اخبار داغ

مبارز دوران انقلاب:

رحلت امام خمینی دل هر آزاده‌ای در جهان را داغدار کرد/ نقش‌آفرینی هر ایرانی در انتخابات، دغدغه بنیان‌گذار کبیر انقلاب بود

رحلت امام خمینی دل هر آزاده‌ای در جهان را داغدار کرد/ نقش‌آفرینی هر ایرانی در انتخابات، دغدغه بنیان‌گذار کبیر انقلاب بود
حجت‌الاسلام علی قابل با اشاره به اهمیت انتخابات از نگاه امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) در مسئله انتخابات اتمام حجت شرعی کردند و فرمودند که اگر کوچکترین خدشه‌ای در نظام رخ دهد همه مسئول هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، اظهار کرد: امام خمینی(ره) همواره با ۱۵خرداد رفاقت دیرینه داشت و آن روز را مد نظر می‌گرفت چه بسا که شعر معروف ایشان«انتظار فرج از نیمه خرداد کشم» درواقع اشاره به این واقعه عظیم که زیربنای این انقلاب اسلامی بود، دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،, ،,
وی افزود: ۱۵خرداد برای امام(ره) غم بزرگی بود لذا ایشان فرمودند من برای همیشه این روز را عزای عمومی اعلام می‌کنم و همواره از شهدای آن روز یاد می‌کرد به طوری که کوچشان از این دنیای خاکی نیز در آستانه ۱۵خرداد صورت گرفت.

این روحانی مبارز دوران انقلاب بیان کرد: حضرت امام(ره) بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به مدت ۱۰ سال و چند ماه نیز این انقلاب را رهبری کرد تا این نظام عظیم با تمام ملزوماتش پایه‌گذاری و تاسیس شد؛ در حقیقت می‌توانیم بگوییم که امام برای ارکان نظام چیدمان درستی فراهم کرد و بعد از میان ما رفت.

قابل ادامه داد: امام(ره) سابقه ناراحتی قلبی داشت؛ لذا بعد از پیروزی انقلاب برای مدتی در شهر قم مستقر شد اما بعد از شدت گرفتن بیماری، ایشان را به بیمارستان قلب شهید رجایی تهران منتقل کردند که با توجه به آینده‌نگری که داشت در همان بیمارستان، مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بنی‌صدر صورت گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: با توجه به وضعیت بیماری، مقرر شد که امام(ره) در تهران مستقر شوند تا در دسترس اطبا باشند؛ ایشان زمان و عوامل جنگ را نیز پشت سرگذاشتند و سرانجام در اوایل خردادماه ۶۸ مجدد کسالت امام عود پیدا کرد و در شامگاه ۱۳ خرداد در ۸۶ سالگی با ایست قلبی به دیدار معبود شتافتند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که رادیو اطلاعیه ارتحال امام را فردای آن شب قرائت کرد؛ چهاردهم خرداد به عنوان سالروز ارتحال حضرت امام(ره) تعیین شد؛ آن زمان مسئولیت سازمان تبلیغات استان لرستان را بر عهده داشتم؛ مراسم‌های متعددی در آن روز در سطح کشور برگزار شد و مردم در مراسم چهلم به همراه هیئت‌های بزرگ در کنار مرقد امام حاضر شدند.

این فعال دوران انقلاب یادآور شد: صحنه عجیبی بود به طوری که ما مشاهده کردیم که امام(ره) را در یک گندم‌زار خاکسپاری کردند و معلوم شد که در همان شب ارتحال، گندم‌ها را درو کرده بودند تا بتوانند امام را خاکسپاری کنند؛ مردمی که در آنجا حضور داشتند از آن خاک و تربت مزار به تبرک برمی‌داشتند که این شدت علاقه مردم به امام را می‌رساند.

پایه‌گذاری نهادهای حکومتی مدیون ابتکارات امام(ره) است

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان قزوین اذعان کرد: امام خمینی(ره) برای تاسیس و استقرار نظام جمهوری اسلامی قدم‌های بزرگی برداشتند که می‌توان به رفراندوم قانون اساسی، تشکیل خبرگانی که قانون اسلامی را نوشتند، تشکیل نهادهای حکومتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بنیاد مسکن، ستاد فرمان امام (ره)،سپاه، بنیاد مستضعفان،بنیاد شهید، شورای انقلاب فرهنگی، دادگاه انقلاب، شورای نگهبان و در نهایت مجلس خبرگان اشاره داشت.

وی افزود: برداشتن این گام‌های بزرگ توسط امام در سال‌های اخیر نشانگر این است که در برخی امور به ایشان الهام می‌شد و به مسائل آگاه بودند چراکه قبل از ارتحالشان دستور دادند که قانون اساسی بازنگری و تغییراتی در آن اعمال شود؛ یکی از تغییراتی که اگر نبود ما با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شدیم، بحث ولایت فقیه بود چون اوایل در قانون اساسی شرط مرجعیت تامه ذکر شده بود اما امام فرمودند این باید اصلاح شود و برای انتخاب رهبر و ولی فقیه اجتهاد کفایت می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مسئله عزل منتظری قائم مقام رهبری ابراز کرد: در حقیقت امام با این حرکت، انقلاب را از یک خطر بزرگ نجات دادند چه بسا که ما شاهد بودیم که قائم مقام رهبری در زمان حیات امام(ره) نیز اظهاراتی با این مضامین که منافقین را بر حق دانسته و دفاع مقدس ما را خلاف می‌دانست را مطرح می‌کرد و درحقیقت بسیاری از مسائل ما را واژگون قلمداد می‌کرد.

قابل بیان کرد: درواقع گام محکم دیگری که امام(ره) در روز ارتحالشان نیز با آن بنای محکمی که به عنوان خبرگان تاسیس کرده بودند، برداشتند نیز تعیین جانشین و ولی فقیه برای نظام بود که در روز ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری توسط مجلس خبرگان انتخاب شد.

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد آن قدرت آینده‌نگری، فکر باز و قلب صاف امام هستیم که بعد از ۳۲ سال چه برکاتی برای ما داشته است که نشان می‌دهد؛ امام راحل با قلب صاف مسائل را روشن می‌دیدند لذا آن جمله وصیت‌نامه ایشان« بادلی آرام و قلبی مطمئن به سوی جایگاه ابدی می‌روم» نشان می‌دهد که امام واقعا الهی بود و از الهامات و امدادهای غیبی برخوردار بود.

امام خمینی(ره) برای نقش آفرینی در صحنه انتخابات تاکید داشت

روحانی مبارز دوران انقلاب با اشاره به اهمیت انتخابات از نگاه امام خمینی (ره) اذعان کرد: امام(ره) در مسئله انتخابات اتمام حجت شرعی کردند و فرمودند که اگر کوچکترین خدشه‌ای در نظام رخ دهد همه مسئول هستیم و کسی حق ندارد بگوید به اندازه کافی رای داده است و دیگر نیاز به رای دادن نیست بلکه همه موظف هستند که برای حفظ انقلاب و حضور مردم در چنین صحنه‌ای تلاش کنند.

قابل ادامه داد: حتی امام (ره) خطاب به حوزه علمیه فرمود؛ "در حوزه‌ها ننشینید. در چنین وضعیتی شما موظف هستید که به جاهای مختلف شهرها و روستاها بروید و مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنید" همچنین امام همه را به شرکت در انتخابات مکلف کردند.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: شرکت در انتخابات مبنای شرعی و تاریخی دارد چون هم شرع، هم تاریخ و هم عقل این موضوع را به ما نشان داده که هرکجا مردم کوتاهی کردند اسلام و قرآن ضربات سنگینی خورده است همان طور که در صدر اسلام نیز یک لحظه غفلت موجب کودتای سقیفه شد که در نهایت خلافت اسلامی را به خلافت موروثی و سلطنتی اموی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: اگرچه ۲۵ سال بعد حکومت اموی برگشتند و علی‌ابن‌ابی‌طالب را انتخاب کردند اما بسیاری از مارهای سمی و خطرناک نفاق در این مدت رشد کردند و خانه‌نشینی امیرالمومنین موجب شد که میدان به دست کسانی که پیامبر در خطبه غدیر یک به یک نام بردند نی‌افتند لذا ائمه ما یک به یک به دست سلاطین اموی و بعد هم شاخه پلید بنی عباس به شهادت رسیدند.

این کارشناس وقایع تاریخی بیان کرد: آنچه که ما امروز می‌بینیم از قبیل حکومت‌های فاسدی مانند عربستان سعودی و به وجود آمدن شاخه‌های داعش، تالبان، القاعده که امثال آن هم در گذشته وجود داشته نیز چه بسا که مجموعه این خون‌های به ناحق ریخته در طول تاریخ از آن اشتباه اولیه نشات می‌گیرد که علی(ع) را تنها گذاشتند لذا آن کوتاهی موجب شد که بسیاری بر سر سفره اسلام نشسته و عبای حق به جانبی تن کرده و امت را اینچنین سرگردان کنند.

قابل افزود: در انقلاب اسلامی ما نیز همینگونه بوده به طوری که در دوره‌ای می‌بینیم که امام می‌فرمودند؛ من التماس می‌کنم که این وابستگان به امریکا را مردم بیرون کنند اما امروز شاهد هستیم که عده‌ای بر سر ما منت می‌گذارند که راه مذاکره با امریکار را باز کردند؛ لذا تمام مصیبت‌ها از غفلت‌های ما به وجود آمده است.

با حضور حداکثری در انتخابات، اجازه ندهیم انقلاب به دست نااهلان بیفتد

وی با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) «اجازه ندهید انقلاب به دست ناهلان بیفتد» عنوان کرد: ما اکنون شاهد هستیم که ناهلانی آمدند در این کشور خود را مدافع انقلاب جا زده و حکومت کردند و اکنون نوچه‌های آن‌ها متوسل به امریکا شده و زیر عَلم او سینه می‌زنند؛ ما نباید فراموش کنیم که برخی از آن‌ها طی نامه‌ای از ترامپ درخواست حمله نظامی به ایران کردند یا در فتنه ۸۸ درخواست تحریم کردند و اکنون هنوز ملت ما گرفتار این تحریم‌ها هستند.

مبارز دوران انقلاب تصریح کرد: امام (ره) به حضور در انتخابات تاکید داشتند و فرمو‌دند همه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند؛ به نظر می‌رسد همه ما مقصر هستیم چراکه آن میزان که باید به پیام امام گوش ندادیم که نظام و انقلاب به اینجا رسید.

قابل بیان کرد: اگر امروز می‌بینیم انقلاب سرپا است حاصل بیداری و هوشیاری ‌رهبر معظم انقلاب اسلامی است در غیراین صورت تاکنون این‌ها انقلاب را دو دستی تقدیم امریکا کرده بودند؛ تنها مقام معظم رهبری است که هشدارهای لازم را به ملت می‌دهد و توطئه‌ها را خنثی می‌کند و ملت را به صحنه می‌آورد.

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان قزوین در پایان گفت: اکنون در مرحله حساسی قرار داریم لذا باید به نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش فرادهیم و کاری کنیم که مجدد انقلاب به دست امریکا نی‌افتد و به یکباره انقلاب را به دست انقلابی‌های اصیل نجات دهیم تا بتوانیم به آن سفارش امام (ره) را که انقلاب را از دست نااهلان نجات دهید، جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پایه‌گذاری نهادهای حکومتی مدیون ابتکارات امام(ره) است, پایه‌گذاری نهادهای حکومتی مدیون ابتکارات امام(ره) است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امام خمینی(ره) برای نقش آفرینی در صحنه انتخابات تاکید داشت, امام خمینی(ره) برای نقش آفرینی در صحنه انتخابات تاکید داشت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, با حضور حداکثری در انتخابات، اجازه ندهیم انقلاب به دست نااهلان بیفتد, با حضور حداکثری در انتخابات، اجازه ندهیم انقلاب به دست نااهلان بیفتد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه