اظهار کرد: در بررسی اندیشه‌های امام راحل می‌توان از معمار کبیر انقلاب به عنوان امام تمدن‌ساز و تحول‌زا یاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی عنوان کرد: در دوران ستمشاهی یکی از اختلاف‌نظرات امام با برخی از بزرگان این بود که آن‌ها بر این باور بودند می‌توان نظام طاغوت را با نگرش اصلاحی همراهی کرد.

,

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: حال آنکه امام خمینی (ره) با شناخت ماهیت رژیم کفر و شیطان طاغوت به دنبال تاسیس  تمدن بزرگ اسلامی مبتنی بر مردم بود.

,

تقوی با اشاره به مهمترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی انقلاب مردمی بودن آن است، همچنان که امام نظام مردم سالار دینی را تکیه بر نقش مردم و اسلام پایه‌گذاری کرد.

,

وی از استقلال به عنوان یکی دیگر اصول و کلیدواژه‌های انقلاب اسلامی یاد و تاکید کرد: پیر جماران از تشکیل جامعه دنباله‌رو تمدن غرب پرهیز کرده و به دنبال ساختن جامعه‌ای مستقل بود.

,

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نقش دانشگاه در تداوم آرمان‌های انقلاب، گفت: درنگاه تمدنی امام راحل دانشگاه مستقل خود مبدا حرکت است.

,

تقوی ادامه داد: درصورتیکه دو عنصر علم  ایمان در دانشگاه در کنار یکدیگر قرار گیرند، دانشگاه می‌تواند مبدا همه تحولات باشد.

,

وی افزود: مسیر تحول دانشگاه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید ادامه یابد.

,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه