اخبار داغ

گامی کوچک در راستای تحقق شعار سال؛

رشته‌های نازکی که طناب محکم اشتغال را می‌تند/ گسترش تولید در گرو حمایت مسئولان غذا و دارو

رشته‌های نازکی که طناب محکم اشتغال را می‌تند/ گسترش تولید در گرو حمایت مسئولان غذا و دارو
علی قندالی کارآفرینی که به صورت مستقیم برای پنج نفر اشتغال ایجاد کرده، معتقد است اگر حمایت های لازم از سوی مسئولین سازمان غذا و دارو صورت گیرد می تواند کارگاهش را گسترش داده و برای جوانان بیشتری اشتغال ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بعضی افراد هستند که مرتب دم از بیکاری می زنند و با تکرار جمله‌ «کار پیدا نمی شود» خودشان را از هر تلاشی برای درآمدزایی راحت کرده اند؛  اما در کنار این افراد، کسانی هم  هستند که با تلاش و پشتکار اشتغال و کار آفرینی می کنند و جمله خواستن توانستن است  را واقعا معنی می کنند.  

علی قندالی سه سال است که تولید رشته‌ ی آشی و پلوی را به صورت کارگاهی و سنتی شروع کرده و هر روز در حال گسترش کارگاه و ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان روستایش است.

علی قندالی کارآفرین نمونه شهرستان آرادان در گفتگو با خبرنگار مرآت  بیان کرد: با ایجاد کارگاه رشته آش و پلو در روستا از سال ۹۷ کار خود را آغاز و در ابتدا تنها برای دونفر به صورت پاره وقت شغل ایجاد شد و در حال حاضر گسترش یافته است.                                                                             

قندالی با اشاره به اینکه فروش خوبی در این محصولات داشته ام عنوان کرد: با توجه به اینکه فروش مناسبی را داشته، هم کارگاه را گسترش داده و هم دستگاه های بیشتری را برای تولید خریداری کرده ام.

این جوان کار آفرین با بیان اینکه در حال حاضر برای ۵نفر به صورت مستقیم وتعداد زیادی به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده ایم، تصریح کرد: اگر از سمت مسئولان حمایت های لازم انجام نشود، نمی توانیم کارگاه را گسترش داده و برای جوانان بیشتری ایجاد اشتغال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شروع به کار هیچ حمایتی را ازهیچ طریقی دریافت نکرده ایم، تشریح کرد: برای شروع به کار با سرمایه اولیه ۱۵۰ میلیون تومان استارت کار رقم خورد و  در میانه راه تنها مبلغی از سوی بنیاد برکت به صورت وام داده شد ولی تا کنون هیچ دستگاهی از ما حمایت نکرده است.

قندالی با اشاره به پخش محصول در سراسر استان و چند استان همجوار عنوان کرد: ما در تمام نقاط استان پخش محصول را داریم ولی با توجه به اینکه از سوی سازمان غذا و دارو سیب سلامت صادر نشده است، مجوز بخش ما در استان های دیگر دچار مشکل شده است.

این کار آفرین روستایی هدف از ایجاد این کارگاه را توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اشتغال در روستا ها دانست و اظهار داشت: از آنجایکه در روستاها بجز دامداری و کشاورزی منبع درآمدی وجود ندارد و باعث مهاجرت جوانان در روستا می شد ما با ایجاد این کارگاه تولیدی توانستیم در حد خودمان برای جوانان شغل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط دو محصول رشته آش و  پلویی را تولید می کنیم، خاطر نشان کرد: طرح هایی را مانند تولید رشته در طعم های مختلف در دست اقدام داریم و در تلاش هستیم آن را ثبت کنیم  ، اما متاسفانه با اداره غذا ودارو به مشکلاتی مواجه شده ایم.

قندالی با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از ما صورت نمی گیرد؛ ادامه داد: مشکلات مختلفی بر سر راه تولید وجود دارد یکی بحث ندادن سیب سلامت از سوی سازمان غذا ودارو به دلیل اینکه کارگاه در روستا قرار دارد و مشکل دیگر ندادن سهمیه آرد مناسب به کارگاه است که ما را دچار چالش های جدی کرده است.

این جوان کار آفرین با بیان اینکه اگر از سوی سازمان غذا و دارو حمایت های لازم صورت پذیرد تعداد نیرو های ما افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: اگر این حمایت صورت بگیرد و یک سهمیه اندک در بحث آرد به کارگاه اختصاص پیدا کند، این توانایی را داریم که کارگاه را گسترش داده و نیروی بیشتری را استخدام کنیم.

وی در پایان از مسئولین در خواست حمایت کرد و افزود: اگر از ما حمایت شود، هم اشتغال در روستا ها افزایش پیدا کرده و هم مهاجرت از روستا ها کاهش پیدا می کند که نیاز است در این مسیر از ما حمایت های لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه