اخبار داغ

تشریح مصوبات شورای عالی ورزش کشور توسط رغبتی

تشریح مصوبات شورای عالی ورزش کشور توسط رغبتی
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مصوبات شورای عالی ورزش کشور را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنا بر اعلام مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان؛ طرح های ترویجی و آموزشی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی به صورت مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما همچنین همکاری های مشترک با وزارت آموزش و پرورش برای المپیاد جوانان و توسعه فعالیت های بدنی نیروی کار کشور در همکاری با وزارت کار از جمله مصوبات جلسه شورای عالی ورزش کشور بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
علی رغبتی اظهار داشت: در پی تصویب و ابلاغ قانون اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در پاییز سال ۱۳۹۹ و بر اساس ماده ۵ قانون مذکور، جلسه شورای عالی تربیت بدنی و ورزش کشور به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و ریاست شورا و با حضور اعضای شورا، نمایندگان ایشان در روز شنبه مورخ دهم خردادماه برگزار شد.
,
 
,
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه داد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش چگونگی آماده سازی تیم های ملی زنان و مردان ایران برای شرکت در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو و استماع نقطه نظرات اعضا جلسه در خصوص سایر موارد و دستور جلسه بحث و گفتگو شد.
,
 
,
علی رغبتی با بیان اینکه، دستورالعمل نحوه تشکیل و اداره جلسات شورا برحسب تبصره ۴ ماده ۵ قانون اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید؛ ادامه داد: به این ترتیب مقرر شد طرح های تزویجی و اموزشی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی به صورت مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما به اجرا گذاشته شود بنحوی که سهم این فعالیتها در برنامه های ورزشی صدا و سیما تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.
,
 
,
وی گفت: مقرر شد طرح های ترویجی و اموزشی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی به صورت مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما به اجرا گذاشته شود به نحوی که سهم این فعالیت ها در برنامه های ورزشی صدا و سیما تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. در جهت بهبود شاخص های سخت افزاری ورزش و فعالیت بدنی آحاد جامعه در سطح شهرها طرح های مشترک بین وزارت ورزش و وزارت کشور (سازمان همیاری شهرداریها) به اجرا گذارده شود.
,
 
,
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات این بود که برنامه توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی نیروی کار کشور توسط وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی طراحی و اجرا شود تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش موظف هستند بصورت مشترک و در هفت رشته در سطح متوسطه اول(نوجوانان) برگزار شود و بتدریج به تعداد رشته ها ی حاضر در المپیک جوانان افزایش پیدا کند.
,
رغبتی گفت: در آخرین مصوبه هم مقرر شد وزارت ورزش و جوانان کلیه برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری خود را بنحوی طراحی و اجرا نماید که بتدریج عدالت جنسیتی در ورزش محقق شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه