اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدها همه جوانب را در نظر گرفت

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدها همه جوانب را در نظر گرفت
قاسم حبیب‌زاده گفت: گفت: شورای نگهبان وظیفه دارد در بررسی صلاحیت نامزدها همه جوانب را دقیق بررسی کند که چنین نیز عمل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  قاسم حبیب‌زاده در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: تبار خانوادگی و سابقه مسئولیتی در بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، برای کسی مصونیت ایجاد نمی‌کند و شورای نگهبان وظیفه دارد در بررسی صلاحیت نامزدها همه جوانب را دقیق بررسی کند که چنین نیز عمل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قاسم حبیب‌زاده, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: هجمه مخالفان به بررسی‌های شورای نگهبان در این دور از انتخابات تازگی ندارد؛ چرا آن‌ها با اصل این شورا مخالفند، اما انفعال برخی از نیروهای جریان انقلابی در حالی که جریان سیاسی دیگر نامزد تأیید شده خود را مشخص کرده و در حال برنامه‌ریزی هوشمندانه برای پیروزی وی هستند، جای تأمل دارد که نکند آنها مرعوب فضای سنگین تبلیغاتی طرف مقابل شده‌اند!

, انتخابات,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: یکی از جریانات سیاسی معروف که مدعی است نامزدهای اصلی او احراز صلاحیت نشدند، رفتار انتخاباتی متناقضی در پیش گرفته‌اند، آن‌ها در رسانه‌های خود هم‌زمان که بر طبل "غیررقابتی بودن انتخابات" می‌کوبند، از رقابت اصلی بین مهرعلیزاده و رئیسی سخن می‌گویند. این در حالی است که بخشی از نیروهای جریان انقلابی از تبلیغات فوق منفعل شدند، درحالی‌که جریان مزبور هوشمندانه تبلیغ روی نامزد مورد نظر خویش را آغاز کرده‌است.

,

حبیب‌زاده بیان داشت: در این شرایط جریان انقلابی نباید هدف اصلی  که جلب مشارکت گسترده و آگاهانه است را فراموش کند و در تله تبلیغاتی غیررقابتی بودن انتخابات گرفتار شود و باید با تلاشی مضاعف و با روش تخاطب میان اعضای خانواده، فامیل و آشنایان کسانی را که برای حضور در انتخابات مردد هستند، مجاب به شرکت در انتخابات کند.

,

او به پنج دهه تاریخی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در دهه اول انقلاب، جریان انقلابی با وحدت نسبی تثبیت نظام و مقابله با تجاوز نظامی را در اولویت قرار داده بود. در دهه دوم انقلاب بحث سازندگی پیش‌آمد و مدیران دهه اول سکانداران اصلی در دهه دوم بودند با این تفاوت که به‌تدریج از شعارهای عدالت‌خواهانه دهه اول فاصله گرفته‌اند و در سال‌های ۷۶ تا ۸۴ با تغییر نگرش‌های سیاسی جریان چپ اسلامی در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی شاکله مدیران دهه اول تا سال ۱۳۸۴حفظ شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: دهه سوم می‌رفت که با دولت احمدی‌نژاد حلقه بسته مدیریتی کشور باز و متنوع شود، اما آن‌هم به یک حلقه سه‌نفره ختم شد! در دهه چهارم یعنی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ دوباره حلقه دهه اول بازگشت و وزرایی به‌کار گمارده شده‌اند که بیش‌از ۳۰ سال در پست وزارتی مشغول به کارند و برای دهه‌ پنجم این مردم هستند که تصمیم‌گیری خواهند کرد که آیا همچنان بر همان حلقه بسته مدیریتی رأی دهند یا به نوسازی جدی قوه مجریه.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه