اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

کشت ۲۵ هکتاری گیاه کینوا در رشتخوار

کشت ۲۵ هکتاری گیاه کینوا در رشتخوار
اعظمی گفت: در راستای روی آوری و حمایت از محصولات کم آب طلب برای نخستین بار ۲۵ هکتار از سطح اراضی کشاورزی بخش جنگل رشتخوار به کشت گیاه کینوا اختصاص پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ باتوجه به خشکسالی های چند سال اخیر، گفت: در راستای روی آوری و حمایت از محصولات کم آب طلب برای نخستین بار 25 هکتار از سطح اراضی کشاورزی بخش جنگل رشتخوار به کشت گیاه کینوا اختصاص پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


وی در ادامه افزود: کینوا یکی از گیاهان کم آب طلب، مقاوم به شوری آب و در آب و هوای خشک قابل رشد است، که در اولین اقدام موثر بخش کشاورزی در راستای مدیریت در مصرف آب این گیاه توسط یک پزشک در منطقه جنگل رشتخوار کشت شده است.

اعظمی با اشاره به خصوصیات این گیاه پرمصرف که به عنوان دانه خوراکی خوش هضم و انواع ویتامین ها شناخته می شود، بیان داشت: کینوا در حوزه های مختلف از جمله صنعت و تولید بیسکوئیت، رژیم های غذایی برای بیماران، تولید آرد و نان کینوا کاربرد بالایی دارد و استقبال کشاورزان از این محصول می تواند کمک شایانی به حوزه کمبود آب در بخش کشاورزی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار میزان عملکرد این گیاه را در هر هکتار یک تا یک و نیم تن اعلام کرد، و یادآور شد: طول رشد این گیاه در بازه زمانی 4 الی 5 ماه است، ور در PH 6 الی 7 و حتی PH های اسیدی و قلایی هم از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه