اخبار داغ

۴/۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌های گوشتی آذربایجان‌غربی

۴/۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌های گوشتی آذربایجان‌غربی
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طی اردیبهشت ماه چهار میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های گوشتی این استان انجام گرفته است که با توجه به این میزان جوجه ریزی ، روزانه ۳۰۰ تن گوشت مرغ در سطح بازار توزیع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی خلیلی در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار داشت: هم اکنون نیاز روزانه آذربایجان غربی به گوشت مرغ ‌‍۲۲۰ تا ۲۳۰ تن است که این میزان تولید بیش از نیاز استان به شمار می‌‎رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روم نیوز،,

وی  با اشاره به تداوم ثبات در بازار مرغ استان بیان کرد: طی یک ماه گذشته به طور میانگین ۲۶۳ تن گوشت مرغ در سطح ۱۲ کشتارگاه استان به صورت روزانه استحصال و در سطح بازار عرضه شده است.

,

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: واحدهای مرغداری گوشتی که حداقل ۹۰ درصد مرغ تولیدی پایان دوره آنها بر اساس سامانه قرنطینه دامپزشکی تایید تخلیه شده باشد، درخواست مجوز جوجه ریزی دوره بعدی آنها به صورت سیستمی در سامانه سماصط تایید می‌شود.

,

خلیلی بیان کرد: همچنین واحدهای مرغداری گوشتی که کمتر از ۹۰ درصد مرغ تولیدی پایان دوره آنها بر اساس سامانه قرنطینه دامپزشکی تایید تخلیه نشده باشد درخواست مجوز جوجه ریزی دوره بعدی آنها به صورت سیستمی در سامانه سماصط تا اطلاع ثانوی تایید نشده و تعلیق می‌گردد.

,

وی تاکید کرد: کنترل و نظارت بر فرآیند ثبت جوجه ریزی تا تحویل مرغ زنده به کشتارگاه و همچنین ورود اطلاعات صحیح و به موقع در سامانه سماصط بر عهده اتحادیه سراسری تعاونی‌های مرغداران گوشتی ایران و به تبع آن در استان می باشد که در این خصوص دسترسی های نظارتی و کنترلی در سامانه مذکور به صورت کشوری و استانی وجود دارد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه