اخبار داغ

۳۴ معین اقتصادی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

۳۴ معین اقتصادی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
رییس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در مناطق روستایی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردم نهاد شکل می‌گیرد، گفت: ۳۴ معین برای اجرای مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی در آذربایجان غربی شناسایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، سیفعلی ضربی در جلسه توجیهی گام‌های اجرایی مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی برای معین های اقتصادی در جنوب استان، اظهار کرد: مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در مناطق روستایی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردم نهاد شکل می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: در این مدل همه نهادهای دخیل در توسعه حضور داشته و تا وقتی فعال اقتصادی در یک روستا درصدد اجرای طرحی باشد، نهادهای دیگر در راستای تسریع روند توسعه، نقش تسهیل گری را ایفا می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه در اجرای مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی ۳۴ معین اقتصادی در سطح استان شناسایی شده اند، گفت: در سال گذشته ۳۴ تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

,

رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۱۱ انجمن تخصصی متشکل از ۲۰ تا ۳۰ واحد تولیدی تشکیل شده و در هفت شهرستان نیز روستاها معرفی شده اند.

,

“ضربی” انتخاب روستاهای هدف را مهم ترین مقوله در این مدل عنوان کرد و گفت: تیمی در این زمینه به عنوان اعضای اصلی مثلث اقتصادی تشکیل یافته و بعد از شناسایی روستاها، تفاهم‌نامه ها امضا و در ادامه معرفی نماینده توسط معین های اقتصادی انجام می گیرد.

,

وی افزود:تسهیل در بازاریابی معین اقتصادی و حذف واسطه ها از مزایای اجرای این طرح است.

,

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای این طرح زمینه ساز رشد و توسعه روستاها را فراهم سازد، گفت: در اجرای مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی دولت می‌خواهد به نوعی فعالان اقتصادی موفق که در امر تولید به خلاق و نوآوری رسیدند از تجربه و خلاقیت آنان برای ترغیب مردم به توسعه کارآفرینی استفاده کند.

,

امیر شهسوار جلاوت با اشاره به در این طرح ۱۰۰ درصد کارها با هماهنگی معین اقتصادی پیش می‌رود، گفت: تامین مالی این پروژه ها  می‌تواند توسط معین اقتصادی، یا اعطای وام با استفاده از توان مالی معین اقتصادی یا از طریق صندوق کارآفرینی امید و یا صندوق های خرد روستایی اجرا شود.

,

وی بیان کرد: ۱۴ خوشه صنعتی در این راستا در آذربایجان شناسایی شده که از این تعداد مراحل پیاده‌سازی چهار مورد شامل بسته‌بندی عسل، محصولات باغی، عرقیات گیاهی و خوشه سنگ در حال اجراست .

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه