اخبار داغ

ائمه جمعه لرستان:

امام خمینی(ره) مظهر اخلاص/بصیرت مردم عامل مهم مرگ دشمنان است

امام خمینی(ره) مظهر اخلاص/بصیرت مردم عامل مهم مرگ دشمنان است
ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مظهر اخلاص و ایمان محکم به خدا بود، عنوان کردند: بصیرت و آگاهی مردم عامل مهم مرگ دشمنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک،حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به سالروز شهادت احیاگر مذهب جعفری و سی و دومین سالگرد امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد، اظهار داشت: جهاد علمی و مبارزاتی امام صادق (ع) را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم تاریخ‌سازی امام راحل برگرفته از مکتب امام جعفر صادق (ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: امام جعفر صادق (ع) در مقطعی امامت بر عهده گرفتند که خلفای ستمگر اموی و بنی‌عباس بر مملکت اسلامی حکومت می‌کردند امام صادق (ع) با تدریس، تبیین و تبلیغ در مدت ۳۴ سال امامت محفل علم، دانش و آموزش را توسعه دادند و هر دو جهاد علمی و مبارزاتی را باهم داشتند.

,

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به فعالیت‌های بی‌نظیر امام جعفر صادق (ع)، عنوان کرد: امام جعفر صادق (ع) علاوه بر این جهاد علمی به مبارزه تشکیلاتی و دامنه‌داری علیه خلفای اموی و عباسی اقدام کرد و نمایندگانی را در عالم اسلام از خراسان تا ماورالنهر و شمال آفریقا منصوب کرد تا اسلام ناب را به مسلمانان اطلاع‌رسانی کند و از مسائل سیاسی، اجتماعی مسلمانان اطلاع پیدا کنند.

,

وی تصریح کرد: کار مهم امام جعفر صادق (ع)، تدریس، تبیین و تبلیغ معارف اسلامی و احکام اسلامی با تأکید بر امامت اهل‌بیت (ع) بود؛ راه و روش امام (ع) برای خلفای بنی امیه و بنی‌عباس سخت بود و نتیجه این شد پس از ۳۴ سال امامت، امام را به شهادت رساندند.

,

شاهرخی گفت: همه ما باید بدانیم ائمه اظهار (ع) در این مسیر چه جهاد علمی و مبارزاتی داشته‌اند، می‌بینیم همین راه و روش را امام راحل در قرن چهاردهم در مبارزه با طاغوت زمان در پیش گرفتند و امام امت به‌عنوان یک مدرس و استاد برجسته و عالی‌رتبه و مرجع تقلید دارای کرسی تدریس، تقلید و تبیین محیط اجتماعی و سیاسی سال ۱۳۴۲ و سال‌های قبل از آن را رصد کردند.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد: رژیم طاغوت پس از کودتای ۱۳۳۲ شروع به دستگیری و تبعید و زندان کرد و در این مسیر از استکبار و رژیم صهیونیست کمک می‌گرفت امام راحل در حوزه علمیه قم علما را جمع کرد و در جمع علما فرمودند: اگر می‌خواهیم اسلام و ایران از اضمحلال نجات پیدا کند باید دودمان پهلوی را قدرت پایین بیاوریم.

,

وی تأکید کرد: انقلاب سفید که شاه مطرح کرد درواقع به نفع محرومان نبود با توصیه حزب دموکرات آمریکا و برای به تأخیر انداختن نتیجه انقلاب واقعی مردم بود و این بود که مورد اعتراض امام و روحانیت قرار گرفت و نتیجه این اعتراضات این شد در روز هفتم بهمن امام راحل طی اعلامیه‌ای اعتراض خود را اعلام و در ماه رمضان در اقدامی اعتراض‌آمیز دستور دادند مساجد تعطیل شوند و در دوم فروردین ۱۳۴۲ روز شهادت امام صادق (ع) حمله خونین به مدرسه فیضیه صورت گرفت و آن تهاجم انجام شد و امام صدایش بلند شد که شاه‌دوستی یعنی غارت گری و حمله رژیم شاه را به حمله قوم مغول به ایران اسلامی تشبیه کردند.

,

 شاهرخی یادآور شد: مبارزات ادامه پیدا کرد تا این‌که امام راحل در روز عاشورا در مدرسه فیضیه فرمودند: اسلام درخطر است و نتیجه امام را دستگیر کردند و مردم شهرهای قم، تبریز، ورامین، قزوین و اصفهان در حمایت از امام به خیابان آمدند و آن قتل‌عام صورت گرفت.

,

نمانده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به فعالیت‌های مرحوم آیت‌الله کمالوند که پیام روحانیت را به دربار شاه بردند، گفت: شخصیت ایشان ازلحاظ علمی، تقوایی و دیپلماسی گفت‌وگویی افتخار استان ما بودند و در شهر خرم‌آباد و شهرهای استان ما در حمایت از امام تجمعاتی برگزار شد و نتیجه این شد که نقطه عطف انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد رقم خورد و مبارزات به شکل دینی و مذهبی ادامه پیدا کرد و بافضل الهی این انقلاب از سوی خداوند به ملت مسلمان ایران هدیه داده شد و ما باید از این انقلاب محافظت کنیم و در مقاطع حساس به وظیفه خود عمل کنیم.

,

وی بیان کرد: حمایت از رهبر جامعه اهمیت دارد چون پرچم‌دار فروع دین است و ما در چنین موقعیتی قرار گرفتیم بایستی با حضور انبوه پای صندوق رأی، کلام ولی امر مسلمین را عمل کنیم.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: شرکت در انتخابات یک عمل صالح است و ما باید به سمت انتخاب بهترین‌ها در شورای شهر و ریاست جمهوری برویم و نگاه بومی و خویشی را کنار بگذاریم تا آینده روشن و خوبی را با یاری خدا برای استانمان و کشورمان رقم بزنیم.

,

بصیرت مردم عامل مهم مرگ دشمن است

, بصیرت مردم عامل مهم مرگ دشمن است, بصیرت مردم عامل مهم مرگ دشمن است,

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: مقام انسان مظهریت اسماء الله بوده و نیت و معرفت انسانی به عمل او بستگی دارد، عصاره اسماء الهی نیز علم و قدرت است.

,

وی با اشاره به اینکه مردم ولی‌نعمتان ما هستند، افزود: امام خمینی(ره) مظهر اخلاص و ایمان محکم به خدا بود، ایشان معصوم نبود ولی در مرز عصمت قرار داشت.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه روح‌الله رفت ولی روح‌الامین آمد، عنوان کرد: دیپلماسی توحیدی از مبانی فکری مقام معظم رهبری است، ایشان فیلسوفی هنرمند، صاحب‌قلم، مدیر و مدبر، انقلابیِ پرشور، فرماندهی لایق، صاحب‌بیان، اهل تحلیل، ساده‌زیست، باهوش، دیپلماتی کارکشته و… هستند.

,

وی ضمن انتقاد از اظهار عجز و ناتوانی برخی مسئولان در خدمت به مردم، تصریح کرد: برخی در حال شبهه افکنی هستند که انتخابات مهندسی‌شده و رقابتی نیست، درحالی‌که سلایق مختلف سیاسی در ۷ کاندیدای ریاست جمهوری وجود دارد و اتفاقاً کاملاً رقابتی است.

,

طهماسبی با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی نظام اقتصادی اسلامی در جامعه، گفت: منکر چرخش سرمایه نیستیم، ولی بایستی کنترل شود و إلّا باقدرت سیاسی تبدیل به فساد خواهد شد، امروز وضعیت بورس ضربه‌ای مهلک به کمر اقتصادی کشور وارد کرده است.

,

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: هر مدیری بایستی ابزار برنامه‌ریزی، پشتکار و حوصله خدمت به مردم را داشته باشد و با کار جهادی حرکت به سمت پیشرفت را بپیماید.

,

وی با اشاره به‌ضرورت حضور حداکثری در انتخابات، گفت: در انتخابات شورای شهر بایستی توجه کرد که به نیرویی متخصص، کارآمد و متعهد رأی داد که بتواند به امور کارهای شهر بپردازد.

,

طهماسبی با اشاره به اینکه بصیرت و آگاهی مردم عامل مهم مرگ دشمنان است، اظهار داشت: یا باید فساد را برداشت یا اینکه خودمان طعمه فساد می‌شویم، مردم با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در آبادانی و پیشرفت کشور سهیم خواهند بود، مردم معیارها را می‌بینند و علی‌رغم القای یاس و ناامیدی توسط دشمنان، برگ زرین دیگری به افتخارات نظام اسلامی اضافه خواهند کرد.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت برخورد جدی با پدیده زمین‌خواری، گفت: در انتخابات شورای شهر هیچ‌گونه دخالتی نداشته‌ام، بایستی تلاش‌ها به سمتی باشد که اعتماد مردم جلب شود و با مشارکت حداکثری، اصلح گزینی محقق شود.

,

کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌هایی باقابلیت اجراشدن بازگو کنند

, کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌هایی باقابلیت اجراشدن بازگو کنند, کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌هایی باقابلیت اجراشدن بازگو کنند,

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پلدختر ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام راحل، اظهار داشت: راه و هدف و رهنمود امام خمینی(ره) هدف ملت ایران و بسیاری از ملت‌های آزادیخواه دنیا می‌باشد و ما بر آن عهد که بستیم، خواهیم ماند و راه ایشان را با اطاعت محض از مقام معظم رهبری ادامه داده و تجدید بیعت می‌کنیم.

,

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیشرو، افزود: مردم به دنبال تغییر و تحول در نظام سیاسی کشور به‌خصوص اقتصاد و معیشت هستند، انتخابات همان‌قدر برای ما اهمیت دارد به همان اندازه دشمنان نظام چشم طمع دوخته‌اند.

,

امام‌جمعه پلدختر عنوان کرد: ملت ایران با انتخاب آگاهانه و اصلح، سربلندی برای کشور به ارمغان خواهند آورد، در مقابل، غربی‌ها، صهیونیست‌ها و ایالات‌متحده آمریکا نگران روی کار آمدن دولت انقلابی، جهادی و با برنامه هستند.

,

وی تصریح کرد: تشکیل دولت تحول‌خواه می‌تواند اقتصاد و معیشت مردم سروسامان دهد و ابزار توطئه دشمنان نظام را خنثی خواهند کرد.

,

موسوی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: وعده‌های کاندیداها صرفاً فقط برای پر کردن سبد رأی نباشد و وعده‌هایی که می‌دهند قابلیت اجرایی داشته باشد چون مردم ایران نجیب‌ترین ملت هستند که نیازمند صداقت گفتار و عمل می‌باشند.

,

امام‌جمعه پلدختر بیان کرد: مردم با انتخاب کاندیدای اصلح و کارآمد و باتجربه در راستای انجام وظایف تصمیم‌گیری شهری اقدام کنند، تریبون نماز جمعه محلی برای قدردانی و انتقاد از عملکرد شورای شهر و مسئولین دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

,

وی گفت: شهرداری در نصب بنرهای ارتحال امام (ره) فعالیت ارزشمند و قابل‌تقدیر در سطح شهر انجام داده است.

,

موسوی با اشاره به اینکه دست خدا بالاتر بر همه دست‌ها است، بیان کرد: در روزهای اخیر، عزل نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی و فرستادن به زباله‌دان تاریخ، مؤید این است کسانی که علیه مسلمانان بی‌گناه فلسطین اقدام کرده‌اند درنهایت از میز ریاست کنار کشیده می‌شوند.

,

امام‌جمعه پلدختر صرفه‌جویی در برق و آب را وظیفه دینی و ملی برشمرد و یادآور شد: با توجه به کمبود بارش و گرمای زودرس، لزوم صرفه‌جویی در آب و برق را می‌رساند پس بایستی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

,

وی با اشاره به خطر بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای حفظ سلامت خود اقدام به ساختن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کنند تا شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها نباشیم.

,

ضرورت توجه ویژه به نسل جوان

, ضرورت توجه ویژه به نسل جوان, ضرورت توجه ویژه به نسل جوان,

حجت‌الاسلام مهدی سرلک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الیگودرز، اظهار داشت: ۱۵خرداد هیچ‌گاه از حافظه تاریخی فراموش نخواهد شد و نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است و امانت انقلاب بود که امام و شهدا به ما سپرده‌اند.

,

وی افزود: بزرگ‌ترین و ماندگارترین ابتکار ناب امام(ره) سرنگونی استکبار است و این انقلاب توسط نایب برحقش، امام مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت تا به دست امام زمان (عج) برسد.

,

امام‌جمعه الیگودرز با اشاره به اینکه انتخابات به‌مثابه یک جشن ملی می‌ماند، عنوان کرد: انتخابات پیشرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، همه دشمنان به ۲۸ خرداد چشم دوخته‌اند، امنیت، پیشرفت و برون‌رفت از مشکلات کشور و سرنوشت آینده جوان ما، در گرو این انتخابات است.

,

وی ضمن انتقاد از افرادی که فقط خودشان را تنها اصلح می‌دانند، تصریح کرد: مردم حق‌دارند گله‌مند و نگران مشکلات اقتصادی باشند ولی راه برون‌رفت از مشکلات کشور مدیریت کارآمد از عمق جان و تکیه و اعتقاد بر ظرفیت داخل است، کسانی که از به‌طوری جدی به جوانان اعتقاددارند می‌توانند دولت جوان انقلابی را تشکیل دهند.

,

سرلک گفت: وظیفه ما در اصل انتخابات مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح است، فردی که گفتمان او با گفتمان رهبری و شهدا و سردار دل‌ها در یک مسیر باشد، انتخابات آزاد است و هیچ‌کس در هیچ رده‌ای حق ندارد تکلیف کند به چه کسی رأی بدهید و یا به کسی رأی ندهید.

,

فکر، اندیشه و مسیر مبارزه امام (ره) هنوز زنده است

, فکر، اندیشه و مسیر مبارزه امام (ره) هنوز زنده است, فکر، اندیشه و مسیر مبارزه امام (ره) هنوز زنده است,

حجت‌الاسلام صمد حافظی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چگنی، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز عروج ملکوتی بنیان گزار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: بهترین الگو و نسخه برای ما قرآن است، قرآنی که تمام اندیشه‌های امام راحل را مبتنی بر آیات قرآن بود، انسان تقوی الهی را سرلوحه زندگی‌اش قرار دهد و لحظه‌به‌لحظه خود را در عالم ذات ربوبیت ببیند، بهشت و جهنم را خود ما رقم می‌زنیم و بهشت و جهنم در درون انسان است که باید مواظب و مراقب باشیم.

,

وی ضمن تبیین ویژگی‌های امام خمینی (ره)، افزود: امام خمینی (ره) تمام معادله‌های دنیا را تغییر و بهترین درس را به ما داد که اگر کسی تقوا داشته باشد در اوج تنهایی، مأیوس نمی‌شود.

,

امام‌جمعه چگنی ضمن گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد، عنوان کرد: در این روز امام خمینی (ره) و حواریون ایشان را زندانی و تبعید کردند و در اوج غربت و تنهایی، امام (ره) هیچ‌گاه مأیوس نبود و در اوج محبوبیت و اقتدار بین‌المللی نیز وقتی فتح و ظفری مثل فتح خرمشهر می‌گرفتند، عنوان می‌فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، این رفتار بهترین درس برای ما به شمار می‌رود.

,

وی تصریح کرد: فکر، اندیشه و مسیر مبارزه امام (ره) هنوز زنده است و اگر کسی که دل‌بسته به انقلاب و امام و رهبری است بهترین الگو و بهترین مشق، برای او این است که امام (ره) را الگوی تمام حرکات حیات فردی، اجتماعی خودش قرار دهد، چراکه ایشان بر جسم‌ها حکومت نمی‌کند و بر قلب‌ها حکومت می‌کرد.

,

حافظی گفت: که اگر می‌خواهیم در مقابل دشمنان بایستیم، بایستی اتحاد داشته باشیم، وحدت ما در حضور حداکثری در انتخاباتی است که در پیش داریم و این می‌تواند مشکل‌گشای تمام مشکلات جامعه باشد.

,

امام‌جمعه چگنی گفت: اگر می‌خواهیم مشکلاتمان در تمامی عرصه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … مرتفع شود باید با حضور حداکثری‌مان در انتخابات، لبیک به خون شهدا و امام شهدا را به اثبات برسانیم.

,

امام خمینی (ره) ساده‌زیست، استکبارستیز و دشمن‌شناس بود

, امام خمینی (ره) ساده‌زیست، استکبارستیز و دشمن‌شناس بود, امام خمینی (ره) ساده‌زیست، استکبارستیز و دشمن‌شناس بود,

حجت‌الاسلام پرویز صالحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلسله ضمن تسلیت سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) راهی را بر کشور گشود که جمهوریت و اسلامیت در آن تحقق پیدا کرد.

,

وی افزود: بی‌شک امام راحل یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و مذهبی دنیا بود و نقشی که در نهضت انقلاب اسلامی ایران داشت هرگز نمی‌توان نادیده گرفت.

,

امام‌جمعه موقت عنوان کرد: امام خمینی (ره) از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار بود و همان‌طور که امام جعفر صادق (ع) فرمودند: «مردم را با اعمالتان دعوت کنید نه با زبانتان»؛ این‌یکی شاخص‌های اصلی ایشان بود و ساده زیستی، شجاعت، ایستادگی، استکبارستیزی، دشمن‌شناسی از دیگر ویژگی‌های امام راحل به شمارمی رود…

,

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو و تفاوتش با دیگر انتخاب‌ها، تصریح کرد: این اولین انتخابات بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبری معظم انقلاب بوده و ازاین‌جهت برای آینده کشور و انقلاب بسیار مهم است.

,

صالحی گفت: شاخص‌های یک رئیس‌جمهور همان دارای روحیه جهادی، توانمند، صادق، امیدوار به آینده و مردمی بودن است و این موارد بارها توسط رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرارگرفته شده است.

,

امام‌جمعه موقت شهرستان، بیان کرد: دشمنان داخلی با هجمه علیه شورای محترم نگهبان می‌گویند که این نهاد در حال مهندسی نمودن انتخابات است ولی اگر جریان انتخابات به سودشان باشد آن را حق خود می‌دانند.

,

وی درزمینهٔ حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: با حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد، دل دوستان جمهوری اسلامی ایران شاد و دشمنان این کشور ناامید خواهند شد، اگر می‌خواهم مشکلات انباشته‌شده در کشور ازجمله اقتصادی، معیشت، مسکن، ازدواج حل شود باید یک فردی را انتخاب کنیم که انقلابی، عدالت‌خواه و همیشه امیدوار به آینده باشد.

,

صالحی ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: باید همه بکوشیم که کلام و رفتار امامین در جامعه جاری شود که این امر باعث گشایش در کشور خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه