اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

بخشندگی واحسان از خصوصیات بارز امام جعفر صادق(ع) در بین مردم بود/ انتخاب اصلح قدمی به سوی پیشرفت و آسایش

بخشندگی واحسان از خصوصیات بارز امام جعفر صادق(ع) در بین مردم بود/ انتخاب اصلح قدمی به سوی پیشرفت و آسایش
جوانمردی بخشندگی را از دیگر ویژگی های حضرت دانست و گفت: اگر این خصوصیت را در جامعه داشته باشیم بسیاری از مشکلات جامعه امروزی برطرف می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین یوسف جوانمردی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: از خصوصیات خاص و ویژه امام صادق(ع) حسن خلق آن حضرت بود همانند همه  اولیاء و ائمه اطهار ایشان به حسن خلق شهرت داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

جوانمردی با بیان اینکه آن حضرت به همه مردم چه عرب وچه عجم و یا سیاه و سفید محبت داشتند، عنوان کرد: آن حضرت با همه مردم با مهربانی و خوش رویی برخورد می کردند و هیچگاه به کسی بی احترامی نمی کردند.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به خاطره ای از مردی سیاه پوست که همیشه در کنار حضرت حضور داشتند و مدتی از کنارشان رفته بودند، گفت: حضرت وقتی از آن مرد خبر گرفتن کسی آن مرد را با تمسخر معرفی کرد حضرت فرمودند شخصیت هر فرد در نوع برخورد و رفتار وی است نه شکل و ظاهر که فرد بسیار شرمنده شد.

,

وی با اشاره به ویژگی های بارز آن حضرت، بیان کرد: از دیگر ویژگی های آن حضرت آراستگی ظاهریشان بود که  همیشه سعی داشتند با رعایت اسرف نکردن بهترین لباس را بر تن کنند.

,

جوانمردی بخشندگی را از دیگر ویژگی های حضرت دانست و گفت: بخشندگی که نیاز زمانه نیز است از ویژگی های حضرت بود آن حضرت به فرزند خود میگفت اگر کسی از تو چیزی را در خواست کرد تو به او احسان نما اگر ما این خصوصیت را در جامعه داشته باشیم بسیاری از مشکلات جامعه امروزی برطرف می شد.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به خصوصیت ویژه حضرت به عنوان رئیس مکتب شیعه، تشریح کرد: از اقدامات آن حضرت انتشار مکتب شیعه است که شاگردان بسیاری را تربیت کردند با برگزاری کرسی های درس معارف را به شاگردان انتقال دادند برخی تعداد شاگردان حضرت را تا 4 هزار نفر بیان کردند تنها از شیعیان بلکه بزرگان اهل تسنن نیز از شاگردان آن حضرت بودند.

,

وی با اشاره به نزدیک بودن به انتخابات بیان کرد: همانند آن جضرت که استحکام بخشی به اسلام برایش مهم بود ما هم باید تلاش کنیم موجب تقویت نظام باشیم و با حضور خود در انتخابات مقابل تمام دشمنان اسلام ایستادگی کنیم.

,

جوانمردی در خصوص انتخاب اصلح در انتخابات تصریح کرد:با انتخاب فرد اصلح باید قدمی در پیشرفت و آسایش کشور خود برداریم و آرامش را برای مردم خوب کشورمان رقم بزنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه