اخبار داغ

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در جمع مردم یاسوج:

امام خمینی با قیام خود یک ملت را به اوج عزت و اقتدار و پیشرفت رساند

امام خمینی با قیام خود یک ملت را به اوج عزت و اقتدار و پیشرفت رساند
حجت الاسلام والمسلمین ادیانی گفت: امام خمینی (ره) شخصیت عظیمی بود که در دهکده ایران طلوع کرد تا با قیام و انقلاب خود یک ملت را به اوج عزت و عظمت و اقتدار و همین طور پیشرفت در همه عرصه ها برساند،
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس حجت الاسلام والمسلمین ادیانی در مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در یاسوج گفت: در این اجتماع گرد هم آمدیم تا  از آن یار سفرکرده از آن شخصیت عظیمی که در دهکده ایران طلوع کرد تا با قیام خود با انقلاب خود یک ملت را به اوج عزت و عظمت و اقتدار و همین طور پیشرفت در همه عرصه ها برساند، یاد کنیم؛ امامی که انقلاب خود را از اواخر دهه ۳۰ آغاز کرد و اوج آن ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود که به تبعید و زندانی‌شدن امام منتهی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: مبارزه ای که امام آغاز کرد شاید برای جوانان مبارز، به زندان رفتن و تبعید یک سرگرمی محسوب شود اما امام نهضت خود را در سن ۶۳ سالگی آغاز کرد حماسه ای که امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سالگرد گرامی داشت ۱۵ خرداد ۵۸ فرمودند باید بدانیم چرا ۱۵ خرداد به وجود آمد و منبع آن چه بود، باید بدانیم چه کسانی در ۱۵ خرداد حضور پیدا کردند و باید بدانیم چه کسانی تا به امروز این اجتماع را تشکیل می دهند.

,

ادیانی ادامه داد: امام فرمودند من در فرودین سال ۴۱ که رژیم پهلوی، فیضیه قم را به خاک و خون کشید و در عاشورای همان سال در همین جا با قاطعیت گفتم با پشتیبانی مردم شاه را بیرون میکنم.

,

وی افزود: امام وقتی سخن از مردم می گفت یعنی آن طبقات محروم و مستضعف جامعه و در اولین سالگرد ۱۵ خرداد فرمودند من در عاشورای سال ۴۲ گفته ام با اتکا به مردم شاه را بیرون میکنم اما بدانید ۱۵ خرداد که سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی است برای اسلام بود برای این بود که اسلام حاکم شود و بعد می گویند آن طبقاتی که تا امروز دنبال کردند و تعقیب کردند همان طبقات محروم جامعه بودند.

,

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در ادامه بیان کرد: امام هشدار دادند این طبقات مرفه امروز وقتی ما سفره را پهن کردیم به ما می گویند شما ننشینید؛ تا زمانی من هستم نمی گذارم مرفهان بی درد کرسی  را به دست بگیرند.

,

وی افزود: امام با درک درست از قرآن این موضوع را با تفسیر درست معارف به یک موضوع اجتماعی تبدیل کرد اگرچه دستگاه رژیم شاه به دنبال خلع روحانیون بودند و می‌خواستند انها را متهم به دنیاگرایی کنند و واژه آخوند سیاسی را مطرح کردند.

,

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: امام گفتند آخوند سیاسی که جرم نیست آخوند نباید درباری باشد.

,

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با دعوت مردم به عرصه سیاست یک انقلاب بزرگ را در حساس ترین منطقه جغرافیایی جهان رقم زد، انقلابی که بر پایه ارزش های بالای سیاسی شکل گرفت این انقلاب  یک " نه " هم به دیکتاتوری ۲۵۰۰ شاهنشاهی و هم "نه" بزرگ مقابل مستکباران و ظلم بود.

,

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در پایان گفت: امام نظام طاغوتی را نابود و نظام اسلامی را مستقر کرد، انقلاب اسلامی هم غرب و هم شرق را محکوم کرد چون انقلاب اسلامیِ بر پایه دین و آموزه دینی،  هم گفتمان غرب و هم گفتمان شرق را به نابودی کشاند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه